Nijestee | Medewerker Financiën
Nijestee biedt woonruimte aan ruim 22.000 Groningers. Dat moeten allereerst goede en betaalbare woningen zijn. Het gaat voor ons daarnaast ook om een veilige straat, een gezellige buurt en leefbare stad. Met 200 collega’s steken we daar veel energie in. Hart voor huurders. Hart voor de stad. Ruimte door vertrouwen. Eigenzinnig. Nuchter. Dat zijn wij.
Onze samenlving als uitgangspunt
Werken bij Nijestee is werken met de samenleving als uitgangspunt. Wij verhuren en ontwikkelen betaalbare huurwoningen in bijna alle wijken in de stad Groningen. Mensen vanuit verschillende achtergronden en maatschappelijke posities leven er samen. Als je werkt bij Nijestee werk je met deze mix van mensen en belangen en is onze samenleving is je vertrekpunt. We voelen ons bij al die mensen en al hun belangen betrokken. Niet alleen bij hun woningen, maar, veel breder, bij de leefbaarheid in de buurten en wijken. De invloed van de bewoner is daarbij wat ons betreft vanzelfsprekend. Niet alleen voor, maar vooral ook met de bewoner maken wij dagelijks werk van een huis dat als thuis voelt.
Wij hebben per direct ruimte voor een ervaren medewerker Financiën. Het betreft een functie met contractduur voor een jaar.
Wat is jouw bijdrage?
Als medewerker Financiën werk je bij het team Financiën & Data. Dit team bestaat uit 16 collega’s en is breed faciliterend naar de rest van de organisatie. Met 3 collega’s ben je verantwoordelijk voor een groot aantal werkzaamheden rond de directe financiële administratie van Nijestee. De belangrijkste werkzaamheden van de medewerker Financiën zijn:
het verzorgen van de crediteuren – en debiteurenadministratie;
het boeken van de bank;
het boeken van de huur;
het doen van overige voorkomende administratieve werkzaamheden ten behoeve van het gehele team.
Wie zoeken wij?
Wij zijn op zoek naar een collega die passie heeft voor het nauwkeurig afhandelen van de financiële administratie van Nijestee. Jij bent van toegevoegde waarde door daar waar nodig net dat stapje extra te zetten. Daarnaast is pro- actief mee denken over het continu verbeteren van onze processen een vanzelfsprekendheid. Daarbij ben je in staat om over je eigen werk heen te kijken.
Wat breng je mee?
Je hebt werk- en denkniveau op mbo-niveau en een afgeronde opleiding bedrijfsadministratie;
Je hebt aantoonbare ervaring als financieel en administratief medewerker, bij voorkeur binnen de volkshuisvesting;
Je hebt een dienstverlenende instelling waarbij je vriendelijk, open en respectvol bent;
Je draagt zorg voor een tijdige en juiste afhandeling van werkzaamheden;
Je bent in staat om hoofd- en bijzaken van elkaar te scheiden;
Je hebt affiniteit met automatiseringsprogramma’s;
Je bent op korte termijn beschikbaar.
Wat zijn onder andere je competenties?
Je bent accuraat, stressbestendig, sociaal en oplossingsgericht. Daarnaast kun je zowel goed zelfstandig als in een team werken. Je hebt inzicht in cijfers en hebt een actieve, signalerende opstelling.
Wat krijg je van ons?
Als medewerker Financiën is het kantoor aan het Damsterplein je thuisbasis: een fijne plek met de collega’s die de deur voor jou open hebben staan. Het werken op kantoor kun je combineren met thuiswerken. Nijestee biedt jou een uitdagende en dynamische functie binnen een team dat in ontwikkeling is. De medewerker Financiën is ingeschaald in schaal D (maximaal € 3.089.00,- per maand) op basis van een 36-urige werkweek. Daarnaast kun je bij ons rekenen op goede secundaire arbeidsvoorwaarden en ruimte om je verder te ontwikkelen en opleidingen te volgen. Bij Nijestee geldt de CAO Woondiensten.
Interesse?
Voor informatie over de vacature kun je contact opnemen met Menne Vliem (manager Financiën & Data) via (050) 853 3934.
Je kunt solliciteren tot en met vrijdag 30 juni 2023. De gesprekken vinden plaats op vrijdag 7 juli.
Voor deze functie wordt gelijktijdig in- en extern geworven. Acquisitie stellen wijs niet op prijs.