Lefier | Klantconsulent en medewerker huurincasso en achterstanden

Onze afdeling Klantenservice bestaat uit de onderdelen Klant Contact Center, Online Dienstverlening, Verhuur en Incasso. Voor onze klantenservice zijn we op zoek naar een collega die twee functies zal vervullen. Wij zoeken een tijdelijke medewerker huurincasso en achterstanden t/m juni 2024. Vanaf juli 2024 wordt jouw functie vervolgens klantconsulent. 

Het team incasso monitort huurbetalingen en zoekt tijdig contact met huurders met een betalingsachterstand. We bieden een luisterend oor en denken mee over een regeling of andere oplossing om te voorkomen dat achterstanden verder oplopen en huurders in de financiële problemen komen. 
 
Het team Klant Contact Center is het eerste aanspreekpunt voor alle klantvragen die binnenkomen via telefonie, fysieke klantpunten, mail, social media en chat.  

Houd je van afwisseling en ben je niet bang voor een beetje hectiek? Dan is deze combi functie wellicht iets voor jou! 

Wat zijn jouw uitdagingen als medewerker huurincasso en achterstanden? 

  • Jij bent het aanspreekpunt voor onze huurders met vragen over de huurincasso en betaalachterstanden.  
  • Je monitort de huurbetalingen en zoekt actief contact met huurders met een betalingsachterstand.  
  • Je luistert goed naar onze huurders en denkt met ze mee over een goede betalingsregeling, om te voorkomen dat betaalachterstanden hoog oplopen en huurders in financiële problemen komen.   
  • Als je merkt dat huurders sociale problemen hebben, schakel je de medewerker bewonerszaken in. 
  • Ook andere uitzonderingen en complexe zaken die je signaleert, speel je door naar je collega’s in het gebiedsteam. 
  • Je hebt overleg met deurwaarders en maakt afspraken over vervolgstappen. 
  • Contactmomenten met klanten leg je vast in onze digitale systemen.

Wat zijn jouw uitdagingen als klantconsulent?  

  • Je handelt op een klantvriendelijke, dienstverlenende en professionele manier vragen en meldingen van klanten af (inclusief de administratieve afhandeling). Deze vragen komen grotendeels telefonisch en via digitale kanalen binnen.   
  • Je maakt gebruik van de digitale kennisbank voor het beantwoorden van de vragen.   
  • Je handelt zo veel mogelijk vragen en reparatieverzoeken zelfstandig af. Bij complexere vraagstukken schakel je een specialist in.  
  • Je werkt proactief mee aan het actualiseren van de vragen en antwoorden in de kennisbank.   
  • Je werkt grotendeels op het KCC vanuit onze locatie Hoogezand. Daarnaast kun je, door middel van roostering, ook worden ingezet op de klantpunten in onze vestigingen Emmen, Groningen, Hoogezand en Stadskanaal.   

Wat we jou bieden 

  • Een uitdagende baan bij een maatschappelijke organisatie en in een fijn team.  
  • Een jaarcontract met optie tot tijdelijke verlenging. 
  • Arbeidsvoorwaarden conform de CAO Woondiensten (schaal F, min. € 2.684,- bruto per maand bij een 36-urig dienstverband). 
  • Maximale ondersteuning en faciliteiten met betrekking tot vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling. 

Waar wij blij van worden 

  • Je kunt actief luisteren, je bent klantgericht en wilt klantvragen snel en vakkundig afwikkelen. 
  • Je bent administratief onderlegd en houdt van het werken in een digitale omgeving. 
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met huurachterstanden en financieel advies. 
  • Je werkt accuraat, kunt goed plannen en snel schakelen. 
  • Je bent resultaatgericht en kunt een goede analyse van de klantvraag maken en een antwoord of oplossing te bieden, waarmee de klant geholpen is.   
  • Je bent bekend met klantvolgsystemen, bij voorkeur Umbrella. Ervaring met het programma Empire is een pré.    
  • Je hebt minimaal een MBO werk- en denkniveau en enige werkervaring in een soortgelijke functie.  

Over Lefier  
Goed wonen bereikbaar houden voor iedereen. Duurzaam, veilig en betaalbaar. Dat is waar we ons als woningcorporatie sterk voor maken. Da’s niet alleen een grote verantwoordelijkheid, maar ook een flinke uitdaging.  

Het is voor ons dus cruciaal daadkrachtig en vernieuwend te blijven. Daarom staan we open voor ambitieuze Lefhebbers: maatschappelijk betrokken mensen met liefde voor hun vak en een gezonde dosis lef. Herken jij je hierin? Dan ben je van harte welkom.  

Je krijg alle support en ruimte om het verschil te maken. Zo bouw je niet alleen duurzaam aan het woonplezier van onze huurders, je tilt ook je eigen ontwikkeling naar een steeds hoger niveau. Wil je ons beter leren kennen? Kijk dan op lefier.nl.  

Meer weten of solliciteren? 
Neem dan contact op met Ruben van Duinen, via 06 53 56 29 15. Ruben is teamleider Incasso en vertelt je graag meer. Meteen solliciteren? Graag! Mail je motivatie en CV uiterlijk op 26 november 2023 naar solliciteren@lefier.nl, ter attentie van Ruben. Vermeld in het onderwerp van je mail het vacaturenummer 2023-55.  We zijn erg benieuwd naar je!   

Wij vragen je om bij indiensttreding een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aan te leveren. De kosten voor het aanvragen van de VOG worden door Lefier vergoed. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.