Lefier | Business Controller
Business controller
Bedrijfsprofiel
Goed wonen bereikbaar houden voor iedereen. Duurzaam, veilig en betaalbaar. Dat is waar Lefier zich als woningcorporatie sterk voor maakt. Dat is niet alleen een grote verantwoordelijkheid, maar ook een flinke uitdaging.
Lefier biedt een thuis aan zo’n 30.000 huishoudens in Groningen en Drenthe en staat voor grote opgaven. De komende jaren gaat Lefier nóg meer bouwen, versnelt het de verduurzaming van de woningen en wordt er nog meer geïnvesteerd in de leefbaarheid van de buurten en wijken. Het is voor Lefier cruciaal om daadkrachtig en vernieuwend te blijven. Daarom staan ze open voor ambitieuze Lefhebbers: maatschappelijk betrokken mensen met liefde voor hun vak en een gezonde dosis lef.
Sturen op de prestaties én deze zichtbaar maken. Dat vraagt om Lefhebbers!
Functieomschrijving
Ben jij in staat om de ambities van Lefier te vertalen naar concrete doelstellingen en de prestaties zichtbaar te maken voor iedereen? Als business controller bij Lefier ben jij samen met collega’s van het team Control dé adviseur en sparringpartner op bedrijfskundig en economisch gebied, met als belangrijkste focus gebied de afdeling Vastgoed. Je adviseert het management en directie bij de realisatie van maatschappelijke- en financiële doelstellingen en het beheer van projecten.
Als business controller ben je in staat om de ontwikkelingen en doelstellingen binnen de Vastgoed afdeling nauwkeurig te monitoren en afwijkingen te signaleren om zo tijdig te kunnen bijsturen. Dit doe je o.a. door goede stuur- en verantwoordingsinformatie (dashboards) op te stellen middels de business intelligence (BI) oplossing van Lefier. Verder adviseer je als business controller het bestuur en directie over bedrijfs-brede activiteiten, bijvoorbeeld op het gebied van investeringen, risicomanagement/ -beheersing, organisatiedoelen, interne sturing en financieel beleid.
Als business controller van de afdeling Vastgoed zorg je tevens voor een goede inrichting en uitvoering van de planning en control cyclus en samen met collega’s lever je tijdig de bijhorende documenten op. Tot slot ben je verantwoordelijk voor het opstellen van in- en externe (financiële) rapportages met bijhorende toetsing en analyses.
Functie-eisen
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van finance & control, accountancy of bedrijfskunde;
- Je hebt aantoonbare werkervaring in een soortgelijke functie;
- Je hebt affiniteit met vastgoedprocessen en weet de verbinding te leggen tussen vastgoed, wonen en financiën;
- Kennis van en ervaring met Excel en business intelligence;
- Je houdt van uitdagende en complexe vraagstukken en kunt goed samenwerken en bouwt constructieve en duurzame relaties op.
- Je bent accuraat en analytisch sterk. Je kan goed hoofdzaken van details onderscheiden en hierdoor snel inzicht en duidelijkheid creëren.
Wat heeft Lefier je te bieden?
- Een boeiende en afwisselende functie voor 32-36 uur per week bij een ambitieuze en maatschappelijk betrokken organisatie;
- Goede arbeidsvoorwaarden conform de CAO Woondiensten schaal K: minimaal €4.130,- en maximaal €5.903,- op basis van een fulltime dienstverband;
- Een flexibele werkplek met voorzieningen en de mogelijkheid om thuis te werken;
- Maximale ondersteuning en faciliteiten voor jouw vakinhoudelijke en persoonlijke ontwikkeling.
Geïnteresseerd in deze functie en voldoe je aan de -meeste- functie eisen?, reageer dan zo spoedig mogelijk. Headhuntersteam verzorgt namens Lefier de exclusieve werving & selectie procedure en reageren kan tot en met 16 juni 2023. Bij vragen kunt u contact opnemen met Rens Philips, consultant bij Headhuntersteam Groningen, 06-10212548 of r.philips@headhuntersteam.nl.