Actium | Teammanager Financiën

Heb jij kennis van financiën en spreekt het je aan om een team aan te sturen? Haal jij er energie uit om jouw team te coachen, te ontwikkelen en te laten floreren? Dan is de positie van teammanager Financiën bij Actium een uitdagende vervolgstap voor jou!

We stellen ons eerst even voor. Wij zijn Actium!

En om met de deur in huis te vallen: we zijn een ambitieuze woningcorporatie in acht gemeenten in Drenthe en Friesland. We bieden aan ongeveer 17.000 huishoudens een fijn thuis in onze woningen.  

Bij Actium vind je de ruimte om met ideeën te komen, initiatief te nemen én te proberen. Je wordt onderdeel van een bevlogen en betrokken team aanpakkers. We zoeken elkaar op en staan voor elkaar klaar. Samen openen we nieuwe deuren naar betere dienstverlening en meer woongeluk. Je krijgt ruime verantwoordelijkheid, de vrijheid om je werk op jouw manier in te vullen en goed te combineren met je privéleven. Volop mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen.

Als teammanager Financiën

Geef jij op dagelijkse basis leiding aan een team van 11 medewerkers. Jouw team bestaat uit de financiële administratie, waaronder de salarisadministratie en het team financieel beheer. Jij zorgt ervoor dat door coaching, begeleiding en teamontwikkeling de medewerkers individueel en als team floreren. In tijden van ontwikkelingen, veranderingen en drukte weet je het team met plezier en enthousiasme mee te nemen. 

Je bent sparringpartner voor je team, voor de manager Bedrijfsdiensten en voor je collega’s van het middenkader. Samen met zes andere teammanagers ben jij onderdeel van het middenkader. Samen vertalen jullie de uitdagingen uit de strategische koers naar doelstellingen op strategisch, tactisch en operationele niveau.

Als teamleider ben je verantwoordelijk voor de jaarrekening en andere rapportages die behoren tot het takenpakket van het team financieel beheer. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor contracten met de externe accountant, fiscaal adviseurs, banken en verzekeraars en onderhoud je het contact hierover. Verder denk je procesgericht met een duidelijke visie op optimalisering van de inrichting van (administratieve) processen in de organisatie. Jij hebt kennis van de financiële inhoud en een natuurlijke interesse in vernieuwingen op jouw vakgebied. In deze brede functie ben je echt een spin in het web. Je zorgt ervoor dat jouw teams in hun kracht staan. Je pikt signalen in de organisatie op.

Verder heb je/ben je

  • Een afgeronde HBO/WO diploma, bij voorkeur richting Financieel management.
  • Enkele jaren werkervaring in een leidinggevende positie op een vergelijkbare afdeling.
  • In staat de organisatie opgave/koers te vertalen naar een gerichte aanpak.
  • De capaciteit om een team op een coachende manier te leiden naar gezamenlijke doelen.
  • Een verbinder. Je weet het team en de collega’s te inspireren en stimuleert een cultuur van samenwerking en open communicatie.
  • In staat zelfstandig beslissingen te nemen binnen de gestelde kaders en beschikt daarbij over organisatiesensitiviteit.
  • Oog voor het vormen en communiceren van een helder (team) visie voor de toekomst.

Hoor je bij ons team dan krijg je

  • Een functie bij een vooruitstrevend bedrijf mét leuke collega’s.
  • Een salaris in schaal K tussen de € 4.367,00 en € 5.903 bruto per maand op basis van 36 uur per week.
  • Een laptop, mobiele telefoon en thuiswerkfaciliteiten.
  • Een dienstverband voor de duur van één jaar met zicht op een vast dienstverband.
  • 27,3 vakantiedagen per jaar (bij 36-urige werkweek). En de mogelijkheid om elk jaar verlof te kopen.
  • Onze arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO Woondiensten en bieden veel ruimte om je te ontwikkelen. Daarnaast kennen we goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:
  • Een waarderingsbeloning bij normaal/goed functioneren van 2,7% van het bruto jaarsalaris inclusief vakantiegeld + een brutobeloning van € 725,- naar rato dienstverband.
  • Dit budget kun je inzetten voor allerlei doeleinden die bijdragen aan jouw vitaliteit, zoals bijvoorbeeld sporten, stoppen met roken of lifestyle-advies.
  • De mogelijkheid om thuis te werken, een laptop, mobiel en een volledige thuiswerkplek in bruikleen.

Kennismaken of vragen voor ons?

Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Agnes Pol. Zij is manager Bedrijfsvoering. Zij hoort graag van je! Zij is te bereiken op 0592 400 115. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Lian Breider, adviseur HRM op 0592 - 400 119.

Al enthousiast? Stuur ons een korte motivatie waarin je iets over jezelf vertelt en waarom deze baan jouw interesse heeft gewekt. Dat mag per brief, video of op een andere creatieve manier. Dit kun je samen met je cv uploaden via: https://go.zoektjou.nu/actium/vacature/teammanager-financien

Zet vast in je agenda

  • Reageren kan tot en met donderdag 7 december
  • Je hoort uiterlijk maandag 11 december of je wordt uitgenodigd voor een gesprek
  • Het eerste gesprek staat gepland op woensdag 13 december tussen 13:00 en 16:30 uur
  • Het tweede gesprek staat gepland op woensdag 20 december 15:00 en 17:00 uur