Actium | teammanager Financiën

Heb jij kennis van financiën en spreekt het je aan om een team aan te sturen? Haal jij er energie uit om jouw team te coachen, te ontwikkelen en te laten floreren? Dan is de positie van teammanager Financiën bij Actium een uitdagende vervolgstap voor jou!

We stellen ons eerst even voor. Wij zijn Actium!

En om met de deur in huis te vallen: Wij zijn een ambitieuze woningcorporatie in het groene hart van het Noorden. We bieden ruim 17.000 huishoudens een fijn thuis in 8 gemeentes in Drenthe en Friesland

Bij Actium vind je de ruimte om met ideeën te komen, initiatief te nemen én te proberen. Je wordt onderdeel van een bevlogen en betrokken team aanpakkers. We zoeken elkaar op en staan voor elkaar klaar. Samen openen we nieuwe deuren naar betere dienstverlening en meer woongeluk. Je krijgt ruime verantwoordelijkheid, de vrijheid om je werk op jouw manier in te vullen en goed te combineren met je privéleven. Volop mogelijkheden om jezelf te blijven ontwikkelen.

Als teammanager Financiën

Vervul je zowel een financieel inhoudelijke functie als een aansturende en coachende rol richting het team, bestaande uit 11 medewerkers. Inhoudelijk ben je verantwoordelijk voor de jaarrekening, het contact met de externe accountant, banken en verzekeraars en de rapportages aan externe toezichthouders. Procesgericht denkend met een duidelijke visie op optimalisering van de inrichting van (administratieve) processen is jou niet vreemd. Jij hebt kennis van de financiële inhoud en een natuurlijke interesse in vernieuwingen op jouw vakgebied. In deze brede functie ben je echt een spin in het web.

Op dagelijkse basis stuur jij het financiële team aan. Jij zorgt ervoor dat door coaching, begeleiding en teamontwikkeling de medewerkers individueel en als team floreren. In tijden van ontwikkelingen, veranderingen en drukte weet je het team met plezier en enthousiasme mee te nemen.  Je bent sparringpartner voor je team, voor de manager Finance & Control en voor je collega’s van het middenmanagement/kader.

Je ben verantwoordelijk voor:

  • de kwaliteit en de tijdigheid van de grootboekadministratie.
  • het inrichten van de administratieve processen.
  • de professionalisering van de maandafsluiting, het samenstellen van de periodieke rapportages en de voorbereiding van de jaarrekening.
  • het juist en tijdig aanleveren van gegevens aan de afdeling Planning & Control ten behoeve van de managementrapporten en de financiële meerjarenprognoses.
  • de tijdige en juiste informatiestroom voor de accountant ten aanzien van onder andere de jaarrekening en het jaarverslag.
  • een efficiënte afstemming tussen in- en externe controles en begeleidt de accountant hierin.
  • de fiscale risico’s binnen de organisatie en stuurt op het beheersen ten aanzien van het niveau van deze risico’s door middel van tax control en onderhoudt het contact met de externe fiscaal adviseur.
  • een optimale verzekeringsportefeuille en coördineer je de afstemming met de (tussenpersoon van de) verzekeringsmaatschappij bij schadegevallen.
  • En je hebt een afgeronde financiële hbo-/wo-opleiding.

Hoor je bij ons team dan krijg je

  • Een functie bij een vooruitstrevend bedrijf mét leuke collega’s.
  • Een salaris in schaal K tussen de € 4.367,00 en € 5.903 bruto per maand op basis van 36 uur per week.
  • Een laptop, mobiele telefoon en thuiswerkfaciliteiten.
  • Een dienstverband voor de duur van één jaar met zicht op een vast dienstverband.
  • 27,3 vakantiedagen per jaar (bij 36-urige werkweek). En de mogelijkheid om elk jaar verlof te kopen.
  • Onze arbeidsvoorwaarden zijn conform CAO Woondiensten en bieden veel ruimte om je te ontwikkelen. Daarnaast kennen we goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals:
  • Een waarderingsbeloning bij normaal/goed functioneren van 2,7% van het bruto jaarsalaris inclusief vakantiegeld + een brutobeloning van € 725,- naar rato dienstverband.
  • Dit budget kun je inzetten voor allerlei doeleinden die bijdragen aan jouw vitaliteit, zoals bijvoorbeeld sporten, stoppen met roken of lifestyle-advies.
  • De mogelijkheid om thuis te werken, een laptop, mobiel en een volledige thuiswerkplek in bruikleen.

Kennismaken of vragen voor ons?

Voor inhoudelijke vragen kun je bellen met Agnes Pol. Zij is manager Financiën. Zij hoort graag van je! Zij is te bereiken op 0592 400 115. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Lian Breider, adviseur HRM op 0592 - 400 119.

Al enthousiast? Stuur ons een korte motivatie waarin je iets over jezelf vertelt en waarom deze baan jouw interesse heeft gewekt. Dat mag per brief, video of op een andere creatieve manier. Dit kun je samen met je cv uploaden via: https://go.zoektjou.nu/actium/vacature/actium-zoekt-een-teammanager-financien