Accolade | Assetmanager
Wij zijn Accolade! We hebben bijna 16.000 sociale huurwoningen in en om Heerenveen, Drachten, Sneek, Joure en Franeker. Onze kernwaarden zijn Duidelijk, Ondernemend en Dichtbij. Deze waarden lopen als een rode draad door onze organisatiestrategie, cultuur en ambities. Bij Accolade is geen dag hetzelfde. Onze omgeving verandert steeds sneller en dat heeft invloed op ons werk. Dat maakt werken bij Accolade uitdagend, zingevend en afwisselend.
Ben jij onze nieuwe Assetmanager?
Binnen onze afdeling Strategie en Beleid is een vacature voor een Assetmanager. Je maakt deel uit van het team vastgoedsturing binnen deze afdeling. Strategie en Beleid bestaat verder uit een club bevlogen professionals, die graag van betekenis zijn voor onze huurders. Woorden als verbindend, initiatief, open, creatief, vernieuwend, lef en doorzetten geven aan hoe wij in ons werk staan
Accolade heeft de komende jaren een grote volkshuisvestelijke opgave. Verduurzaming, verbeteren van kwaliteit, uitbreiding en op den duur weer inkrimpen. Daarbij ligt voor ons de nadruk op de integrale vastgoedsturing. Wij zijn momenteel druk met de ontwikkeling van het integrale vastgoedsturingsmodel. Jouw expertise is daarbij van harte welkom!
Jij als Assetmanager
Als Assetmanager werk je nauw samen met de Portefeuillemanager en de afdeling Vastgoed. Je bent een onmisbare schakel tussen het portefeuillebeleid en het operationele beheer. Je bent procesverantwoordelijk voor de integrale vastgoedsturing, waarbij het toekomstperspectief van ieder complex wordt bepaald. Daarbij breng je de opgave op korte, middellange en lange termijn in beeld op basis van een financieel en volkshuisvestelijk afwegingskader. Dit helpt ons om binnen de grote opgave die we hebben, de juiste prioriteiten te stellen.
Je hebt een trekkersrol om deze opgave zo goed mogelijk vorm te geven. Je zet de beschikbare financiële middelen zo efficiënt mogelijk in. Samen met je collega’s stel je op tactisch niveau beheerstrategieën van complexen op. Denk aan woningverbetering, sloop, nieuwbouw, verkoop of door exploiteren. Je maakt hierbij gebruik van beschikbare data en expertise van collega’s en huurders.
Daarnaast zijn er werkzaamheden op het gebied van acquisitie en dispositie, huurbeleid Niet-Daeb, huurdersmanagement BOG/ZOG, marktwaarde, beleidswaarde en facetbeleid zoals verkoop, woonlasten- en kwaliteitsbeleid.
Jouw talenten
Wij zoeken iemand die beschikt over denkkracht en in staat is om in complexe situaties verbindingen te leggen tussen strategie en praktijk. Dit alles doe je in samenwerking met de andere teams en externe partijen. Je bent goed in staat keuzes te maken en jouw omgeving hierin mee te nemen. Jij hebt een helikopterview, bent analytisch ingesteld en een tactische denker.
Naast dat je thuis bent in de financiële wereld van het (corporatie)vastgoed, beschik je over een praktische instelling. Je bent in staat zelfstandig te werken maar ook in teamverband. Je beschikt minimaal over HBO+ werk- en denkniveau en hebt een afgeronde opleiding op het gebied van assetmanagement (bijvoorbeeld A.S.R.E.). Aantoonbare werkervaring als Assetmanager is wel een eis.
Wat bieden we jou?
Een zelfstandige en uitdagende functie. Bij Accolade werken we bewust. Dit betekent dat je zelf bepaalt hoe, waar en wanneer je werkt. Je werkt in een organisatie met een inspirerende werkomgeving, een prettige werksfeer en een open cultuur. Met ruimte voor eigen invulling en het uitproberen van nieuwe ideeën. Je krijgt dagelijks de kans het beste uit jezelf te halen, je creativiteit in te zetten en jezelf te ontwikkelen. Natuurlijk ondersteunen we je daarbij. Met een persoonlijk budget kies je zelf hoe je werkt aan je professionele ontwikkeling, duurzame inzetbaarheid en vitaliteit. Binnen Accolade maken we gebruik van De Corporatie Academie. Hiermee heb je toegang tot een ruim aanbod van trainingen en cursussen. We vinden het belangrijk dat je hierin zelf de regie pakt.
Je krijgt een contract voor 36 uur. In eerste instantie voor een periode van een jaar. Hier hoort een salaris bij van € 4.449 en maximaal € 6.544 bruto per maand bij een 36-urige werkweek (schaal L). Op basis van de kennis, vaardigheden en ervaring die je meebrengt, bepalen we welk salaris binnen schaal L passend is. Daarbij horen ook uitstekende overige arbeidsvoorwaarden zoals het genoemde persoonlijke budget, pensioenvoorziening, een mobiele telefoon en laptop.
Enthousiast?
Dan horen wij graag van jou! Reageer en motiveer waarom jij waarde toevoegt aan deze functie. Stuur je motivatie en CV via deze knop . De vacature staat open tot en met 19 maart 2023. Heb je inhoudelijke vragen over deze vacature? Stuur dan een e-mail naar Margriet Ausma, manager Strategie en Beleid (mausma@accolade.nl) met je contactgegevens. Margriet neemt dan contact met je op. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Margriet de Vries, HR Adviseur op (06) 51 86 18 22 of mdevries@accolade.nl.
De eerste gesprekken zijn op donderdag 23 maart in de ochtend.