Accountmanager Horeca & Evenementen

Ben jij iemand die proactief handelt en word jij gelukkig als mede dankzij jou ondernemers, inwoners en gemeente in goede overeenstemming in hun wensen en behoeften worden voorzien op het gebied van horeca & evenementen? Wegens het doorstromen van een van onze collega’s naar een andere functie binnen het team EZ, zijn wij op zoek naar een:

Accountmanager

Horeca & Evenementen

(32-36 uur per week)

Het team Economische Zaken is onderdeel van de eenheid Fysieke Leefomgeving van de Samenwerkingsorganisatie (SWO). Voor zowel de gemeente Hoogeveen als voor de gemeente De Wolden leveren we maatwerk. Daarbij proberen we de komende tijd bepaalde werkzaamheden en processen te harmoniseren. Het werken bij SWO is een prachtige kans om je werkveld te verbreden en ervaring op te doen. Met zowel de sfeer van een stedelijke als een landelijke gemeente.

Wat ga je doen

Namens de gemeenten ben jij de accountmanager voor (horeca)ondernemers en organisatoren van evenementen. Je bent het eerste aanspreekpunt voor initiatieven op het gebied van horeca & evenementen van ondernemers, inwoners en verenigingen. De focus zal in eerste instantie bij de gemeente Hoogeveen liggen. Je legt proactief contact, creëert kansen en haalt op wat de wensen zijn. Geen dag is hetzelfde en jij brengt verschillende ‘werelden’ met elkaar in verbinding. Je hebt veel contacten, zowel intern als extern, en bent een echte relatiemanager. Het ambtelijk ‘boegbeeld’ voor horeca en evenementen vanuit SWO. Met als resultaat het faciliteren en bevorderen van allerlei initiatieven op het gebied van horeca en evenementen. Naast jouw rol als accountmanager ben je ook coördinator voor het lokale Horeca overleg.

Veel voorkomende taken en werkzaamheden zijn:

  • Jij bent het eerste aanspreekpunt voor ondernemers, inwoners en verenigingen en schakelt tussen hen en het college van beide gemeenten;
  • Je ondersteunt door betrokkenen bijvoorbeeld wegwijs te maken in gemeentelijke regelingen, projecten en subsidies;
  • Je begeleidt initiatiefnemers van evenementen en ondernemers bij (complexe) vergunningaanvragen, klachten en probleemsituaties;
  • Je legt bedrijfsbezoeken af en bereidt werk- en bedrijfsbezoeken van het bestuur voor;
  • Je signaleert ontwikkelingen, trends en behoeften, en levert input voor het gemeentelijk beleid en bij projecten;
  • Je organiseert (mede) evenementen en contactbijeenkomsten voor en met (horeca)ondernemers;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in het regulier overleg met de Horeca in Hoogeveen en binnen de regio;
  • Je draagt bij aan het opstellen, bewaken en uitvoeren van het Economisch Actieplan;
  • Je bent contactpersoon voor zowel (horeca)ondernemers, organisatoren van evenementen als andere interne en externe relaties en betrokkenen;
  • Contacten onderhouden met de collega’s van alle betrokken teams en afdelingen;
  • Je bent actief op social media en laat zien aan welke activiteiten, bedrijfsbezoeken en evenementen je deelneemt en wat er georganiseerd is en wordt.

Wat vragen wij

De functie van Accountmanager Horeca & Evenementen is cruciaal voor een goede constructieve relatie met onze ondernemers en organisatoren van evenementen. Wij zoeken een collega met een gezonde commerciële-, economische inslag en een duidelijke proactieve instelling. Jij weet niet alleen onze klanten, maar ook de collega’s en netwerken te vinden. Ook intern krijg jij ‘de voet tussen de deur’. Daarnaast weet jij op constructieve wijze de belangen van onze ondernemers en organisatoren van evenementen te behartigen. Primair denk en handel jij vanuit “mogelijkheden” en je bent een prettige en zeer goede gesprekspartner op verschillende niveaus. Kortom je verstaat de taal van de verschillende ondernemers en organisatoren van evenementen en (her)kent de wegen binnen de gemeenten en SWO en de bestuurlijke lijnen. Je beschikt over een goed inlevingsvermogen en hebt goede communicatieve vaardigheden. Je hebt een antenne voor kansen en een politieke ‘antenne’. Deze functie biedt jou de kans om met veel enthousiasme je door de hele ambtelijke organisatie te bewegen. Je bent ondernemend en hebt oog voor de wensen van onze ondernemers en de mogelijkheden bij en in onze gemeenten en regio.

Daarnaast vragen wij:

  • Flexibiliteit in werktijden: Je vindt het vanzelfsprekend dat overleggen en/of (netwerk)bijeenkomsten ook buiten kantoortijden plaatsvinden;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-niveau of door kennis en ervaring gelijkwaardig;
  • Minimaal 3 tot 5 jaar relevante werkervaring;
  • Inzicht hebt in bestuurlijke, organisatorische en functionele verhoudingen;
  • Een netwerker bij uitstek, zowel live als online (dit is zichtbaar in jouw LinkedInprofiel en/of jouw facebook/Instagram pagina);
  • Communicatief vaardig, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Klantgerichtheid en dienstverlening zit in je genen;
  • Daar hoort een proactieve houding als vanzelfsprekend bij.

Jouw toekomstige collega’s

Het team EZ bestaat uit ongeveer tien verbinders en bruggenbouwers. Als team zijn we bezig om meer focus aan te brengen in onze rol en activiteiten binnen de gemeente en naar het bedrijfsleven toe. Jouw input kunnen wij hier zeker bij gebruiken. Onze uitvalsbasis is Zuidwolde. We maken ook gebruik van het Raadhuisplein in de gemeente Hoogeveen. Er heerst een gezellige werksfeer. Daarbij zijn we steeds op zoek naar wat, het vinden de grenzen van mogelijkheden.

Wat bieden wij

We bieden een boeiende functie in een dynamische en professionele werkomgeving. En een prettige werksfeer in een team enthousiaste professionals waarbij kwaliteit en maatwerk voorop staat. De functie is ingedeeld in schaal 9 (minimaal € 2.865,- en max. bruto € 4.208,- per maand bij een fulltime dienstverband, salarispeil 1 april 2022).

We bieden een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket met een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,45% van je salaris. Het Individueel Keuze Budget is een breed te besteden budget waar je over beschikt naast je salaris en is opgebouwd uit: vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage, bovenwettelijk verlof en een persoonlijk budget van €200,- per persoon (naar rato van je contractomvang). Je kunt zelf bepalen voor welk doel jij jouw budget inzet. Je kunt het budget uitruilen voor extra salaris, verlofuren, (niet verplichte) opleidingskosten, kosten woon-werkverkeer, vakbondscontributie, internetabonnement, parkeervergunning en de aankoop van een fiets voor woon-werkverkeer.

Omdat we de ontwikkeling van onze medewerkers belangrijk vinden, kun je als werknemer van de SWO gebruik maken van de trainingen die ons opleidingsinstituut S.K.I.K. (School voor Kennis, Inspiratie en Kunde) biedt en zijn er doorgroeimogelijkheden binnen het team en de organisatie.

Wij kiezen bewust en actief voor de mogelijkheid flexibel om te gaan met werkdagen en werktijden. Zoals eerder aangegeven past deze insteek ook goed bij de functie. Wij ondersteunen dat met goede thuiswerk faciliteiten. Je ontvangt van ons een laptop en mobiele telefoon in bruikleen, ook worden de thuiswerkfaciliteiten met je geregeld.

Overige informatie

Wil je voorafgaand aan jouw sollicitatie meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met:

  • Alijn Muijsers (Recruiter) ☎️ 06- 13 43 38 38 📩 a.lok@dewoldenhoogeveen.nl
  • Dorien Wilting (Accountmanager Toerisme & Recreatie) ☎️ 06-38981480 📩 d.koops@dewoldenhoogeveen.nl

Alijn en Dorien vertellen jou graag, geheel vrijblijvend, meer tijdens een (digitaal) kopje koffie of een telefoongesprek over deze functie en het team. Wil je zelf de sfeer komen proeven voorafgaand aan je sollicitatie? Geef dit dan bij Alijn of Dorien aan.

Kijk voor meer informatie over SWO als werkgever op http://www.dewoldenhoogeveen.nl

Interesse?

Ben je geïnteresseerd en wil je solliciteren? Dan ontvangen wij graag een korte motivatie en jouw cv:

  • Vertel ons in jouw motivatie wat jou aanspreekt in deze functie en wat jou als (type) persoon zo geschikt maakt.
  • En in jouw cv zien wij graag wat jouw taken en werkzaamheden waren bij jouw laatste werkgever(s).

Jouw motivatie en cv kun je uploaden via deze site.

We zien je sollicitatie met veel belangstelling tegemoet!

Competenties

  • Zelfstandigheid
  • Klantgerichtheid
  • Netwerken
  • Omgevingsbewustzijn
  • Initiatief
Solliciteer nu