Arbeidsjurist

Ben jij die hbo- of wo-jurist die ervaring heeft met het arbeidsrecht en affiniteit heeft met HRM? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wegens vertrek van een collega zijn wij op zoek naar een:

Arbeidsjurist

( 28 uur per week)

Het team HRM is onderdeel van de eenheid Advies en Services van de Samenwerkingsorganisatie (SWO). Voor zowel gemeente Hoogeveen als voor gemeente De Wolden leveren we maatwerk. Werken bij de SWO is een prachtige kans om je werkveld te verbreden en ervaring op te doen bij zowel een stedelijke als een landelijke gemeente.

Wat ga je doen

Als Arbeidsjurist ben jij onze specialist bij alle arbeidsjuridische vraagstukken in de organisatie. Je hebt een belangrijke rol richting het management en de directie, maar ook naar de HR-adviseurs, de PSA en de medezeggenschap (OR en vakbonden). Doordat je de arbeidsjuridische ontwikkelingen landelijk en in onze sector nauwgezet in de gaten houdt, ben je in staat om tijdig de organisatie gevraagd en ongevraagd te adviseren over wat er op ons af komt. Je bent verantwoordelijk voor het opstellen of aanpassen van regelingen in het personeelshandboek. Ook heb je een rol bij de implementatie van nieuwe wetgeving of cao-bepalingen en weet je precies wat er moeten gebeuren bij organisatiewijzigingen. Daarnaast fungeer je als 2e lijns adviseur voor de HR adviseurs, het management en de PSA op het gebied van arbeidsvoorwaardelijke zaken van onze medewerkers en politieke ambtsdragers. Dit betekent dat je ook wordt ingezet bij dossiers over bijvoorbeeld ontslag, disfunctioneren, sociale zekerheid en de juridische aspecten bij ziekte.

Wat vragen wij?

Wij zoeken een collega die voldoende bagage meeneemt om deze rol stevig te kunnen vervullen. Iemand die nauwgezet en zorgvuldig werkt, die van nature verbinding zoekt met aanverwante rollen binnen de organisatie en die gedreven is om de externe ontwikkelingen in de gaten te houden. Het is belangrijk dat je politiek sensitief bent en je snel nieuwe dingen eigen maakt.

Wij verwachten daarnaast dat je beschikt over een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van arbeidsrecht. Je hebt minimaal 5 tot 7 jaar relevante ervaring binnen een middelgrote tot grote organisatie, waarbij ervaring binnen de (gemeentelijke) overheid een pré is.

Jouw toekomstige collega’s

Het team HRM bestaat uit 20 collega’s en valt onder de eenheid Advies & Services. Naast HR-adviseurs bestaat het team uit HR-ondersteuners, de personeels- en salarisadministratie en enkele specialisten als een arbocoördinator, een opleidingsadviseur en een bedrijfsmaatschappelijk werker. Je gaat deel uitmaken van een team betrokken HR collega’s.

Wat bieden wij?

Wij bieden een prettige werksfeer in een team van enthousiaste professionals, waarbij kwaliteit voorop staat. De functie is ingedeeld in schaal 11 (max. bruto €5.372 per maand bij een fulltime dienstverband, salarispeil april 2022). Je wordt ingeschaald op basis van je ervaring.

Je krijgt een tijdelijke arbeidsovereenkomst van een jaar die bij goed functioneren wordt omgezet naar een vaste aanstelling.

We bieden een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket met een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,45% van je salaris. Het Individueel Keuze Budget is een breed te besteden budget waar je over beschikt naast je salaris en is opgebouwd uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage, bovenwettelijk verlof en een persoonlijk budget van €200,- per persoon (naar rato van je contractomvang). Je kunt zelf bepalen voor welk doel jij jouw budget inzet. Je kunt het budget uitruilen voor extra salaris, verlofuren, (niet verplichte) opleidingskosten, kosten woon-werkverkeer, vakbondscontributie, internetabonnement, parkeervergunning en de aankoop van een fiets voor woon-werkverkeer.

Omdat we de ontwikkeling van onze medewerkers belangrijk vinden, kun je als werknemer van de SWO gebruik maken van de trainingen die ons opleidingsinstituut S.K.I.K. (School voor Kennis, Inspiratie en Kunde) biedt en zijn er doorgroeimogelijkheden binnen het team en de organisatie.

Bij ons is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en mobiele telefoon in bruikleen, ook worden de thuiswerkfaciliteiten met je geregeld.

Overige informatie

Wil je voorafgaand aan jouw sollicitatie meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Susan Smit (huidige arbeidsjurist) via 06 - 40 07 30 63 of via s.smit@dewoldenhoogeveen.nl. Susan wil jou graag geheel vrijblijvend tijdens een (digitaal) kopje koffie meer vertellen over deze functie en je toekomstige collega’s. Ook vrijblijvend de sfeer proeven op de afdeling behoort tot de mogelijkheden.

Informatie over de sollicitatieprocedure kun je krijgen van Arina Rispens (HR-adviseur W&S a.i.) via 06 – 43 61 05 68 of via a.rispens@dewoldenhoogeveen.nl .

Kijk voor meer informatie over SWO als werkgever op http://www.dewoldenhoogeveen.nl

Interesse?

Ben je geïnteresseerd en wil je solliciteren? Dan ontvangen wij graag een korte motivatie en jouw cv.

Vertel ons in jouw motivatie wat jou aanspreekt in deze functie en wat jou als (type) persoon zo geschikt maakt. In jouw cv zien wij graag wat jouw taken en werkzaamheden waren in jouw laatste functie(s). Jouw motivatie en cv kun je uploaden via www.vooruitindrenthe.nl . Solliciteren kan tot en met 31 december. Wanneer wij denken dat je een passende kandidaat bent, nemen we contact met je op om een kennismakingsgeprek in te plannen.

We zien je sollicitatie met veel belangstelling tegemoet!

Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft en van wie je houdt. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze inwoners.

Competenties

  • Integriteit
  • Zelfstandigheid
  • Oordeelsvorming
  • Omgevingsbewustzijn
  • Nauwkeurigheid
Solliciteer nu