Medewerker Inkomensvoorzieningen
Binnen het sociaal domein, afdeling Inkomensvoorzieningen is er een vacature. Wij zoeken een:
Medewerker Inkomensvoorzieningen
(voor 24 tot 36 uur per week)
De afdeling Inkomensvoorzieningen is onderdeel van de eenheid Dienstverlening & Activering van de Samenwerkingsorganisatie (SWO). Voor zowel gemeente Hoogeveen als voor gemeente De Wolden leveren we maatwerk. Werken bij de SWO is een prachtige kans om je werkveld te verbreden en ervaring op te doen bij zowel een stedelijke als een landelijke gemeente.
De afdeling Inkomensvoorzieningen handelt aanvragen af binnen de Participatiewet, waaronder de bijstand en diverse minimaregelingen en de regeling meerkosten. De afdeling geeft ook uitvoering aan de Wet gemeentelijke schuldhulpverlening.
Wat ga je doen
Je handelt een aantal aanvragen volledig zelfstandig af en je hebt daarnaast een administratieve functie voor de hele afdeling. De aanvragen die je afhandelt zijn onder andere Meerkosten. Ook kunnen tijdelijke regelingen tot de taken behoren zoals de regeling Energietoeslag. Voor de regelingen die je zelf uitvoert beoordeel je het dossier en maak je een beschikking en heb je, indien nodig, tussentijds afstemming met de inwoner.
De overige administratieve taken voor de afdeling zijn heel divers. Het gaat bijvoorbeeld om het opboeken van nieuwe processen in het systeem Civision Samenlevingszaken. Ook hou je je bezig met andere binnenkomende (aan)vragen of berichten die je gaat behandelen of verdelen. Deze (aan)vragen komen binnen via telefoon, mail, post, andere digitale kanalen en soms bij het loket.
Wat vragen wij?
- Je beschikt minimaal over een passende MBO-4 diploma, hierbij kun je bijvoorbeeld denken aan een juridische, financiële of administratieve richting;
- Je bent communicatief sterk en dienstverlenend naar zowel inwoners als collega’s;
- Je bent flexibel en je kunt goed schakelen tussen verschillende werkzaamheden en onderwerpen;
- Als je kennis van en ervaring met het sociaal domein hebt (in het bijzonder met de Participatiewet), dan is dat een groot voordeel;
- Ervaring met het pakket Civision Samenlevingszaken is ook een pré.
Jouw toekomstige collega’s
De afdeling Inkomensvoorzieningen bestaat uit consulenten, een uitkeringsadministratie, een team terug- en invordering, een team handhaving en een team medewerkers Inkomensvoorzieningen.
Wat bieden wij?
Wij bieden een prettige werksfeer in een team van enthousiaste professionals, waarbij kwaliteit voorop staat. De functie is ingedeeld in schaal 7 (max. bruto € 3.301,- per maand bij een fulltime dienstverband, salarispeil 1 april 2022). Je wordt ingeschaald op basis van je ervaring.
Je krijgt een tijdelijke arbeidsovereenkomst van een jaar die bij goed functioneren wordt omgezet naar een vaste aanstelling.
We bieden een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket met een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,45% van je salaris. Het Individueel Keuze Budget is een breed te besteden budget waar je over beschikt naast je salaris en is opgebouwd uit vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, levensloopbijdrage, bovenwettelijk verlof en een persoonlijk budget van €200,- per persoon (naar rato van je contractomvang). Je kunt zelf bepalen voor welk doel jij jouw budget inzet. Je kunt het budget uitruilen voor extra salaris, verlofuren, (niet verplichte) opleidingskosten, kosten woon-werkverkeer, vakbondscontributie, internetabonnement, parkeervergunning en de aankoop van een fiets voor woon-werkverkeer.
Omdat we de ontwikkeling van onze medewerkers belangrijk vinden, kun je als werknemer van de SWO gebruik maken van de trainingen die ons opleidingsinstituut S.K.I.K. (School voor Kennis, Inspiratie en Kunde) biedt en zijn er doorgroeimogelijkheden binnen het team en de organisatie.
Bij ons is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en mobiele telefoon in bruikleen, ook worden de thuiswerkfaciliteiten met je geregeld.
Overige informatie
Wil je voorafgaand aan jouw sollicitatie meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Roelie Feunekes (Afdelingshoofd Inkomensvoorzieningen). Informatie over de sollicitatieprocedure kun je krijgen van Susanne Wobbes-Berg of Daniele Sieders (HR-medewerkers). Allen zijn te bereiken via telefoonnummer 140528.
Kijk voor meer informatie over SWO als werkgever op www.dewoldenhoogeveen.nl .
Interesse?
Ben je geïnteresseerd en wil je solliciteren? Dan ontvangen wij graag een korte motivatie en jouw cv.
Vertel ons in jouw motivatie wat jou aanspreekt in deze functie en wat jou als (type) persoon zo geschikt maakt. In jouw cv zien wij graag wat jouw taken en werkzaamheden waren in jouw laatste functie(s). Jouw motivatie en cv kun je uploaden via www.vooruitindrenthe.nl . Solliciteren kan tot en met 4 december 2022. De sollicitatiegesprekken staan gepland op maandag 12 december 2022.
We zien je sollicitatie met veel belangstelling tegemoet!
Het maakt ons niet uit waar je geboren bent, waar je in gelooft en van wie je houdt. We zijn nieuwsgierig naar jouw talent en hoe jij het verschil maakt voor onze inwoners.
Competenties
- Klantgerichtheid
- Mondelinge communicatie
- Schriftelijke communicatie