Marketing medewerker Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap (0.8 FTE)

Afdeling

Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap

Organisatie

Rijksuniversiteit Groningen

De faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap is een kleine, hechte en bloeiende faculteit met een sterke internationale reputatie, die staat voor uitstekend onderwijs en onderzoek op het terrein van religie & cultuur.
Het onderwijs is kleinschalig en van hoog niveau, wat onder meer blijkt uit de erkenning van de beide bacheloropleidingen als topleiding door de Keuzegids Universiteiten. De faculteit wil de komende jaren haar positie als internationaal gerenommeerd expertisecentrum op het gebied van Religie & Cultuur verder uitbouwen en wil het aantal internationale studenten verhogen, de internationale uitwisseling van studenten verhogen en gerenommeerde en jonge talentvolle wetenschappers naar zich toe trekken.
Het wetenschappelijk onderzoek van de Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap is ondergebracht in het Centre for Religious Studies (CRS). Het CRS bestrijkt een breed en gevarieerd onderzoeksterrein: van de studie van klassieke wereldgodsdiensten tot onderzoek van religieuze ontwikkelingen en normatieve en ethische vraagstellingen in de hedendaagse multiculturele samenleving. In 2018 is de kwaliteit, relevantie en vitaliteit van het onderzoek als ‘zeer goed’ tot ‘excellent’ beoordeeld tijdens de onderzoeksvisitatie.
Onder het CRS valt ook de Graduate School, die een Research Master programma en een PhD programma biedt.
De faculteit is onderverdeeld in drie vakgroepen voor het wetenschappelijk personeel en heeft daarnaast een Faculteitsbureau. In deze afdeling werken 15 medewerkers die de ondersteuning verzorgen voor het onderwijs en onderzoek binnen de faculteit.

Functiebeschrijving

De marketing medewerker zorgt voor de verdere ontwikkeling en uitvoering van de internationale en online werving van de faculteit om tot een hogere instroom van zowel bachelor als masterstudenten te komen uit binnen- en buitenland.

De faculteit streeft naar een aandeel van 30% internationale studenten in de bachelor Religious Studies en in de Engelstalige masterprogramma’s. De marketing medewerker draagt bij aan een grotere zichtbaarheid van onze programma’s onder buitenlandse studiekiezers en vergroot via online campagnes ook de zichtbaarheid binnen Nederland. De online campagnes sluiten aan bij de activiteiten die we on site organiseren (voorlichtingsdagen en verdiepende activiteiten voor scholieren). De marketing medewerker werkt daarom nauw samen met de communicatieadviseur, verantwoordelijk voor het communicatiebeleid, en de coördinator scholierenactiviteiten. RUG-breed vertegenwoordigt de marketing medewerker de faculteit in het Online Marketing Overleg en het Internationale Marketing Overleg (IMO).

Het betreft een tijdelijke functie van maximaal 2 jaar met een omvang van 0,8 fte.

De voornaamste taken van de marketing medewerker zijn:
• online marketing ontwikkelen en uitvoeren (Google Adwords, SEO, landingspagina’s ontwikkelen voor online campagnes, teasers/promotiefilmpjes)
• social media campagnes opzetten (organische en betaalde campagnes)
• adviseren op het gebied van social media aan medewerkers
• internationale marketing / studentenwerving (study portals, webinars, Virtual UG, follow-up van leads, conversie activiteiten zoals nieuwsbrieven) initiëren, beleid ontwikkelen, implementeren en evalueren
• aansturen student-ambassadeurs
• maken van analyses en rapporten op het gebied van (online) marketing activiteiten (ROI, KPI’s)
• toewijzingsprocedure Talent Grants en Holland Scholarships uitvoeren en bewaken
• verder uitbouwen gezamenlijke marketingcampagne met de PThU (Protestants Theologische Universiteit) voor de bachelor Theologie
• organiseren mastervoorlichting.

Affiniteit met de onderwerpen die de faculteit onderwijst is een pre.

Functie-eisen

Wij zoeken een enthousiaste daadkrachtige medewerker die beschikt over
• een afgeronde hbo-opleiding op het terrein van marketing en/of communicatie
• minimaal twee jaar relevante werkervaring
• kennis en ervaring met marketing en communicatie, bij voorkeur in het hoger onderwijs
• uitstekende spreek- en schrijfvaardigheid in Nederlands en Engels (niveau B2/C1).

De volgende competenties: ondernemend, zelfstandig werken, resultaatgericht, inspirerend, verbindend, praktisch, teamspeler, organisatietalent. Ook interculturele competenties zijn essentieel voor de functie.

Arbeidsvoorwaarden

Contractduur: 12 maanden.

Wij bieden in overeenstemming met de cao voor Nederlandse Universiteiten:
• een salaris van minimaal € 2.579,- en maximaal € 3.445,- (schaal 8) bruto per maand bij volledige werktijd
• 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering over het jaarlijks bruto-inkomen
• een tijdelijke aanstelling van 0,8 fte voor de periode van 1 jaar met mogelijke verlenging van nog een jaar. Werktijden zijn in overleg.

Ingangsdatum: 1 februari 2020

Sollicitatie

U kunt solliciteren door uw sollicitatiebrief voorzien van curriculum vitae te sturen vóór 2 december 2019 uitsluitend aan de hand van het sollicitatieformulier.

De eerste selectiegesprekken vinden plaats op 10 december 2019. Een tweede gesprek kan onderdeel uitmaken van het selectieproces.

De RUG is een inclusieve organisatie: een veelzijdige werkgever voor alle groepen in de samenleving. We verwelkomen daarom een diversiteit aan perspectieven, achtergronden en kennis. Onze selectieprocedure volgt de richtlijnen van de sollicitatiecode NVP, http://kpz.nl/(...)sollicitatiecode.pdf

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze vacature kunt u contact opnemen met:

Nienke Bastiaans, PH-Middelen
050-3633785
n.bastiaans@rug.nl

Charissa Caron, communicatieadviseur
050-3635597
c.b.caron@rug.nl

Noemt u in uw sollicitatie altijd het vacaturenummer 219570

Digitaal sollicitatieformulier