Adviseur Interne Communicatie (0,8 fte)

Afdeling

Faculteit der Letteren

Organisatie

Rijksuniversiteit Groningen

Onze dynamische faculteit staat midden in de stad en midden in de samenleving. Elke dag werken er 5.000 studenten en 700 medewerkers aan de grenzen van het weten. Wij delen onze kennis en dragen zo bij aan de ontwikkeling van onze omgeving. Onze missie is om excellent onderwijs te verzorgen en een toponderzoeksinstituut te zijn. De faculteit heeft een gevarieerd onderwijsaanbod, dat bestaat uit 16 bacheloropleidingen en 19 masteropleidingen. Op internationaal gebied vindt er onderzoek plaats op het gebied van archeologie, cultuurstudies, geschiedenis, internationale betrekkingen, journalistiek, letter- en taalkunde.

De afdeling Communication, Career and Society
De afdeling Communication, Career and Society richt zich op het versterken van de verbinding met aspirant-studenten, studenten, alumni, werk- en opdrachtgevers, bedrijven en organisaties, medewerkers en wetenschappers. Al deze relaties samen vertegenwoordigen de maatschappelijke verankering van de faculteit. We betrekken hen bij onze events, bij de inhoud van de opleidingen en bij het onderzoek van onze wetenschappers en studenten. Door in nauw contact te staan met onze belangrijke relaties, blijven we goed op de hoogte van de maatschappelijke behoefte aan kennis, onderzoek, competenties en de ontwikkelingen in het vakgebied.

Functiebeschrijving

De letterenfaculteit is in beweging en heeft in de afgelopen periode al een aantal stappen gezet. Dat geeft mogelijkheden om verder te werken aan de faculteit van de toekomst waar iedereen op een goede manier kan werken. Er wordt een nieuw strategisch plan ontwikkeld voor de faculteit, dat wij vervolgens samen gaan uitvoeren. Wij investeren in de strategische personeelsplanning en leiderschapsontwikkeling. En we vormen ons samen een beeld van onze toekomstige huisvesting. Al deze organisatieontwikkelingen vragen om een uitgekiende, strategische communicatieve ondersteuning. De uitgangspunten hiervoor zijn samenwerken, verbinding en innovatie. Daarom zoeken wij voor de komende drie jaar een stevige adviseur Interne Communicatie.

Wat houdt de functie in?
Je adviseert het faculteitsbestuur en management over de te varen communicatiekoers bij de ontwikkeling en implementatie van de lopende en op te starten ontwikkelprogramma’s. Je stemt samen met interne klanten en opdrachtgevers communicatiedoelen en kernboodschappen af en vertaalt deze naar plannen en middelen. Je stelt innovatieve interventies voor en werkt deze uit.
Je neemt de regie op de uitvoering en bewaakt deadlines.
Je bewaakt de productie én de kwaliteit van middelen. Je schrijft teksten en organiseert bijeenkomsten en draagt zorg voor een goede begeleiding van je opdrachtgevers daarbij.
Je werkt intensief samen met de collega’s van andere afdelingen en sluit aan bij diverse project- en overleggroepen als de functie dit van je vraagt.

Wie ben jij?
Jij bent een stevige adviseur die zijn of haar sporen aantoonbaar heeft verdiend. Je hebt een visie op de inzet van communicatie bij verandering en organisatieontwikkeling. Je beschikt over een veelzijdig adviesreportoire en hebt ervaring met het adviseren op het niveau van directie en bestuur.

Je luistert, signaleert, legt verbanden, netwerkt, je bouwt aan relaties. Vanuit je organisatiesensitiviteit en je vakkennis kun je effectief adviseren en ervaar je dat je adviezen worden omarmd.

Functie-eisen

Wij zoeken een ambitieuze en enthousiaste communicatieadviseur met een hands-on mentaliteit. Je hebt 5 tot 7 jaar ervaring met interne of verandercommunicatie en met het adviseren op directieniveau bij een grote organisatie. Je hebt een relevante vakopleiding afgerond. Je beheerst het scenario-denken en kunt processen begeleiden. Je bent een organisatietalent, kunt flexibel schakelen en beschikt over zelfstartend vermogen. Omdat je een echte verbinder bent, zit je meer niet dan wel achter je bureau. Het spreekt voor zich dat je uitstekend kunt schrijven en niet schrikt van een deadline.

Arbeidsvoorwaarden

Contractduur: 36 maanden.

Wij bieden in overeenstemming met de cao Nederlandse Universiteiten:
- een uitdagende functie bij een maatschappelijk betrokken organisatie
- een salaris, afhankelijk van opleiding en ervaring, van minimaal € 3.637,- en maximaal € 4.978,- (schaal 11) bruto per maand bij volledige werktijd conform het UFO-profiel Communicatieadviseur 2
- een eindejaarsuitkering van 8,3% en de mogelijkheid om te kiezen voor een 36-, 38- of 40-urige werkweek (uitgaande van een fulltime dienstverband); ook heeft de RUG een ruime verlofregeling
- in eerste instantie een tijdelijke functie voor 3 jaar voor 0,8 fte.

Indiensttreding: zo spoedig mogelijk

Solliciteren
Ben jij geïnteresseerd in deze functie? Solliciteer dan uitsluitend aan de hand van het sollicitatieformulier vóór 23 juni 2019 uitsluitend aan de hand van het sollicitatieformulier. We zien je motivatiebrief graag tegemoet!

De gesprekken zullen plaatsvinden in week 34.

De RUG is een inclusieve organisatie: een veelzijdige werkgever voor alle groepen in de samenleving. We verwelkomen daarom een diversiteit aan perspectieven, achtergronden en kennis. Onze selectieprocedure volgt de richtlijnen van de sollicitatiecode NVP, http://kpz.nl/wp-content/uploads/2018/03/sollicitatiecode.pdf en de Code of Conduct for the recruitment of researchers, https://euraxess.ec.europa.eu/jobs/charter/code van de Europese Commissie.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Meer informatie

Voor meer informatie over deze vacature kunt u contact opnemen met:

Mirjam Spaans, afdelingshoofd Communication, Career and Society
m.s.p.spaans@rug.nl

Noemt u in uw sollicitatie altijd het vacaturenummer 219296

Digitaal sollicitatieformulier