Ministerie van Justitie en Veiligheid - JustID

Junior Functioneel beheerder

Functie omschrijving

Ben jij een gedreven functioneel beheerder die het een uitdaging vindt om een bijdrage te leveren aan het beheer en de doorontwikkeling van een aantal systemen binnen het ministerie van J&V en daarbuiten? Dan ben jij degene die we zoeken voor de functie van functioneel beheerder bij de afdeling DAD.

Als functioneel beheerder houd je je bezig met het dagelijkse beheer, onderhoud en (door)ontwikkeling van de binnen de afdeling in beheer zijnde systemen (CDO, Bestandenpostbus, scanstraat en Jira) en de daarachterliggende techniek.
Als Junior zal je in eerste instantie ingezet gaan worden op de bestandenpostbus en Jira. Later kan je doorgroeien naar de overige systemen zoals CDO en scanstraat.

Als Functioneel beheerder ben je verantwoordelijk voor: het optimaal (conform de gebruikerseisen/ wensen en informatiebehoeften) functioneren van de informatiesystemen.

Concreet betekent dit dat je werkzaamheden onder andere kunnen bestaan uit:

  • Het dagelijks beheren van de genoemde systemen en applicaties;
  • Het fungeren namens de systeemeigenaar als aanspreekpunt voor gebruikers enerzijds en (interne en externe) leveranciers anderzijds;
  • Het deelnemen aan gebruikers overleggen;
  • Het bewaken van de juistheid van de werking van de interfaces met andere informatiesystemen binnen en buiten Justid en het doen van voorstellen tot verbetering daarvan;
  • Het vanuit vakinhoudelijke expertise, namens de productgroep, deelnemen aan in-en externe werkgroepen, (aansluit)projecten, klant overleggen en systeem specifieke overleggen, waarnaast het:
  • Het beheren van autorisaties en opstellen van procedures, handleidingen en systeemspecificaties en het gevraagd en (on)gevraagd adviseren van de eigen leidinggevende over gewenste en noodzakelijke aanpassingen in werkprocessen en organisatie;
  • Het opstellen van rapportages, specifieke onderzoeksvragen en kwaliteitszorg.
  • Het volgen van ontwikkelingen in de werkomgeving (bijvoorbeeld de strafrechtketen en/of de vreemdelingenketen);
  • Het optreden als aanspreekpunt en coördineren van incidenten;
  • Het signaleren van systeemverstoringen, initiëren van oplossingen en het bewaken van de voortgang en realisatie daarvan;
  • Het fungeren als tweedelijns vraagbaak en helpdesk voor gebruikers, zowel intern als extern;
  • Het initiëren en coördineren van IT&I acties m.b.t. de op de afdeling in beheer zijnde informatiesystemen.

Wat bieden we?

  • Dynamische omgeving - Een informele en dynamische omgeving waar we werken aan een veilige samenleving met onze maatschappijkritische informatiesystemen. Je mag werken aan de complexere IT-vraagstukken en met grote databronnen.
  • Beloning - Een marktconforme beloning met een maximum van € 3.782,52,- per maand. Daar bovenop een individueel keuzebudget van 16,37% dat, op het moment van jouw keuze, in te zetten is voor bijvoorbeeld geld, verlofdagen, een fitness abonnement of een fiets. Onze goede secundaire voorwaarden, zoals onze verlofregelingen, een thuiswerkvergoeding en een goed geregeld pensioen via het ABP, zijn te vinden op https://www.caorijk.nl/
  • Flexibiliteit - Een fulltime werkweek is 36 uur en hybride werken, met onze faciliteiten, is het uitgangspunt. We bieden veel flexibiliteit in de manier waarop je dit wilt indelen zodat je carrière en je privéleven goed op elkaar aansluiten. Samen met je collega's en leidinggevende maak je hier praktische afspraken over.
  • Informele cultuur - Een gedreven en behulpzaam team met korte lijntjes naar leidinggevenden en/of directie.
  • Persoonlijke groei - De mogelijkheid om te werken aan je eigen talent, persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling vinden we bij Justid vanzelfsprekend. Zo zorgen we voor jouw duurzame inzetbaarheid en kan Justid inspelen op ontwikkelingen in de samenleving en/of technische vernieuwingen. Er zijn regelmatig loopbaanmogelijkheden omdat we een groeiende organisatie zijn.
  • Vrije tijd - Je krijgt 208 verlofuren op basis van een 36-urige werkweek (ruim 5,5 week).
  • Gezelligheid – Een leuk team op een leuke afdeling met leuke collega’s in een leuk bedrijf. Dus doe mee met borrels, activiteiten, uitjes. Heb je zelf leuke ideeën? Horen we ook graag!
  • Duurzaamheid - Je krijgt een OV-chipkaart waarmee je gratis voor je werk reist. Wij stimuleren reizen met het OV!

Functie-eisen

HBO werk- en denkniveau;

Kennis van en ervaring met:

  • Agile werken (scrum);
  • Testprocedures/protocollen;
  • Procesmatig werken (BiSL, ITIL);
  • S.M.A.R.T. formuleren
  • Het gebruik van geautomatiseerde systemen;
  • Coördinatie van operationele processen;
  • Functioneel beheer en analysemethoden.

Goede schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid;

Passieve beheersing van de Engelse taal.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3119,- tot €4374,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • We beginnen met een arbeidsovereenkomst voor een jaar. Bij ongewijzigde omstandigheden en gebleken geschiktheid wordt deze omgezet in onbepaalde tijd.
  • Voor deze functie is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig.
  • Je bent bereid incidenteel buiten kantoortijden te werken
  • Bij Justid is de voertaal Nederlands
  • Een meeloopdag is mogelijk
  • We nodigen met nadruk ervaren én minder ervaren kandidaten uit om te reageren.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Justitiële Informatiedienst (Justid)

Meer dan ooit vraagt de samenleving om betrouwbare informatie en slimme (ICT) oplossingen om Nederland veilig en rechtvaardig te houden. Als leverancier van cruciale informatie op het juiste moment wordt onze rol binnen het ministerie van Justitie en Veiligheid, en daarbuiten, dan ook steeds groter.

Wij zijn de Justitiële informatiedienst oftewel: Justid.
Dé specialist op het gebied van het ontvangen, verzamelen, verwerken, verrijken, bewaren en verspreiden van strikt vertrouwelijke digitale informatie. Het gaat namelijk over mensen en persoonsgegevens. We zorgen dat onze partners in de strafrecht- migratie- en jeugdketen beschikken over de cruciale informatie op het juiste moment. We werken dagelijks met grote hoeveelheden data aan slimme IT-oplossingen, voor bijvoorbeeld de politie, rechtbank en marechaussee, maar ook om slachtoffers van misdrijven te informeren. Door te bouwen aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie zorgt Justid dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon.

Strikt vertrouwelijke informatie
Vingerafdrukken, informatie over de gezinssituatie, een strafverleden of de geldigheid van een verblijfsvergunning. Detentie-informatie voor slachtoffers en burgemeesters wanneer een dader weer vrijkomt. Enkele voorbeelden van informatie die wij, via onze ICT-voorzieningen, beschikbaar stellen. Informatie die strikt vertrouwelijk is en met veel zorg moet worden behandeld: het gaat immers over mensen. Wij maken dit mogelijk door slim gebruik te maken van bestaande technologie en door innovaties en creativiteit te stimuleren.

Wij zijn Justid
Met onze 600 professionals in Almelo, Zutphen, Leeuwarden en Den Haag, werken we aan producten met innovatieve tools en technieken, vanuit deskundigheid en vakmanschap. Zo is ons voortbrengingsproces agile ingericht en werken we aan continue verbetering van onze producten en diensten. Onze organisatie is groeiende zodat er doorlopend loopbaanmogelijkheden blijven ontstaan.
Justid is een informele organisatie met korte lijnen naar leidinggevenden en directie. Kom je bij ons werken, verwacht dan ook een fijne sociale en informele werksfeer! Een goede werk-privébalans is wat ons betreft erg belangrijk. Daarom werken we hybride. Ook zorgen we ervoor dat als je thuis aan het werk bent, je tot dezelfde mogelijkheden beschikt als op kantoor. Als netwerkorganisatie zijn er uiteraard voldoende mogelijkheden om jouw collega’s beter te leren kennen. Zo worden er geregeld team- en afdelingsuitjes georganiseerd en kijken we jaarlijks uit naar de zomerborrel.
Als jij geniet van grote hoeveelheden data en innovatieve IT-technieken en vraagstukken en dit wil combineren met een relaxte werksfeer, dan kom je hier zeker tot je recht!

Hoe onze medewerkers ons ervaren en wat ze doen kun je hier verder lezen en bekijken: https://www.justid.nl/over-ons/werken-bij-justid

Digitaliserings-en Archiveringsdienst

De Justitiële Informatiedienst (Justid) draagt bij aan het verstrekken van een integer en integraal persoonsbeeld in de Veiligheid en Justitie keten. Dit wordt gerealiseerd door het ter beschikking stellen van een stelsel van basisvoorzieningen voor het uitwisselen en bewaren van documenten met bewijskracht. De generieke voorziening die daarbij wordt ingezet is het Centraal Digitaal Depot (CDD+), het e-depot van Veiligheid en Justitie. CDD+ is een systeem voor het bewaren en uitwisselen van digitale dossiers en documenten en wordt gebruikt door verschillende overheidsinstanties o.a. DJI, IND en COA. Het DAD (Digitaliserings-en Archiveringsdienst) is verantwoordelijk voor dit CDD+ en de basisvoorzieningen die daarmee samenhangen. De afdeling zorgt ervoor dat organisaties op correcte wijze aansluiten. Daarnaast wordt zorg gedragen voor een adequate inrichting en uitvoering van alle aan het CDD+ gerelateerde beheer- en uitvoeringsprocessen.


Reageer op deze vacature