Ministerie van Justitie en Veiligheid - JustID

Medewerker IT Asset Management (ITAM)

Functie omschrijving

Wat je doet
Als adviseur bedrijfsvoering wordt je ingezet binnen de BOO. Dat betekent dat je taken en verantwoordelijkheden bij aanvang divers en gevarieerd kunnen zijn. Je specifieke aandachtsgebied binnen de BOO is IT Asset Management (ITAM), voor wat betreft de aandachtsgebieden Software en Hardware, inclusief het daarbij behorende Contractmanagement. Dit is in de BOO belegd binnen het cluster Asset Management IT.

  • Je begeleidt, coördineert en ondersteunt bij software- en hardware selectie-trajecten.
  • Je voert werkzaamheden uit in Leonardo ten behoeve van het bestelproces en de prestatieverklaring.
  • Je zorgt voor een rechtmatige aanschaf van software en hardware conform de geldende raamovereenkomsten en regelgeving.
  • Je borgt de compliancy als het gaat om de inzet van software- en hardware middelen binnen de Justitiële Informatiedienst.
  • Je voert taken uit op het gebied van software- en hardware contractmanagement (inhoudelijk advies, afsluiten, beëindigen van contracten en onderhouden van lopende contracten).
  • Je beheert administratief de ITAM documentatie met o.a. Proof Of Licence (POL), Software- en Hardware catalogus, Contractregister en onderhoudskalender.
  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de ITAM processen en diensten.
  • Je staat voor de kwaliteit van deze dienstverlening en kunt hierover ook verantwoording afleggen.
  • Je stemt regelmatig af met direct betrokken afdelingen, zoals Inkoop, Beveiliging, Juridisch, Planning en Control, Privacy en IT-Operations.
  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan rapportages en geaggregeerde ITAM-informatie.
  • Je levert een inhoudelijke bijdrage aan de (door)ontwikkeling van aanpalende processen, zoals configuratiemanagement (CMDB) en life cycle management.

In al deze taken en rollen werk je nauw samen met de Senior ITAM medewerker binnen de BOO en komen jullie tot een goede onderlinge taakverdeling. Samen vormen jullie het centrale ITAM aanspreekpunt binnen de Justitiële Informatiedienst. En vertegenwoordigen jullie de Justitiële Informatiedienst in externe overleggen en werkgroepen.

Functie-eisen

Dit vragen we van jou

Om deze functie te kunnen vervullen, beschik je over de volgende kwalificaties:

  • HBO werk- en denkniveau.
  • Kennis van administratieve en ITIL-processen.
  • Je bent analytisch zeer sterk en kunt zowel mondeling als schriftelijk goed communiceren.
  • Je bent resultaatgericht en kunt een eigen visie ontwikkelen en overtuigend uitdragen op meerdere niveaus in de organisatie.

Je bent een enthousiaste collega, die stevig in zijn of haar schoenen staat en beschikt over ervaring in het adviseren en ondersteunen op genoemd aandachtsgebied. Je bent een teamspeler en naar het team toe signaleer je tijdig zaken die van invloed zijn op het geheel van de BOO. Je bent daarmee dus proactief. Je bent nauwgezet in de uitvoering van administratieve werkzaamheden en kunt goed plannen en organiseren. Je hebt goede contactuele en communicatieve vaardigheden (zowel mondeling als schriftelijk), bent stressbestendig en kunt presteren onder druk. Je bent initiatiefrijk, kunt prioriteiten stellen en schakelt snel tussen de verschillende taken zonder het overzicht te verliezen.

Herken je dit bij jezelf?

De volgende competenties zijn belangrijk voor het goed kunnen uitvoeren van deze functie:

  • Klantgericht
  • Analyseren
  • Overtuigingskracht
  • Samenwerken
  • Plannen en organiseren
  • Voortgangscontrole
  • Zelfontwikkeling

Waarop je extra verschil kan maken?
Recente kennis en ervaring binnen het aandachtsgebied ITAM op het gebied van IT-contractmanagement is een pré.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2756,- tot €4430,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: 36 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Wij bieden een inspirerende werkomgeving, kandidaten met een "hands-on"mentaliteit zijn bij ons prima op hun plaats en er is volop ruimte voor professionele ontwikkeling.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
  • We beginnen met een arbeidsovereenkomst van een jaar. Bij gebleken geschiktheid wordt deze omgezet in onbepaalde tijd.
  • Voor deze functie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig.
  • In het kader van hybride werken is het mogelijk om vanuit huis of 1 van onze locaties te werken.

Justitiële Informatiedienst (Justid)

De Justitiële Informatiedienst (Justid) maakt een integer en integraal persoonsbeeld duurzaam digitaal beschikbaar voor overheidsorganisaties in de strafrecht-, jeugd- en vreemdelingenketen.

De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een veilige en rechtvaardige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Zo bouwen wij aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.
Naast de systemen die Justid zelf ontwikkelt en beheert, beheert Justid in opdracht van verschillende ketenpartners nog enkele andere systemen. Vaak hebben deze systemen raakvlakken met de kernapplicaties die Justid beheert en dragen ze indirect bij aan het integer en integraal persoonsbeeld. De ontwikkeling en het beheer van ketensystemen, ketenafspraken en andere organisatie-overstijgende activiteiten is het domein waarop Justid zich verder wil bewegen. Primair de strafrechtsketen, maar ook de jeugd- en vreemdelingenketen.

Strikt vertrouwelijke informatie
Vingerafdrukken, informatie over de gezinssituatie, een strafverleden of de geldigheid van een verblijfsvergunning. Detentie-informatie voor slachtoffers en burgemeesters wanneer een dader weer vrijkomt. Enkele voorbeelden van informatie die wij, via onze ICT-voorzieningen, beschikbaar stellen. Informatie die strikt vertrouwelijk is en met veel zorg moet worden behandeld: het gaat immers over mensen. En dat is ons werk; zorgen dat de juiste informatie beschikbaar is over een persoon. Wij maken dit mogelijk door slim gebruik te maken van bestaande technologie en door innovaties en creativiteit te stimuleren.

Wij zijn Justid
Er werken zo'n 350 professionals bij Justid. Met onze teams in Almelo, Zutphen, Leeuwarden en Den Haag werken we met marktconforme producten, tools en technieken, vanuit deskundigheid en vakmanschap. Zo is ons voortbrengingsproces agile ingericht, en werken we aan continue verbetering van onze producten en diensten. Dit geven we vorm door een uiteenlopend scala aan functies: product specialisten, juridisch medewerkers, delivery management, relatiemanagement, functioneel- en technisch beheerders, specialisten rondom netwerk- en infrastructuurbeheer, beveiligingsfunctionarissen, informatieanalisten, ontwikkelaars, testers, maar ook ondersteunende taken rondom financiën, inkoop en HRM zijn daarbij van cruciaal belang.

Business Operations Office

Directie Operatiën
Het hart van de dienstverlening van Justid wordt gevormd door de directies Operatiën I en Operatiën II. In nauwe samenwerking met de andere directies van Justid, de ketenpartners en de opdrachtgevers, maken zij het mission statement van de Justitiële Informatiedienst waar: Cruciale informatie op het juiste moment.

De directies Operatiën zijn verantwoordelijk voor de continuïteit en de betrouwbaarheid van de informatievoorziening en voor (de aansturing van) de doorontwikkeling en de vernieuwing van de organisatie; vanuit wettelijke taken en in opdracht van klanten en opdrachtgevers.

De directies Operatiën worden hierin gefaciliteerd door de afdeling Business Operations Office (BOO). De BOO is een nieuw te vormen organisatieonderdeel binnen de Justitiële Informatiedienst. Het betreft een ondersteunende dienst binnen de directie Operatiën. Taken die voorheen binnen het bedrijfsbureau IT Beheer en bij enkele medewerkers van de afdeling Ontwikkeling en Technologie belegd waren, komen samen in dit nieuw vorm te geven Office. Er worden vier clusters of aandachtgebieden onderscheiden: architectuur IT, advies en beleid IT, asset management IT en quality assurance & control.


Reageer op deze vacature