Ministerie van Justitie en Veiligheid - JustID

Senior Tester

Functie omschrijving

Ben jij die kritische softwaretester met een agile mindset? Word jij blij van het werken met Robot, Selenium en SoapUI? Deel jij graag gevraagd en ongevraagd je kennis met collega’s? Lees dan snel verder en kom werken bij Justid!

Wat ga je doen?

Als senior tester bij de Justitiële Informatiedienst, onderdeel van het ministerie van Justitie en Veiligheid, zorg jij ervoor dat onze ICT-systemen aan de gevraagde eisen voldoen en dat we altijd op ze kunnen bouwen. Justid heeft als organisatie al veel kennis en kunde in huis. Toch zoeken wij ook constant naar manieren om onze dienstverlening te verbeteren. Als jij in staat bent ons daarin te helpen en snapt dat ons werk een wezenlijk maatschappelijk belang dient, ben jij voor ons de juiste match!

Je komt terecht in het professionele en gezellige team ‘Jeugd’ binnen de afdeling Portalen & Samenwerking. Je gaat met je collega’s werken aan het gehele agile ontwikkeltraject: van refinement van de opdracht, het inplannen van de taken en het bouwen en testen tot en met het demonstreren van de geleverde functionaliteit aan stakeholders. Je houdt je in teamverband voornamelijk bezig met de benodigde testactiviteiten of helpt deze uit te voeren vanuit je specialisme. Als team streven wij naar verregaande automatisering van tests en naar gedeeld eigenaarschap op het gebied van kwaliteit en het vakgebied testen.

Met jouw kennis van de recente ontwikkelingen in het vakgebied software testen, til je je agile-team naar een hoger niveau. Je verbetert het testproces, zet daarvoor exploratory en context-driven testing in en optimaliseert daarmee ook de kennis van het vakgebied binnen de Justitiële Informatiedienst als geheel.

Meer informatie over onze systemen vind je hier.

Wat bieden we?

  • Een dynamische omgeving waar we met veel rechtstreeks klantcontact samen in een ontspannen sfeer werken aan een veiliger samenleving, meer specifiek: ten behoeve van de Jeugdketens.
  • Het betreft 1 FTE-functie-vervulling, waarbij 32-36 uur per week tot de mogelijkheden behoort. Bij de Rijksoverheid is een fulltime werkweek 36 uur. Wij bieden veel flexibiliteit in de manier waarop je dit wilt indelen zodat je carrière en je privéleven goed op elkaar aansluiten.
  • Hybride werken, met onze faciliteiten, is het uitgangspunt. Maar de agile teamsamenwerking komt pas goed tot zijn recht met 1 à 2 dagen per week op kantoor in Almelo.
  • Wij hechten zeer aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling. Dit helpt ons en onze medewerkers om goed in te kunnen spelen op ontwikkelingen in de samenleving en op technische vernieuwingen. 
  • Een marktconforme beloning tussen € 2.957 en € 4.707 per maand en een individueel keuzebudget van 16,37% wat, op het moment van jouw keuze, in te zetten is voor geld, verlofdagen of bijvoorbeeld een fiets. Ook ontvang je een thuiswerkvergoeding. Onze overige voorwaarden zijn te vinden op https://www.caorijk.nl/.

Functie-eisen

Wat vragen we?

  • HBO werk- en denk niveau met ruime ervaring in systeemontwikkeling en –beheer. 
  • Je bent gecertificeerd in ISTQB Foundation (minimaal).
  • Je hebt ervaring met testautomatisering van back- en frontend en kennis van geautomatiseerde testtools zoals Robot, Selenium en SoapUI. Daarbij is het een pré als je ervaring hebt met Java.
  • Je hebt kennis van continuous integration en ervaring met tools zoals Jenkins.
  • Je bent bekend met exploratory testing en context driven testing (training en certificaat is pré).
  • Je hebt aantoonbare ervaring met het werken in een Agile- en/of DevOps omgeving.
  • Pré is wanneer je technische testkennis bezit, omtrent load- en performancetests in JMeter.
  • Pré is wanneer je kennis hebt van de kracht van dashboarding en het inzichtelijk maken van test coverage.
  • Je bent bereid om naast je primaire werkzaamheden bij te springen op andere werkzaamheden, als het team en/of het behalen van het sprint doel dat vraagt.

Waarmee kun jij het verschil maken?

Je bent een tester ‘op niveau’ en werkt actief aan de ontwikkeling van jezelf en je teamleden binnen het vakgebied software testen. Je communiceert open en actief en plant en organiseert je werkzaamheden op de juiste manier. Jouw analyse skills zorgen voor optimale tests en dragen bij aan de continue (door)ontwikkeling van onze diensten. Je onderhoudt zelfstandig en pro-actief contacten met de stakeholders in en rondom je team. Je volgt de moderne ontwikkelingen op het testvlak die ‘buiten’ plaatsvinden nauwlettend, en daardoor kent het vakgebied testen geen geheimen voor je. Je vindt het leuk om uit jezelf dergelijke vakmanschap en vakkennis te delen en organiseert daarvoor kennissessies.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2957,- tot €4707,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
  • Bij Justid is de voertaal Nederlands.
  • We beginnen met een arbeidsovereenkomst van een jaar. Bij ongewijzigde omstandigheden en gebleken geschiktheid wordt deze omgezet in onbepaalde tijd.
  • Voor deze functie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig.

Justitiële Informatiedienst

De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een veilige en rechtvaardige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Zo bouwen wij aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.
Naast de systemen die Justid zelf ontwikkelt en beheert, beheert Justid in opdracht van verschillende ketenpartners nog enkele andere systemen. Vaak hebben deze systemen raakvlakken met de kernapplicaties die Justid beheert en dragen ze indirect bij aan het integer en integraal persoonsbeeld. De ontwikkeling en het beheer van ketensystemen, ketenafspraken en andere organisatie-overstijgende activiteiten is het domein waarop Justid zich verder wil bewegen. Primair de strafrechtsketen, maar ook de jeugd- en vreemdelingenketen.

Strikt vertrouwelijke informatie
Vingerafdrukken, informatie over de gezinssituatie, een strafverleden of de geldigheid van een verblijfsvergunning. Detentie-informatie voor slachtoffers en burgemeesters wanneer een dader weer vrijkomt. Enkele voorbeelden van informatie die wij, via onze ICT-voorzieningen, beschikbaar stellen. Informatie die strikt vertrouwelijk is en met veel zorg moet worden behandeld: het gaat immers over mensen. En dat is ons werk; zorgen dat de juiste informatie beschikbaar is over een persoon. Wij maken dit mogelijk door slim gebruik te maken van bestaande technologie en door innovaties en creativiteit te stimuleren.

Wij zijn Justid
Er werken ruim 400 professionals bij Justid. Met onze teams in Almelo, Zutphen, Leeuwarden en Den Haag werken we met marktconforme producten, tools en technieken, vanuit deskundigheid en vakmanschap. Zo is ons voortbrengingsproces agile ingericht, en werken we aan continue verbetering van onze producten en diensten. Dit geven we vorm door een uiteenlopend scala aan functies: product specialisten, juridisch medewerkers, delivery management, relatiemanagement, functioneel- en technisch beheerders, specialisten rondom netwerk- en infrastructuurbeheer, beveiligingsfunctionarissen, informatieanalisten, ontwikkelaars, testers, maar ook ondersteunende taken rondom financiën, inkoop en HRM zijn daarbij van cruciaal belang.

None

Meer over jouw toekomstige afdeling

De afdeling Portalen & Samenwerking werkt in een 3-tal agile/devops-teams aan beheer, onderhoud, vernieuwing en innovaties ten behoeve van onze dienstverlening voor het Informatieportaal, MijnSlachtofferZaak, het Justitie Informatie Punt (JIP) en de Jeugdketen.


Reageer op deze vacature