Ministerie van Justitie en Veiligheid - JustID

Business Analist

Functie omschrijving

Ben jij die spin in het web die wij zoeken? Kun jij als geen ander inzicht en overzicht verwerven in bedrijfsprocessen door business behoefte (requirements) in kaart te brengen en daarover te adviseren? Lees dan snel verder!

Wat ga je doen?
Als business analist ga jij je bezighouden met de analyse en het ontwerp van keten(werk)processen, de onderkende processtappen en de benodigde informatie ter ondersteuning van de uitvoering van de processen. Je bent in staat om bruggen te slaan tussen de bedrijfskant en ICT en je weet bedrijfsvraagstukken te vertalen naar procesmodellen en –specificaties. Je werkt samen met je collega’s die verantwoordelijk zijn voor het technische beheer van de infrastructuur en de gegevensmodellering/semantiek.
Daarnaast geef je advies over de effectieve en efficiënte inzet van de keteninformatievoorzieningen ter ondersteuning van de primaire bedrijfsprocessen in verschillende informatieketens.

Je bent werkzaam op strategisch en tactisch niveau bij (inter)nationale samenwerkingen. Het werkveld is ontstaan in de justitiële ketens (strafrecht, migratieketen, jeugdketen), maar is inmiddels uitgebreid richting Europa en daarbuiten. De business analist binnen de afdeling V&V is een generalist in de keten en werkt programmatisch of projectmatig.

Wat bieden wij:

  • Een dynamische omgeving waar we samen op een informele manier werken aan een veilige samenleving.
  • Een fulltime werkweek is 36 uur, waarbij je zelf en flexibel kunt bepalen hoeveel uur je wilt werken en welke dagen.
  • Wij hechten zeer aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling. Dit helpt ons ook, omdat we zo goed kunnen inspelen op de samenleving en technische vernieuwingen.
  • Hybride werken, met onze faciliteiten, is het uitgangspunt. Dit betekent een combinatie van werken op kantoor en werken thuis. Tezamen met je team en/of directe collega’s maak je hier praktische afspraken over.
  • Een marktconforme beloning tussen de € 3.503,53 en € 5.343,27 per maand bij een 36-urige werkweek. Daar bovenop een individueel keuzebudget van 16,37% dat, op het moment van jouw keuze, in te zetten is voor geld, verlofdagen of bijvoorbeeld een fiets. Ook ontvang je een thuiswerkvergoeding. Onze overige voorwaarden zijn te vinden op https://www.caorijk.nl/.
  • Deze functie is in eerste instantie voor de duur van 1 jaar.

Functie-eisen

Wat vragen wij?

  • Hbo+ werk- en denkniveau.
  • Ruime aantoonbare ervaring als business analist.
  • Kennis van en ervaring met (keten)informatisering.
  • Brede kennis van en inzicht in (de samenhang tussen) business-, informatie- en IT-architectuur.
  • Basale kennis van systeemontwikkeling.
  • Goede beheersering van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Bereidheid om te reizen binnen Nederland en eventueel binnen Europa.

Goed om te weten: mocht je (nog) niet aan alle functie-eisen voldoen, voel je dan toch vrij om aan ons je interesse kenbaar te maken.

Waarmee kun jij het verschil maken?

Je bezit uitstekende advies- en communicatievaardigheden. Je schuwt niet om in aanwezigheid van anderen je rol te pakken en hen op heldere wijze mee te nemen in jouw advies. Je hebt een antenne voor bedrijfspolitiek en bent van nature iemand die goed kan afstemmen. Je kan daardoor gemakkelijk aansluiten op de behoeften en kennis van de klant.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3503,- tot €5343,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: 36 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Wij bieden een inspirerende werkomgeving, kandidaten met een "hands-on"mentaliteit zijn bij ons prima op hun plaats en er is volop ruimte voor professionele ontwikkeling.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
  • We beginnen met een arbeidsovereenkomst van een jaar. Bij gebleken geschiktheid wordt deze omgezet in onbepaalde tijd.
  • Voor deze functie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig.
  • In het kader van hybride werken is het mogelijk om vanuit huis of 1 van onze locaties te werken.

Justitiële Informatiedienst (Justid)

De Justitiële Informatiedienst zorgt dat cruciale informatie beschikbaar is op het juiste moment voor de juiste persoon. In de strijd voor een veilige en rechtvaardige samenleving helpt de Justitiële Informatiedienst met betrouwbare informatie en slimme oplossingen. Zo bouwen wij aan een krachtige verbinding tussen mens, informatie en technologie.

Naast de systemen die Justid zelf ontwikkelt en beheert, beheert Justid in opdracht van verschillende ketenpartners nog enkele andere systemen. Vaak hebben deze systemen raakvlakken met de kernapplicaties die Justid beheert en dragen ze indirect bij aan het integer en integraal persoonsbeeld. De ontwikkeling en het beheer van ketensystemen, ketenafspraken en andere organisatie-overstijgende activiteiten is het domein waarop Justid zich verder wil bewegen. Primair de strafrechtsketen, maar ook de jeugd- en vreemdelingenketen.

Strikt vertrouwelijke informatie
Vingerafdrukken, informatie over de gezinssituatie, een strafverleden of de geldigheid van een verblijfsvergunning. Detentie-informatie voor slachtoffers en burgemeesters wanneer een dader weer vrijkomt. Enkele voorbeelden van informatie die wij, via onze ICT-voorzieningen, beschikbaar stellen. Informatie die strikt vertrouwelijk is en met veel zorg moet worden behandeld: het gaat immers over mensen. En dat is ons werk; zorgen dat de juiste informatie beschikbaar is over een persoon. Wij maken dit mogelijk door slim gebruik te maken van bestaande technologie en door innovaties en creativiteit te stimuleren.

Wij zijn Justid
Er werken ruim 400 professionals bij Justid. Met onze teams in Almelo, Zutphen, Leeuwarden en Den Haag werken we met marktconforme producten, tools en technieken, vanuit deskundigheid en vakmanschap. Zo is ons voortbrengingsproces agile ingericht, en werken we aan continue verbetering van onze producten en diensten. Dit geven we vorm door een uiteenlopend scala aan functies: product specialisten, juridisch medewerkers, delivery management, relatiemanagement, functioneel- en technisch beheerders, specialisten rondom netwerk- en infrastructuurbeheer, beveiligingsfunctionarissen, informatieanalisten, ontwikkelaars, testers, maar ook ondersteunende taken rondom financiën, inkoop en HRM zijn daarbij van cruciaal belang.

Verbindingen & Veiligheid

Meer over jouw toekomstige afdeling:
Veilige en betrouwbare informatie-uitwisseling, digitale handtekeningen, internationale samenwerking, digitale toegang. Onderwerpen waarop de afdeling Verbindingen en Veiligheid (VenV) van de Justitiële Informatiedienst (Justid) haar ketenpartners binnen het ministerie van Justitie en Veiligheid ondersteunt.
De afdeling Verbindingen en Veiligheid is specialist op het gebied van elektronisch berichtenverkeer en helpt ketenpartners met het optimaliseren van informatie-uitwisseling. De afdeling onderhoudt een aantal centrale ketenvoorzieningen die een essentiële rol vervullen binnen het ICT-landschap van Justitie en Veiligheid. Daarnaast werkt de afdeling continu aan de verbetering van de informatiearchitectuur.


Reageer op deze vacature