Ministerie van Justitie en Veiligheid - JustID

Hoofd Bedrijfsvoering

Functie omschrijving

Wat je doet
Je bent een ervaren Hoofd Bedrijfsvoering die de afdeling organiseert en in positie brengt om haar rol van deskundig adviseur en regisseur rondom de bedrijfsvoering van de organisatie optimaal uit te kunnen voeren. Je geeft leiding en stuurt hiërarchisch en functioneel de managers van de drie clusters aan. In het kader van de voortdurende ontwikkelopgave van Justid ben je verantwoordelijk voor een kwalitatief hoogwaardige en passende dienstverlening aan het primaire proces. Je staat garant voor een afdeling die klantgericht, wendbaar en daadkrachtig is georganiseerd met behoud van gedegenheid. Je bent een leider die inspireert en innovatie stimuleert.

Als eindverantwoordelijke van de afdeling leg je verantwoording af aan de algemeen directeur over de afgesproken resultaten van de afdeling en de effecten ervan op de organisatie in haar geheel. Je ondersteunt de algemeen directeur bij de verantwoording aan de eigenaar (plaatsvervangend Secretaris-Generaal) over de resultaten van de bedrijfsvoering van Justid als geheel.

De belangrijkste verantwoordelijkheden en taakelementen zijn:

  • Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de afdeling tot een klantgericht team van professionals binnen een netwerkorganisatie.
  • Binnen de (wettelijke) kaders besluiten nemen over de vertaling van de strategische ambities van Justid naar de opgaves van de afdeling.
  • Formuleren van de (meerjarige) doelstellingen van de afdeling, afgestemd op de strategische doelstellingen van Justid en deze concretiseren in resultaten en vastgelegd in het jaarplan voor de afdeling.
  • Sturen op het behalen van de beoogde resultaten, het functioneren van de afdeling en de interne dienstverlening vanuit de afdeling.
  • Deelnemen aan het directieteam.
  • Onderhouden van contacten met de algemeen directeur en andere directieleden over de dienstverlening vanuit Bedrijfsvoering ten behoeve van het primaire proces.
  • Deelnemen aan het periodieke driehoeksoverleg (eigenaar – opdrachtgever – opdrachtnemer) en de (voorbereidende) Strategische Opdrachtgevers Raad.
  • Intern overleggen met leden van de directie en externe partners zoals Directie Eigenaarsadvisering en overige Stafdirecties binnen Justitie en Veiligheid ter voorbereiding en navolging van de hierboven genoemde overleggen.
  • Is verantwoordelijk voor de invoering van nieuwe bedrijfsvoeringsystemen.
  • Is verantwoordelijk voor adequate huisvesting passend bij huidige en nieuwe manieren van werken.

Functie-eisen

Dit vragen we van jou
Om deze functie te kunnen vervullen, beschik je over de volgende kwalificaties:

  • Academisch werk- en denkniveau. Denk aan een afgeronde universitaire opleiding bedrijfseconomie, bedrijfskunde of een executive master finance & control (registercontroller).
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een leidinggevende functie op het gebied van bedrijfsvoering binnen een complexe uitvoeringsorganisatie.
  • Ruime ervaring met het opereren in politiek-bestuurlijke omgevingen.
  • Affiniteit met het primaire proces van Justid.
  • Kennis van en ervaring met het opzetten en bewaken van planning- en control cycli zowel in kas-verplichten- als een baten-lastenstelsel.
  • Stevige gesprekspartner zowel intern als extern, met verander- en implementatiekracht.
  • Met een frisse blik en oog voor de waarden en cultuur van de organisatie in staat zijn om een constructief kritische bijdrage te leveren.

Waarop je extra verschil kan maken?

  • Bekend met het functioneren van organisaties in het publieke domein.
  • Ervaring met begrotingscycli van de Rijksoverheid.
  • Het reeds gevolgd hebben van de Vakopleiding Openbare Financiën voor Hogere Ambtenaren (VOFHA) is een pré.

Herken je dit bij jezelf?

  • Omgevingsbewust
  • People manager
  • Luisteren
  • Coachen
  • Overtuigingskracht
  • Resultaatgericht
  • Organisatie-sensitief
  • Proactieve verbinder

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €4831,- tot €7096,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 36 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Onze arbeidsvoorwaarden zijn prima geregeld volgens de CAO Rijk (www.CAORijk.nl).

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Wij bieden een uitdagende werkomgeving, kandidaten met een "hands-on"mentaliteit zijn bij ons prima op hun plaats en er is ruimte voor professionele ontwikkeling.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Medewerkers als bedoeld in de Wet Allocatie Arbeidskrachten door Intermediairs (Waadi) worden ook uitgenodigd te reageren. 


Reageer op deze vacature