Ministerie van Justitie en Veiligheid - Openbaar Ministerie

Commissiesecretaris Ondermijning

Functie omschrijving

Je houdt van zelfstandigheid en gaat verantwoordelijkheid niet uit de weg? En het werken aan complexe strafrechtelijke vraagstukken spreekt jou aan? Zo ja, dan is de baan commissiesecretaris in het team Ondermijning bij het arrondissementsparket Noord-Nederland mogelijk jouw nieuwe uitdaging. Vanaf je werkplek in Groningen ga je vol ambitie voor je takenpakket.

Je trekt samen met de officier van justitie op in lopende onderzoeken en zorgt voor de juridische ondersteuning. Het bestuderen en beoordelen van de processen-verbaal bij aanvragen voor dwangmiddelen zijn bij jou in goede handen. Dit zowel gedurende het lopende onderzoek als na afloop daarvan, in het kader van het einddossier.

Verder maak je de tenlastelegging. Het bewaken van de voortgang van het onderzoek is aan jou en je plant tijdig de beoordeling van de zaken. Je ziet afpakken als integraal onderdeel van de strafzaak en stuurt en begeleidt de opsporingsdienst. Dit doe je bij de berekening van het wederrechtelijk verkregen vermogen, het traceren van vermogensbestanddelen en het leggen van beslag. En altijd ben je op de hoogte van de geldende regelgeving en jurisprudentie. Als specialist kun je op een deelterrein vraagbaak zijn voor collega’s en opsporingsdiensten.

Functie-eisen

  • Je hebt een afgeronde opleiding meester in de rechten, met bij voorkeur strafrecht als specialisatie en meerdere jaren ervaring binnen het betreffende werkveld.
  • Je hebt goede kennis van het straf- en strafprocesrecht en het primaire proces in de strafrechtketen en bent maatschappelijk en bestuurlijk georiënteerd.
  • Je hebt ervaring of affiniteit met de aanpak van ondermijning, meer in het bijzonder van cybercrimezaken; ervaring of affiniteit met afpakken strekt zeer tot de aanbeveling.
  • Je weet wat er in je omgeving speelt en stemt daarop je handelen af.
  • Je communiceert zowel mondeling als schriftelijk goed, bent sterk in het netwerken en je toont je dan ook als een collega die makkelijk verbindingen legt met diverse partijen.
  • Je analyseert sterk, vormt makkelijk een oordeel en behoudt het overzicht in de omvangrijke dossiers.
  • Je werkt accuraat en plant en organiseert alles wat je moet doen goed, waarbij je je een echte teamspeler toont die met verantwoordelijkheidsgevoel op daadkrachtige wijze graag resultaat ziet.
  • Je neemt initiatief, leert graag, je gaat prima om met hectische situaties en schakelt makkelijk van de ene naar de andere taak.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2756,- tot €4430,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: None tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB) van 16,37% van je jaarsalaris en IKB-uren. Met IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren ook onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.

Bijzonderheden

  • Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek nemen we contact met je op. We bespreken dan met jou op welke manier we de sollicitatiegesprekken gaan voeren in verband met de coronamaatregelen.

Reageer op deze vacature