In het kort
De link om te solliciteren staat in de vacaturetekst.
Functie omschrijving
“Ik werk in een dynamisch team waarin ik me snel thuis voelde en samen zorgen we voor een rechtvaardiger Nederland.”
In Leeuwarden is de eenheid beslagbeheer van het Openbaar Ministerie gevestigd welke bekend is onder de naam Landelijke Beslag Autoriteit (LBA).
Wij zoeken een enthousiaste, nieuwe collega die goed functioneert in een hectische omgeving, integer is en snel kan schakelen tussen verschillende werkzaamheden. Herken jij jezelf al?
Wat ga je doen?
Je bent verantwoordelijk voor een juiste en tijdige uitvoering van alle administratieve handelingen ten aanzien van het beslag, met als doel het optimaal beheren van conservatoir beslag. Verder zorg je voor een professionele ondersteuning van de beheerders en voor tijdige en correcte informatievoorziening.
- Je zorgt aan de hand van vastgestelde procedures voor het invoeren, verwerken en vastleggen van gegevens in het administratieve systeem. De registratie en verwerking van de beslissing (o.a. vervreemding, teruggave) over inbeslaggenomen voorwerpen/gelden, zoals voertuigen, sieraden, bankrekeningen en onroerend registergoederen.
- Je handelt telefoongesprekken af en behandelt binnenkomende post. Dit houdt in dat je de correspondentie verzorgt met o.a. de advocaat, de verdachte, de parketten, het CJIB en Domeinen Roerende Zaken en de vragen per mail beantwoordt.
- Je ziet toe op een tijdige en correcte afhandeling binnen de gestelde termijnen, je bewaakt bijvoorbeeld dat inbeslaggenomen voertuigen tijdig in de verkoop komen te staan of dat documenten ten aanzien van gelegd beslag op onroerend registergoederen en bankrekeningen tijdig worden aangeleverd.
- Je bent verantwoordelijk voor het samenstellen en completeren van het (digitale) dossier, ten behoeve van de beoordeling van de zaak door het opvragen en bijvoegen van documentatie en het vergaren van informatie over in beslag genomen voorwerpen.
- Je registreert zelf internationaal beslag in het administratieve systeem.
- Je onderhoudt, in samenwerking met de beheerder, externe contacten met alle OM-onderdelen in het land, de Opsporing, Domeinen Roerende zaken en het CJIB.
- Je verricht werkzaamheden van projectmatige aard gelet op de veranderingen op het gebied van beslag.
Functie-eisen
Je bent een maatschappelijk betrokken collega die het een uitdaging vindt om in een omgeving te werken waar er veel tegelijk gebeurt en veel belangen spelen. Je werkt nauwkeurig en bewaakt het overzicht binnen de verschillende werkzaamheden, termijnen en processen. Daarbij weet je de juiste prioriteiten te stellen en neemt daarin alle belangen en gevolgen voor het team, de organisatie en ketenpartners mee. Jij gaat proactief te werk en signaleert snel en tijdig wat goed gaat en wat er beter kan of waar knelpunten liggen, waarbij je oog hebt voor details. Je schrikt niet van onverwachte gebeurtenissen en bent in staat snel te schakelen en benodigde acties uit te zetten. Je bent flexibel, stressbestendig en klantgericht.
Ten slotte ben jij een enthousiast en positief ingestelde collega die veel waarde hecht aan een goede samenwerking met collega’s maar tegelijkertijd ook energie krijgt van het zelfstandig uitvoeren van werkzaamheden. Je bent in staat om zelfstandig én planmatig te kunnen werken. Wat jij in ieder geval meebrengt:
- MBO-4 diploma
- ervaring met diverse computersystemen
- interesse in de strafrechtketen.
- Je bent je bewust van de positie die je als OM-medewerker hebt, waarbij integriteit en betrouwbaarheid heel belangrijk zijn.
Jouw competenties
Samenwerken, nauwkeurig, flexibel, stressbestendig, klantgericht
Arbeidsvoorwaarden
Salaris: €2734,- tot €3529,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: None tot 36 uur per week
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.
Bijzonderheden
- Salarisschaal 7 conform CAO Rijk (€2.734,10 – €3.529,72)
- Het betreft een functie voor 36 uur
- De standplaats is Leeuwarden, hybride werken is mogelijk
- Deze functie heeft een contractduur van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Indien je momenteel een vast dienstverband binnen de Rijksoverheid hebt, zal hier uiteraard rekening mee gehouden worden
- De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 24 april
- Het aanleveren van een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) is noodzakelijk.
Openbaar Ministerie, Ministerie van justitie en veiligheid
Het Openbaar Ministerie (OM) zorgt voor opsporing en vervolging van strafbare feiten. Bij het OM werken ruim zesduizend medewerkers met diverse (culturele) achtergronden, opleidingen en kwaliteiten. Het is belangrijk dat alle collega’s zich bij het OM thuis voelen en gerespecteerd en gewaardeerd worden. Ook in talent en groei. Lees hier meer.
Als FP geloven wij in de kracht van diversiteit en inclusie, in alle lagen van de organisatie. Denk bij diversiteit niet alleen bijvoorbeeld geslacht, culturele achtergrond of seksuele geaardheid, maar ook aan een arbeidsbeperking en verscheidenheid in opleiding en werkervaring. Daarnaast streven wij naar een inclusieve organisatiecultuur. Iedereen telt mee.
Functioneel Parket
Het Functioneel Parket is gevestigd op vijf locaties, namelijk Zwolle, Amsterdam, Den Bosch, Rotterdam en Leeuwarden.
Wij willen dat onze gepleegde interventies zichtbaar, merkbaar en herkenbaar zijn voor slachtoffers, daders en hun omgeving. Daarom pakken we zaken op die effect hebben en bijdragen aan de bestrijding van ondermijnende criminaliteit op de gebieden fraude, milieu en afpakken van crimineel vermogen. In die aanpak werken wij nauw samen met de bijzondere opsporingsdiensten en de politie. Omdat ondermijnende criminaliteit niet mag lonen delen wij onze expertise aan andere onderdelen van het OM.
Het cluster bestaat uit één coördinator en 9 medewerkers. Daarnaast werk je nauw samen met Domeinen Roerende zaken en uiteraard directe collega’s van het OM zoals beheerders en officieren van justitie en advocaten. Alle beslissingen en handelingen rondom het beslagproces worden door dit cluster verwerkt.
Op onze vestiging in Leeuwarden hangt een informele sfeer. We zitten midden in de stad, zodat je in de lunchpauze even de stad in kunt. Uiteraard is lunchen in onze bedrijfskantine ook een mogelijkheid. Met regelmaat spreken we na werktijd af voor een borrel in de stad.