Ministerie van Justitie en Veiligheid - Openbaar Ministerie

(Senior) secretaris fraude

Functie omschrijving

Je storten in een juridisch fraudeonderzoek; het maakt jou meteen enthousiast. Als (senior) secretaris fraude bij het Functioneel Parket in Amsterdam ben jij verantwoordelijk voor de juridische beslissingen als het gaat om opsporing en vervolging. En denk je mee over strategie en tactiek in vraagstukken rond ondermijning.

Als ambitieuze secretaris buig jij je graag over complexe strafrechtelijke vraagstukken. Of het nu gaat om fiscale fraude, corruptie of witwassen; jij bedenkt de juiste strategie om het onderzoek aan te pakken. Dat doe je in nauwe samenwerking met de officier van justitie die jij volop voorziet van de benodigde informatie. Daarbij bewaak je de voortgang in het onderzoek en zorg je dat alle taken op tijd worden uitgevoerd.

Op jouw bureau belanden geregeld processen-verbaal bij aanvragen over de inzet van dwangmiddelen. Die voorzie je van een juiste beoordeling. Je bent immers op de hoogte van de geldende regelgeving en jurisprudentie. En door je uitgebreide actuele kennis fungeer je als sparringpartner voor collega’s en opsporingsdiensten die je begeleiding biedt.

Is het einddossier gereed? Dan beoordeel jij de vervolgingsbeslissingen en draag je zorg voor de tenlastelegging. Je bent dus van begin tot het eind betrokken bij de dossiers.

Functie-eisen

  • Je hebt een wo-diploma Nederlands recht, bijvoorbeeld richting strafrecht.
  • Je hebt meerdere jaren werkervaring binnen dit vakgebied.
  • Je kunt scenario’s bedenken, problemen analyseren en een oordeel vormen.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en werkt graag in teamverband.
  • Je bent inventief, integer en doortastend.
  • Je handelt doordacht en signaleert kansen en risico’s.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2756,- tot €4430,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: None tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Wat hebben wij te bieden?
Je krijgt een arbeidsovereenkomst voor maximaal twee jaar, met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Afhankelijk van je opleiding en ervaring vindt inschaling plaats in aanloopschaal 9 of schaal 10 van de cao Rijk.

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Onze secretarissen werken vanuit vier locaties, namelijk Zwolle, Amsterdam, Den Bosch en Rotterdam. We willen tijd- en plaatsonafhankelijk werken voor alle medewerkers op korte termijn mogelijk maken, en zullen hen daarin zo goed mogelijk faciliteren. Om die reden bepalen we jouw werklocatie in overleg.
  • Een screening en assessment kunnen deel uitmaken van de selectieprocedure.
  • Instemming met de insiderregeling is een vereiste voor het uitoefenen van deze functie.
  • Voor inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Iduna Brink, teamleider Fraude in Zwolle, via (088) 699 55 23.
  • Voor informatie over de selectieprocedure kun je contact opnemen met Michel Sättler via 06 – 27 53 31 10.
  • Upload je sollicitatiebrief en cv vóór 4 februari 2021 onder vermelding van vacaturenummer OM-4339, via de knop ‘solliciteer’ hieronder. De selectiegesprekken vinden plaats op 22 of 23 februari.

Reageer op deze vacature