Dienst Justitiële Inrichtingen

Vervoersplanner

Functie omschrijving

Er komt nogal wat bij kijken om het vervoer voor de Dienst Vervoer & Ondersteuning in goede banen te leiden. Als vervoersplanner bij het organisatieonderdeel Logistiek van de Dienst Vervoer en Ondersteuning in Assen zorg jij dat de planning, coördinatie en afstemming van vervoers- en projectopdrachten op rolletjes loopt.

Je zorgt voor het inplannen van aanvragen voor vervoers- en projectopdrachten, het verwerken van de aanvragen en gegevens in het geautomatiseerde planningssysteem en het ondersteunende registratiesystemen. Daarnaast beoordeel je de scenario’s die het planningssysteem aanbiedt. Waar nodig stel je het planningsplan en de planningsparameters bij, op basis van de afgesproken klantafspraken, wet- en regelgeving en KPI’s, waarna je het planningsplan vrijgeeft. Op basis van het plan coördineer je vervolgens de vervoers- en projectopdrachten.
Uiteraard is het belangrijk dat de geplande tijden, gemaakte interne en externe afspraken en wettelijke bepalingen goed bewaakt worden. Ook daarin pak jij je verantwoordelijkheid. Je anticipeert daarbij op onvoorziene veranderingen in het planningsplan, signaleert tijdig eventuele kwalitatieve en kwantitatieve afwijkingen in de afgesproken capaciteit en komt met voorstellen voor het oplossen daarvan.

Goede communicatie is cruciaal in jouw functie als vervoersplanner. Je hebt dagelijks contact met de verschillende functionarissen binnen de divisie Logistiek en bent het eerste aanspreekpunt voor logistieke problemen en vragen over het planningsplan. Zelf stuur je functioneel de collega’s aan die voor de executieve uitvoering zorgen. Je houdt nauw contact met hen en volgt hun bewegingen via het geautomatiseerde voertuigvolgsysteem. Als er bijzondere omstandigheden zijn waarmee rekening gehouden moet worden voor, tijdens en na uitvoering van de aanvraag informeer je het hoofd van dienst daarover. Daarnaast stem je vervoers- en projectopdrachten af met onze logistieke partners en neem je telefonisch contact op met ketenpartners in geval van vragen, onvoorziene omstandigheden of calamiteiten.

Functie-eisen

Dit neem je mee

  • Je hebt minimaal een mbo 4-diploma, bij voorkeur in een logistieke richting.
  • Je hebt kennis van logistieke processen, planningssystemen en -methoden.
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving.
  • Je bent bekend met de organisatorische en functionele verhoudingen binnen de Dienst Vervoer en Ondersteuning en met het werk van aanverwante diensten.
  • Je hebt kennis van de processen en producten die zijn opgenomen in de producten-en-dienstencatalogus.
  • Je bent gewend om te werken met klantafspraken, planningsregels en KPI’s.
  • Je hebt een goed inzicht in de inhoudelijke en procesmatige aspecten van straf- en penitentiair recht en de samenhang daartussen.
  • Je kunt slim, handig en creatief omgaan met het opstellen en aanpassen van planningen.
  • Je bent handig in het omgaan met geautomatiseerde systemen.
  • Je kunt goed mondeling en schriftelijk communiceren.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2623,- tot €3546,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 36 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een individueel keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je brutojaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaalvriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je ov-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Solliciteren? Upload je motivatie en cv via www.werkenvoornederland.nl of www.mobiliteitsbank.nl.
  • Ben je in dienst van de Rijksoverheid en heb je een aanwijzing als Van-Werk-Naar-Werk-kandidaat of ben je (medisch) herplaatsingskandidaat? Voeg dan een voordracht van leidinggevende of trajectmanager en een kopie van de aanwijzingsbrief bij je sollicitatie.
  • Je bent bereid tot het verrichten van bereikbaarheids- en beschikbaarheidsdiensten en het verrichten van onregelmatige diensten.
  • Het interne opleidingstraject dient binnen de gestelde termijn met goed gevolg te worden afgerond. Na het behalen van het intern opleidingstraject wordt de aanstelling omgezet naar onbepaalde tijd.
  • De DV&O-organisatie zit op dit moment in een organisatieontwikkeling. Het gevolg hiervan kan zijn dat na de organisatieontwikkeling de werkzaamheden van u als nieuwe planner gewijzigd gaan worden.

Ministerie van Justitie en Veiligheid, Dienst Justitiële Inrichtingen

Werken bij de Rijksoverheid betekent een bijdrage leveren aan een beter Nederland. Dus ook aan een veilige en rechtvaardige samenleving voor iedereen. Justitie en Veiligheid verdedigt en beschermt de rechtsorde. Van beleid tot uitvoering.

Dienst Justitiële Inrichtingen
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) is niet alleen verantwoordelijk voor het uitvoeren van vrijheidsstraffen en vrijheidsbenemende maatregelen, maar ook voor de dagelijkse zorg van mensen die dit ondergaan. Dat zijn er jaarlijks meer dan 47.000. We bieden hun de kans om een maatschappelijk aanvaardbaar bestaan op te bouwen. Dat doen we met ruim 15.000 collega’s in gevangenissen, justitiële jeugdinrichtingen, forensisch psychiatrische centra en detentiecentra. Het is veelzijdig en boeiend werk. In alle gevallen houden we ons bezig met zaken die direct van invloed zijn op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor DJI zo bijzonder. Want recht raakt mensen.

Dienst Vervoer en Ondersteuning (DV&O)

De Dienst Vervoer en Ondersteuning (DV&O) is op zoek naar twee vervoersplanners.
Het organisatieonderdeel Logistiek maakt deel uit van de ondersteunende diensten van DV&O. De ondersteunende diensten bestaan uit de volgende afdelingen: Bureau Inlichtingen en Veiligheid, Logistiek, Beheer en Operationele Ondersteuning, Opleidingen, Afdeling Ondersteunende Diensten, Accountmanagement, Business & Development, Communicatie, Juridische Zaken en Beleid.


Reageer op deze vacature