Dienst Justitiële Inrichtingen

Facilitair medewerker services

Functie omschrijving

Van het regelen van bedrijfskleding voor de medewerkers van de gevangenis tot het bestellen van brood en toiletpapier voor de ingeslotenen. En van het uitvoeren van schoonmaakcontroles tot het verwijderen van een defecte wasmachine. Hoe afwisselend wil je het hebben? Als medewerker services bij het Facilitair Bedrijf Dienst Justitiële Inrichtingen ben jij de spil in de facilitaire dienstverlening en zorg je dat deze tiptop op orde is. 

Jij kent de PI Zwolle waar je werkt op je duimpje. Dat moet ook wel, want vanuit alle hoeken van de organisatie zetten medewerkers hun meldingen in het digitaal meldsysteem, het Facilitair Portaal.

Je bent trots op ‘jouw’ gebouw en je weet precies wat er gebeurt op facilitair gebied. Is er een bijeenkomst waarvoor statafels en koffie en thee geregeld moet worden? Of moet er een nieuwe bureaustoel komen op het kantoor van de vestigingsdirecteur? Jij regelt dat dit gebeurt. Afhankelijk van het zwaartepunt in jouw functie (als medewerker services focus je je op de administratieve óf juist logistieke kant) stuur je de medewerkers aan die de klus uitvoeren óf doe je het zelf.

Ligt de nadruk van jouw functie op het administratieve vlak? Dan werk je het grootste deel van de tijd op kantoor. Je haalt bijvoorbeeld bestelaanvragen op uit het systeem (het Facilitair portaal), plaatst bestellingen en plant schoonmaakwerkzaamheden in. De nadruk van jouw functie kan ook liggen op het logistieke gedeelte. In dat geval haal je waskarren op, vul je de voorraden op de afdelingen aan en controleer je op ongedierte. Daarnaast verzorg je de begeleiding van externe partijen en controleer je de door hen uitgevoerde werkzaamheden. Je hebt regelmatig afstemming met de coördinator of facilitair manager over uit te voeren werkzaamheden en de voortgang en kwaliteit hiervan. Trouwens, hoewel je als medewerker services vooral administratief óf logistiek bezig bent, je bent allround genoeg om je collega’s te ondersteunen of – bijvoorbeeld tijdens vakanties – te vervangen.

Elke dag opnieuw ben je je ervan bewust dat je in een bijzondere omgeving werkt. Je onderhoudt geen direct contact met de ingeslotenen, maar krijgt op de werkvloer – bijvoorbeeld als je spullen op de afdelingen ophaalt – natuurlijk wel met ze te maken. Je gaat hier goed en ontspannen mee om en bent je ervan bewust dat veiligheid boven alles gaat. 

Functie-eisen

  • Je hebt een vmbo-diploma en wilt graag in de praktijk je kennis uitbreiden.
  • Je hebt kennis en bij voorkeur ervaring op het gebied van facilitaire dienstverlening.
  • Je hebt kennis van uitvoerings-, veiligheids- en inspectievoorschriften.
  • Je bent een echte dienstverlener en hebt aandacht voor de klant.
  • Je weet van aanpakken.
  • Je kunt goed zelfstandig werken, maar bent ook een teamspeler.
  • Je kunt goed overweg met geautomatiseerde (verwerkings)systemen.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2133,- tot €2811,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Solliciteren? Volg de stappen door op de solliciteer knop te drukken en upload je motivatie en cv via je account. We raden je aan eerst meer informatie over onze sollicitatieprocedure te lezen voordat je solliciteert.
  • Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.
  • Voor deze functie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
  • Om je sollicitatie in behandeling te kunnen nemen, ontvangen we graag je cv en motivatiebrief.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
  • De functie is voor de duur van 1 jaar, na een jaar wordt opnieuw gekeken naar ruimte in de formatie.

Ministerie van Justitie en Veiligheid, Dienst Justitiële Inrichtingen

Ministerie van Justitie en Veiligheid, Dienst Justitiële Inrichtingen
Werken bij de Rijksoverheid betekent een bijdrage leveren aan een beter Nederland. Dus ook aan een veilige en rechtvaardige samenleving voor iedereen. Justitie en Veiligheid verdedigt en beschermt de rechtsorde. Van beleid tot uitvoering.

Dienst Justitiële Inrichtingen
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) is niet alleen verantwoordelijk voor het uitvoeren van vrijheidsstraffen en vrijheidsbenemende maatregelen, maar ook voor de dagelijkse zorg van mensen die dit ondergaan. Dat zijn er jaarlijks meer dan 47.000. We bieden hun de kans om een maatschappelijk aanvaardbaar bestaan op te bouwen. Dat doen we met ruim 15.000 collega’s in gevangenissen, justitiële jeugdinrichtingen, forensisch psychiatrische centra en detentiecentra. Het is veelzijdig en boeiend werk. In alle gevallen houden we ons bezig met zaken die direct van invloed zijn op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor DJI zo bijzonder. Want recht raakt mensen.

Shared Service Center DJI
Shared Service Center (SSC DJI) is de uitvoeringsorganisatie van DJI. Het SSC DJI is verantwoordelijk voor de uitvoering van het DJI-beleid ten behoeve van alle DJI-inrichtingen en –vestigingen. Het SSC DJI is er om de ondersteunende processen op het gebied van personeel en organisatie, financieel beleid en beheer, rechtmatig inkopen van goederen en diensten, facilitaire dienstverlening en uitvoering van DJI-brede projecten en programma’s te beheren, uit te voeren en hierover te adviseren. Het SSC is niet alleen voor DJI en het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar ook voor organisaties vallend onder andere departementen.

Facilitair Bedrijf Dienst Justitiële Inrichtingen, afdeling Dienstverlening

Facilitair Bedrijf Dienst Justitiële Inrichtingen, afdeling Dienstverlening
Gaat het om facilitaire dienstverlening, dan kent het rijk vier concerndienstverleners facility management. Naast DJI zijn dit de Belastingdienst, Rijkswaterstaat en FMHaaglanden. Onder deze dienstverleners zijn de rijksdiensten verdeeld. Het Facilitair Bedrijf Dienst Justitiële Inrichtingen (FB DJI) is dé facilitaire dienstverlener voor specialties en kantoorlocaties van het ministerie van Justitie en Veiligheid en andere rijksdiensten. 
Het FB DJI bestaat uit twee afdelingen: Dienstverlening en Regie Advies en Projecten (RAP). De functie van medewerker services valt onder de afdeling Dienstverlening.

Afdeling Dienstverlening
De hoofdtaken van de afdeling Dienstverlening zijn:

  • Sturen op de dienstverlening aan klanten als het gaat om de inrichting van de werkprocessen en het afhandelen van klantcontacten in het Klanten Contact Centrum.
  • Adequate facilitaire producten en diensten leveren ter ondersteuning van het primaire proces van de verschillende onderdelen van het ministerie van Justitie en Veiligheid.
  • De verwevenheid van de facilitaire dienstverlening met het primaire proces borgen.
  • Werkzaamheden van facilitaire leveranciers coördineren en monitoren.
  • Producten leveren en diensten uitvoeren conform de producten- en dienstencatalogus.
  • De dienstverlening in de praktijk uniformeren en harmoniseren voor alle locaties en panden, en de processen efficiënt inrichten.
  • Eerste aanspreekpunt voor de klant en gebruiker op het gebied van facilitaire dienstverlening (accountrol).

Reageer op deze vacature