Dienst Justitiële Inrichtingen

Facilitair medewerker services

Functie omschrijving

Van het verzorgen van een arbo-ingerichte werkplek tot het regelen van kunst. En van de schoonmaak tot het beheer van de vergaderzalen. Hoe afwisselend wil je het hebben? Als medewerker Services bij het Facilitair Bedrijf Dienst Justitiële Inrichtingen ben jij de spil in de facilitaire dienstverlening en zorg je dat deze tiptop op orde is voor de medewerkers van de Dienst Vervoer en Onderdesteuning (DV&O).

Jij kent de locaties van de DV&O waarvoor je werkt op je duimpje.Sterker nog, je bent er trots op, geen vlekje of beschadiging ontgaat jou en je weet precies wat er gebeurt op facilitair gebied. Is er een roldeur defect is? Extra reiniging nodig? Of moet er een kapotte bureaustoel worden vervangen?

Jouw functie heeft een administratieve en logistieke kant. Zo haal je bijvoorbeeld bestelaanvragen op uit het systeem (het Facilitair portaal), klanten te woord staan, plaatst bestellingen en plant schoonmaakwerkzaamheden in. Daarnaast vul je de voorraden op de afdelingen aan, controleer je vergaderruimten, verzorg je de begeleiding van externe partijen en controleer je de door hen uitgevoerde werkzaamheden. Je hebt regelmatig afstemming met de coördinator of facilitair manager over uit te voeren werkzaamheden en de voortgang en kwaliteit hiervan.

Deze functie zal op zeer korte termijn worden uitgebreid en zal dan ook de technische bestellingen en medelingen gaan behandelen.  Je checkt of de melding compleet is, vraagt indien nodig extra informatie op en zet de melding door naar de juiste partijen. Vervolgens infomeer je de melder en houdt je de voortgang continue in de gaten. 

Functie-eisen

  • Je hebt een vmbo-diploma en wilt graag in de praktijk je kennis uitbreiden.
  • Je hebt kennis en bij voorkeur ervaring op het gebied van facilitaire dienstverlening.
  • Technische affiniteit is een pre.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van uitvoerings-, veiligheids- en inspectievoorschriften.
  • Je bent een echte dienstverlener en hebt aandacht voor de klant.
  • Je weet van aanpakken.
  • Je kunt goed zelfstandig werken, maar bent ook een teamplayer.
  • Je kunt goed overweg met geautomatiseerde (verwerkings)systemen.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2091,- tot €2756,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: 24 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

  • Solliciteren? Upload je motivatie en cv via www.werkenvoornederland.nl of www.mobiliteitsbank.nl.
  • Ben je in dienst van de Rijksoverheid en heb je een aanwijzing als Van-Werk-Naar-Werk-kandidaat of ben je (medisch) herplaatsingskandidaat? Voeg dan een voordracht van leidinggevende of trajectmanager en een kopie van de aanwijzingsbrief bij je sollicitatie.
  • Er zal een bezetting van 5 dagen nodig (als wij de technische meldingen ook gaan bewaken) zijn en gewerkt worden volgens een rooster. Invallen of een keer extra werken op een andere dag of dagen dan dat je gewend bent is gewenst. 
  • Een assessment kan deel uitmaken van de procedure.
  • Voor deze functie is een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
  • Om je sollicitatie in behandeling te kunnen nemen, ontvangen we graag je cv en motivatiebrief.
  • Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Ministerie van Justitie en Veiligheid, Dienst Justitiële Inrichtingen

Werken bij de Rijksoverheid betekent een bijdrage leveren aan een beter Nederland. Dus ook aan een veilige en rechtvaardige samenleving voor iedereen. Justitie en Veiligheid verdedigt en beschermt de rechtsorde. Van beleid tot uitvoering.

Dienst Justitiële Inrichtingen
De Dienst Justitiële Inrichtingen (DJI) is niet alleen verantwoordelijk voor het uitvoeren van vrijheidsstraffen en vrijheidsbenemende maatregelen, maar ook voor de dagelijkse zorg van mensen die dit ondergaan. Dat zijn er jaarlijks meer dan 47.000. We bieden hun de kans om een maatschappelijk aanvaardbaar bestaan op te bouwen. Dat doen we met ruim 15.000 collega’s in gevangenissen, justitiële jeugdinrichtingen, forensisch psychiatrische centra en detentiecentra. Het is veelzijdig en boeiend werk. In alle gevallen houden we ons bezig met zaken die direct van invloed zijn op het dagelijks leven. Dat maakt werken voor DJI zo bijzonder. Want recht raakt mensen.

Shared Service Center, Facilitair Bedrijf Dienst Justitiële Inrichtingen, afdeling Dienstverlening

Shared Service Center DJI
Shared Service Center (SSC DJI) is de uitvoeringsorganisatie van DJI. Het SSC DJI is verantwoordelijk voor de uitvoering van het DJI-beleid ten behoeve van alle DJI-inrichtingen en –vestigingen. Het SSC DJI is er om de ondersteunende processen op het gebied van personeel en organisatie, financieel beleid en beheer, rechtmatig inkopen van goederen en diensten, facilitaire dienstverlening en uitvoering van DJI-brede projecten en programma’s te beheren, uit te voeren en hierover te adviseren. Het SSC is niet alleen voor DJI en het ministerie van Justitie en Veiligheid, maar ook voor organisaties vallend onder andere departementen.

Gaat het om facilitaire dienstverlening, dan kent het rijk vier concerndienstverleners facility management. Naast DJI zijn dit de Belastingdienst, Rijkswaterstaat en FMHaaglanden. Onder deze dienstverleners zijn de rijksdiensten verdeeld. Het Facilitair Bedrijf Dienst Justitiële Inrichtingen (FB DJI) is dé facilitaire dienstverlener voor specialties en kantoorlocaties van het ministerie van Justitie en Veiligheid en enkele andere rijksdiensten. En het leuke is: het aantal door ons te servicen panden groeit nog steeds en dat duurt naar verwachting tot 2021.

Het FB DJI bestaat uit twee afdelingen: Dienstverlening en Regie Advies en Projecten (RAP). De functie van medewerker services valt onder de afdeling Dienstverlening.

Afdeling Dienstverlening
De hoofdtaken van de afdeling Dienstverlening zijn:

  • Sturen op de dienstverlening aan klanten als het gaat om de inrichting van de werkprocessen en het afhandelen van klantcontacten in het Klanten Contact Centrum.
  • Adequate facilitaire producten en diensten leveren ter ondersteuning van het primaire proces van de verschillende onderdelen van het ministerie van Justitie en Veiligheid.
  • De verwevenheid van de facilitaire dienstverlening met het primaire proces borgen.
  • Werkzaamheden van facilitaire leveranciers coördineren en monitoren.
  • Producten leveren en diensten uitvoeren conform de producten- en dienstencatalogus.
  • De dienstverlening in de praktijk uniformeren en harmoniseren voor alle locaties en panden, en de processen efficiënt inrichten.
  • Eerste aanspreekpunt voor de klant en gebruiker op het gebied van facilitaire dienstverlening (accountrol).

Het team valt onder Cluster Noord-Oost en bestaat uit: Coördinator en twee medewerkers Services. Een van deze medewerkers heeft na jaren een nieuwe uitdaging gevonden en daardoor is een plek vrij in dit kleine en ambitieuze team. Naar verwachting gaat het team het komende jaar groeien.

dji.nl/werken-bij-dji/documenten/videos/2020/12/9/wat-doet-het-shared-service-center


Reageer op deze vacature