Dienst ICT Uitvoering (DICTU)

IDP ontwikkelaar/beheerder

Functie omschrijving

Ben jij een leergierige IDP ontwikkelaar/beheerder die klantgericht is? Dan zoekt DICTU jou!

IDP is de authenticatiedienst van DICTU die gebruikt wordt door de Ministeries van EZK en LNV. Het eerste dat 13.000 medewerkers elke dag te zien krijgen als ze hun computer opstarten is het inlogscherm van de IDP.

Als IDP ontwikkelaar/beheerder ben jij verantwoordelijk voor het beheren van de applicatie stack, het door ontwikkelen van functionaliteit en het tweede lijn beantwoorden van vragen van de gebruikers. Jij beschikt over de drive om de omgeving voor IDP (Identity Provider) te leren kennen, en een bijdrage te leveren aan de doorlopende ontwikkeling ervan. Je komt met realistische inschattingen ten aanzien van benodigde tijd, capaciteit en middelen.

Je werkt samen in een multidisciplinair agile team samen met de product owner. Daarnaast werk je nauw samen met collega ontwikkelaars, servicemanagers en projectleiders. Kortom je werkzaamheden zijn veelzijdig en je hebt veel interactie met collega’s en klanten om tot de best mogelijke oplossingen te komen.

Je drijfveer? Continu streven naar verbetering in kwaliteit en onderhoud, zowel bij kleine als grote projecten en beheeromgevingen.

Wij zijn op zoek naar een leergierige, klantgerichte en enthousiaste medewerker die al ervaring heeft met deze technieken of zich erin wil gaan verdiepen. Ook schoolverlaters zijn welkom om te reageren.

Functie-eisen

  • Een afgeronde opleiding op HBO of WO niveau.
  • Kennis van en affiniteit met het werkveld Digitale Toegang.
  • Kennis van Identity & Access Management.
  • Ervaring en kennis met Authenticatie protocollen zoals SAML en OpenID Connect.
  • Ervaring en kennis op het gebied van software ontwikkeling zoals JAVA en PHP.
  • Ervaring en kennis van opensource besturingssystemen zoals Redhat Linux.
  • Kennis van CI/CD.
  • Ervaring met Cloud diensten zoals OpenStack.
  • Bereid om buiten kantoortijden te werken (consignatie diensten / onderhoud).
  • Goede communicatieve vaardigheden.

Daarnaast ben je analytisch en planmatig sterk, resultaatgericht en in staat om onder druk te blijven presteren en op te leveren. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Uiteraard ben je klantgericht en flexibel. Tevens ben jij kwaliteit gedreven, leergierig en je
blijft jezelf graag ontwikkelen. Je krijgt energie van de kort-cyclische werkwijze die past bij de Agile manier van werken.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2756,- tot €4430,- bruto per maand
Dienstverband: Vaste aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd (eventueel met een proeftijd)
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Een assessment maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.


Reageer op deze vacature