Belastingdienst

Coördinerend adviseur financiële processen

Functie omschrijving

Een accurate en tijdige verwerking van werkpakketten op het vlak van onder meer inkoop, debiteuren en content. Het is jouw aandachtsveld in Groningen, Apeldoorn of Utrecht als coördinerend adviseur financiële processen in een notendop. Wat jou vooral trekt in deze functie? De veelzijdigheid! Van meewerkend voorman tot vraagbaak, de diverse rollen zijn jou op het lijf geschreven.

Binnen de Financiële Administratie draag je zorg voor de coördinatie en monitoring van alle taken en opdrachten binnen de financiële administratie. Het zorgen voor het juist en tijdig betaalbaar stellen en betalen van facturen en alles wat daarbij komt kijken, is jouw taak. Je bewaakt de kwaliteit, maakt werkinstructies en schrijft rapportages. Ook draag je bij aan het oplossen van problemen en de ondersteuning richting de klant. Je bent de algemene vraagbaak. Maar gelijktijdig draag je operationeel ook zelf een steentje bij aan de administratieve verwerking. 

Je bent medeverantwoordelijk voor de planning en realisatie van de doelstellingen op de afdeling. Tijdens (interne) controles adviseer je en je geeft instructies om de bevindingen te verwerken. Je volgt de (financiële) ontwikkelingen binnen en buiten de Belastingdienst en deelt deze met het team. Ook vertaal je ze naar nieuwe en/of gewijzigde processen. Je zorgt voor de inrichting en de realisatie van producten en diensten op het gebied van inkomende en uitgaande factuurbetalingen. Operationeel stuur je medewerkers taakgericht aan. Zoals je ook proces-, product-, en organisatieverbeteringen signaleert en vervolgens mee voor de invulling ervan gaat. 

Een bijzondere baan, omdat …

  • Je op inhoud de sparringpartner bent van de teamleider en medewerkers van de financiële afdeling.
  • Je het aanspreekpunt bent voor de beleidsadviseurs binnen ons team onze afdeling en je meedenkt over het implementeren van vernieuwingen op de afdeling.
  • Je het management adviseert over de uitkomsten van controles en procesverbeteringen. 
  • Je mede een rol hebt in het enthousiasmeren en opleiden van de huidige en nieuwe medewerkers.

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving
“Geen dag is voor jou als coördinerend adviseur hetzelfde. Die garantie geef ik je. De ene keer ben je heel operationeel bezig, de andere keer enthousiasmeer of adviseer je collega’s. En altijd voel je dat jouw deskundigheid op prijs wordt gesteld. Met z’n allen willen we namelijk elke dag opnieuw verbeteren.” Erica, teamleider.

Functie-eisen

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring in een financiële omgeving.
  • Je hebt ervaring met en kennis van SAP financieel.
  • Je hebt bij voorkeur een hbo-bachelordiploma in een relevante richting, bijvoorbeeld bedrijfskunde.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met procesverbetering en -implementatie.

Jouw competenties

  • analyseren
  • samenwerken
  • omgevingsbewustzijn
  • voortgangscontrole
  • zelfontwikkeling 

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2811,- tot €4519,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 

Op vrijdag 4 februari vinden de selectiegesprekken plaats.

Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

SSO Financieel en Managementinformatie

Shared Service Organisatie Financieel en Managementinformatie (SSO F&MI) ondersteunt de organisatie in het bereiken van organisatiedoelstellingen, voert en beheert de financiële-, personele-, fiscale- en middelenadministratie en levert de organisatie producten en diensten van hoge kwaliteit. Zo faciliteert SSO F&MI de organisatieonderdelen in het sturen op en verantwoording afleggen over de primaire en ondersteunende processen met een juiste, volledige en tijdige informatievoorziening. 


Reageer op deze vacature