Belastingdienst

Relatiebeheerder

Functie omschrijving

“Als relatiebeheerder heb ik binnen de wereld van de Belastingdienst als netwerktijger een cruciale rol als verbindend ambassadeur. Samen met mijn collega’s ben ik hét visitekaartje van de Belastingdienst in het maatschappelijke werkveld.” Ellen Baas, senior relatiebeheerder bij de Belastingdienst.

Naast de fiscale behandeling van Nederlandse burgers zorgen we bij de directie particulieren voor een goede ondersteuning van het brede maatschappelijke werkveld. Jij gaat aan de slag bij het team relatiebeheer particulieren, dat relaties aangaat met organisaties en helpers die niet-zelfredzame burgers ondersteunen. Deze burgers zijn voor de Belastingdienst vaak lastig te bereiken. Organisaties bieden ze hulp, en wij ondersteunen ze hierbij. Ons doel? Dat alle burgers aan hun plichten kunnen voldoen en gebruik kunnen maken van hun rechten. Hiervoor bieden we tools en informatie. En komen onze relaties er via de reguliere kanalen niet uit? Dan bieden we de helpende hand. Met ons werk vervullen we een belangrijke maatschappelijke rol.

In jouw rol als relatiebeheerder ben je de partner van de organisaties die niet-zelfredzame burgers helpen. Denk hierbij aan partijen als gemeenten, maatschappelijk dienstverleners, wijkteams, bewindvoerders, bibliotheken en vrijwilligersorganisaties. Je bent het eerste aanspreekpunt voor deze organisaties en biedt ondersteuning door ze te informeren, verwijzen en verbinden. Ons team opereert landelijk, maar als relatiebeheerder ga je aan de slag voor het werkgebied Friesland, Groningen en Drenthe.

Een goede samenwerkingsrelatie met de partnerorganisaties en andere teams binnen de Belastingdienst is essentieel. Jij speelt hierbij een belangrijke rol. Wil een partij contact met ons? Dan pak jij dit verzoek op. Ook benader je partijen zelf proactief. Verder verstrek je informatie aan de maatschappelijk dienstverleners, onder meer via onze online omgeving en het forum van Kennisnetwerk. Hiervoor onderhoud je ook contacten met bibliotheken en pik je signalen op vanuit de buitenwereld. Tot slot werk je aan een verdere uitrol van onze samenwerking met andere overheidspartijen en gemeenten.

Word jij de nieuwe collega van Ellen Baas? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan contact op met Ellen via 06 - 50 64 08 97.

Functie-eisen

  • Je hebt een mbo 4-diploma in de richting sociaal- juridische dienstverlening of maatschappelijk werk en dienstverlening.
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring in de fiscaliteit.
  • Je hebt bij voorkeur enige ervaring met administratieve processen.

Jouw competenties?

  • klantgerichtheid
  • netwerken
  • flexibiliteit
  • omgevingsbewustzijn
  • samenwerken

Herken jij jezelf hier ook in?
Je bent een netwerker pur sang en wilt graag een bijdrage leveren aan de maatschappij. Ook kun je zowel goed zelfstandig werken als samenwerken met de collega’s in de business. En schakel je gemakkelijk tussen het maatschappelijk werkveld en het thema fiscaliteit. Tot slot beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden en ben je integer in je werk.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2422,- tot €3157,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

Jouw werkgebied is Groningen, Friesland en Drenthe en jouw administratieve standplaats is Utrecht.

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
  • Op dinsdag 6 april 2021 vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.


Reageer op deze vacature