Belastingdienst

Facilitair Medewerker

Functie omschrijving

Als facilitair medewerker voor onze vestiging in Enschede en Almelo pak jij verschillende facilitaire werkzaamheden op. Omdat jouw werk lekker divers is, ken je binnen no time alle kneepjes van het vak. Til jij de dienstverlening binnen de Belastingdienst naar een zo hoger niveau?

Dit doe jij bij de Belastingdienst

Je bemenst onder meer de servicebalie of receptie en voert je werkzaamheden uit op het gebied van logistiek, beheer en onderhoud. Achter de receptie ben je het eerste aanspreekpunt voor bezoekers. Bij de servicebalie lever je producten uit en sta je afnemers te woord over alle voorkomende vragen op het gebied van dienstverlening. In de panden richt je je vooral op het voorkomen van storingen, voer je eenvoudige technische werkzaamheden uit en bevoorraad je de verschillende etages met bijvoorbeeld kantoorartikelen en printpapier.

Als facilitair medewerker voer je de coördinatie over de dienstverlening van onze leveranciers en begeleid je hen bij de uitvoering van hun werkzaamheden. Daarbij houd je toezicht op de kwaliteit van de geleverde diensten en rapporteer je hierover aan de supervisor of teammanager.

Een bijzondere baan, omdat

  • Jouw werk lekker veelzijdig is en je snel nieuwe contacten legt omdat je met veel verschillende mensen kennismaakt.
  • Je de kans krijgt om via ons een aantal opleidingen te volgen, zodat je bijvoorbeeld met een veiligheidschecklist voor aannemers kunt werken en een brandmeldinstallatie kunt beheren.
  • Jij er samen met collega’s voor zorgt dat medewerkers dagelijks comfortabel kunnen werken.
  • Jouw oog voor een goede dienstverlening en gastvrijheid hier goed van pas komen.

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving

“Samen er alles aan doen om onze klanten in het primaire proces te ontzorgen, daar gaan wij voor.” Pasco Villiger en Siska Werkman, Supervisors operationele facilitaire dienst bij de Belastingdienst in Almelo en Enschede.

Functie-eisen

  • Je hebt werkervaring in een vergelijkbare functie.
  • Je spreekt goed Nederlands en voldoende Engels om mensen door te kunnen verwijzen.
  • Je vindt het prima om beschikbaarheids- en bereikbaarheidsdiensten te draaien en je rooster op werkdagen flexibel in te vullen.
  • Je hebt een rijbewijs B.
  • Je hebt bij voorkeur minimaal een mbo 2-diploma, het liefst in de richting facilitaire dienstverlening of leisure and hospitality.

Jouw competenties

  • klantgerichtheid
  • samenwerken
  • zelfontwikkeling
  • stressbestendigheid
  • flexibiliteit

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2091,- tot €2756,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.

Op donderdag 4 november en vrijdag 5 november vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
Wij zoeken een facilitair medewerker voor onze locatie in Almelo en Enschede. Geef daarom in je motivatiebrief aan voor welke locatie je wilt werken.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

SSO Facilitaire Dienstverlening

Shared Service Organisatie Centrum Facilitaire Dienstverlening (SSO CFD) levert producten en diensten op het gebied van de bedrijfsvoering aan medewerkers van de Belastingdienst, Douane, Toeslagen én andere rijksdiensten. SSO CFD is een concerndienstverlener en voert samen met collega-concerndienstverleners de regie op het gehele pakket van de rijksbrede facilitaire dienstverlening.

Bij SSO CFD staat voor iedere medewerker het belang van de klant voorop. Wij voegen waarde toe aan de doelen en processen van onze klanten door hen te ondersteunen op het gebied van facilitaire dienstverlening, huisvesting, inkoop en informatiehuishouding. Zo kunnen onze klanten zich maximaal richten op hun primaire proces.


Reageer op deze vacature