Belastingdienst

Business continuity manager

Functie omschrijving

Burgers en bedrijven willen op de Belastingdienst kunnen vertrouwen. Als business-continuitymanager zorg jij dat zij dit ook kunnen. Je levert een substantiële bijdrage aan de continuïteit van de kritische bedrijfsprocessen. Dankzij jou is dit proces scherp ingericht en continu actueel.

Dit doe je bij de Belastingdienst
Je bent als business-continuitymanager verantwoordelijk voor de implementatie en uitvoering van het business-continuitymanagement (BCM) binnen jouw directie. Dit beleid geef je vorm én je werkt mee aan de verdere ontwikkeling. Wat ook mooi is: je draagt bij aan de bescherming van de reputatie van de Belastingdienst, door jouw adequate reacties op verstoringen van het bedrijfsproces.

Daarnaast lever je, gevraagd en ongevraagd, concrete adviezen aan mensen op de werkvloer en aan het management- en het crisismanagementteam. Ook houd je je bezig met de coördinatie en uitvoering van businessimpactanalyses. En met de uitvoering van het bedrijfscontinuïteitsplan, zodat we bedreigingen en kwetsbaarheden tijdig kunnen signaleren en behandelen. Ten slotte vertegenwoordig je de directie in het Belastingdienstbrede BCM-overleg.

Een bijzondere baan, omdat …

  • Jij en jouw vakgenoten zorgen dat we goed voorbereid zijn op crises. 
  • Je grote invloed kunt uitoefenen op de organisatie van de integrale veiligheid binnen de Belastingdienst.
  • Je de reputatie van de Belastingdienst versterkt.

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving
“Het waarborgen van de continuïteit van de organisatie, de reputatie beschermen én zorgen voor de veiligheid van medewerkers en bezoekers: dat is waar je voor staat. Samen met je collega’s van het team Integrale Beveiliging werk je aan verdere professionalisering.” Arjen, business-continuitymanager.

Functie-eisen

Wanneer past deze baan bij je?

  • Je hebt wo-werk- en -denkniveau, bij voorkeur op het gebied van bedrijfskunde of securitymanagement, of binnen een vergelijkbaar vakgebied met minimaal vijf jaar relevante werkervaring.
  • Je hebt minimaal vijf jaar relevante werkervaring.
  • Je hebt ervaring in het vakgebied integrale beveiliging en risicoanalysemethoden en bij voorkeur met certificeringen als ABCI, Certified Information Systems Security Professional (CISSP) en Certified Information Security Manager (CISM). 
  • Je hebt bij voorkeur gespecialiseerde kennis van normen en richtlijnen als Baseline Informatiebeveiliging Overheid (BIO), Voorschrift Informatiebeveiliging Rijksdienst (VIR, VIR-BI), AVG, Normenkader Beveiliging Rijkskantoren (NKBR) en Information Risk Analysis Methodology (IRAM), ISO31000 en ISO27001/27002.
  • Je hebt ervaring met advisering in een complexe politiek-bestuurlijke omgeving.

Jouw competenties

  • organisatiesensitiviteit
  • analyseren
  • overtuigingskracht
  • netwerken
  • omgevingsbewustzijn

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3503,- tot €5343,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

Werk je bij de Belastingdienst en ken je iemand die geschikt is voor deze functie? Word dan ‘medewerver’ door de persoon door te verwijzen naar deze vacature en kom in aanmerking voor een mooie beloning.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Centrale Werving

Het mooie van deze vacature is dat die openstaat bij verschillende directies binnen de domeinen Informatiehuishouding en Data en Security. Dit betekent dat we niet alleen meerdere nieuwe collega’s zoeken, maar ook dat we tijdens de sollicitatieprocedure samen kijken welke directie het beste bij jou past. Ben je binnen jouw vakgebied op zoek naar specifieke(re) inhoudelijke uitdagingen om jezelf verder te verdiepen? Werk je graag bij een grote directie of gaat je voorkeur uit naar een kleinschaliger werkomgeving? We zijn benieuwd naar jouw persoonlijke wensen en ambities! Is er na het eerste gesprek een positieve indruk van beide kanten? Dan brengen we je graag in contact met een of meerdere directies. Zo kunnen jullie gezamenlijk verkennen of het interessant is om bij ons de volgende stap in je loopbaan te zetten.


Reageer op deze vacature