Belastingdienst

Invorderingsmedewerker Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen

Functie omschrijving

Je verzorgt de administratieve verwerkingen bij één of meer van de processen bij onze tijdelijke herstelorganisatie. Zo draag je actief bij aan het herstel van de financiële gevolgen bij gedupeerde ouders van de toeslagenaffaire.
Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen Betalen en Innen (UHT B&I) is onderdeel van het cluster Inning van de directie CAP en is opgericht naar aanleiding van de uitkomsten van het rapport Donner ‘Omzien in verwondering’. De ervaringen die we binnen de herstelorganisatie opdoen, willen we ook graag doorvoeren binnen onze reguliere processen. De vacatures zijn opengesteld in Zwolle waar ook de tijdelijke herstelorganisatie is gevestigd. 
 

Dit doe je bij de Belastingdienst

Je begint (indien nodig) met een interne opleiding, waarna je zelfstandig aan het werk gaat bij UHT B&I. We verwachten dat je flexibel inzetbaar kunt zijn in meerdere processen en rollen. Denk aan dossiervorming, informatieverzoeken, kwijtschelding en serviceteam werkzaamheden. Soms werk je in meerdere processen tegelijk.
Ga je aan de slag met dossiervorming? Dan verzamel je de benodigde stukken uit de diverse systemen. Bij informatieverzoeken houd je je onder andere bezig met het opmaken van betalingsoverzichten en compensatieberekening. Bij het proces kwijtschelding ben je bezig met de schulden van gedupeerde ouders of ondernemers binnen de toeslagenaffaire, of je behandelt belverzoeken, van tussenpersonen of intermediairs in dit traject. Tijdens je werkzaamheden overleg je veel met collega’s binnen en buiten je team. Je bent in staat om helder en correct te communiceren naar de verschillende partijen. Op die belangrijke taak richt jij je als invorderingsmedewerker.
Binnen de herstelorganisatie ga je ook veel nieuwe kennis en ervaring opdoen op het gebied van Inning. Je bent bezig met een maatschappelijk zeer belangrijke opdracht binnen een dynamische omgeving. Je krijgt dan ook veel ruimte om jezelf te laten zien! Omdat we vernieuwing en verbetering belangrijk vinden, ga je na je bijdrage aan herstel bij CAP aan de slag met de kennis en ervaring die je binnen UHT B&I hebt opgedaan. Uiteraard mogen plezier en gezelligheid binnen onze organisatie niet ontbreken.
 

Een bijzondere baan, omdat...

•    Je werkt aan een maatschappelijk zeer belangrijke opdracht. Jij hebt namelijk een rol binnen de herstelorganisatie.
•    Je na een tijdelijke periode bij de herstelorganisatie de kans krijgt om jouw opgedane kennis en ervaring in te zetten binnen de directie Centrale Administratieve Processen. Er is daarbij veel ruimte voor jouw ideeën voor vernieuwing én verbetering van onze reguliere processen.
•    Je terecht komt in een omgeving waar een fijne collegiale werksfeer voorop staat.
 

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving

"Ben je gedurfd en ga je graag uitdagingen aan, dan is deze functie voor jou. Elke dag hebben we weer nieuwe, leuke uitdagingen." Tufan, Kwijtschelding. 
 

Functie-eisen

Wanneer past deze baan bij je?

•    Je hebt minimaal MBO 4 werk- en denkniveau, bij voorkeur aangetoond met een diploma in een fiscale, juridische of bedrijfseconomische richting.
•    Je hebt bij voorkeur minimaal een jaar werkervaring in een voor deze rol relevante functie.
•    Je hebt bij voorkeur minimaal één jaar ervaring met het invorderingsproces.
•    Je hebt aantoonbare werkervaring met digitaal werken, waaronder het werken met geautomatiseerde systemen.
•    Je beschikt over uitstekende schriftelijke en communicatieve vaardigheden.
•    Je bent in staat om snel te schakelen tussen verschillende processen, werkstromen, rollen en werkzaamheden.
•    Na afloop van de werkzaamheden bij UHT B&I volg je de E-opleiding en rondt deze met een positief resultaat af.
 

Jouw competenties

  • Analyseren
  • Samenwerken
  • Resultaatgerichtheid
  • Flexibiliteit
  • Zelfontwikkeling

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2693,- tot €3477,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 24 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur.

De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer.

Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en/of training. Gedurende deze periode is het niet mogelijk om in deeltijd te werken. Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren in de praktijk, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de medewerker van de Belastingdienst geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Neem in de bestandsnaam jouw voor- en achternaam op. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
• Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
• Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 
• Op maandag 15 januari tot en met woensdag 17 januari vinden de selectiegesprekken plaats in Zwolle, de arbeidsvoorwaardengesprekken vinden een week later plaats. 
Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Wanneer je solliciteert op een functie maak je eenmalig een account aan. Met je account kan je de status van je sollicitatie inzien.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl

Directie Centrale Administratieve Processen

De directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is het kloppend hart van de Belastingdienst. Iedereen in Nederland heeft met ons te maken. Jaarlijks versturen en verwerken wij meer dan 316 miljoen brieven, e-mails, aanslagen en aangiften. De verantwoordelijkheid voor de ontvangst, verwerking en verzending van alle fiscale gegevens van én aan burgers en bedrijven ligt bij ons. CAP is georganiseerd in vier onderdelen: Gegevens, Heffing, Inning en Centrale Functies. 

Samen zorgen zij ervoor dat iedereen in Nederland een aanslagbiljet krijgt, aangifte kan doen of een toeslag ontvangt. Om al deze gegevens op een verantwoordelijke en juiste manier te kunnen verwerken voert CAP miljoenen handelingen door, grotendeels geautomatiseerd. Onze ambitie? Massaal persoonlijk maken. Door zoveel mogelijk te digitaliseren, optimaliseren en slim gebruik te maken van data kunnen we dit mogelijk maken. Dit vraagt om medewerkers die mee- en vooruitdenken, nieuwsgierig zijn en zichzelf continu willen blijven ontwikkelen. Kijk voor meer info: https://werken.belastingdienst.nl/centrale-administratieve-processen-cap.


Reageer op deze vacature