Belastingdienst

ERP Logistiek consultant

Functie omschrijving

“Ik werk met mijn teamleden en onze klanten om het werk van de Belastingdienstmedewerkers makkelijker te maken. We hebben een aantal tools gemaakt met SAP Fiori waar interne aanvragen mee worden afgehandeld. Ik heb dit traject van begin tot eind begeleid. Dat maakt mijn werk uitdagend!” Maarten Duits, SAP consultant bij de Belastingdienst.

Het IT-landschap van de Belastingdienst is complex en divers. Met ruim 3.500 IT-collega’s werken wij dagelijks aan meer dan 1.600 applicaties, 30 miljoen regelcodes, 38.000 werkplekken en 7,3 petabytes aan data. Voor onze logistieke processen gebruiken we onder andere SAP CRM, SD en PP. Om hier nog beter invulling aan te kunnen geven, gaan we naar een S/4HANA-landschap. Als ERP-professional speel je een belangrijke rol binnen deze grootschalige transitie. De eerste fase van de migratie vindt in 2021 plaats, wanneer we de database naar HANA brengen.

In jouw rol als ERP consultant logistics zorg jij voor de ontwikkeling en het onderhoud van alle logistieke processen. Denk hierbij aan een systeem voor facilitair management en een systeem voor toegangsbeheer. Je vliegt jouw werkzaamheden aan in een scrum-team van zeven collega’s. Samen werken jullie aan het oplossen van vraagstukken vanuit de business, bijvoorbeeld het voorraadbeheer in een van onze magazijnen of een oplossing voor het reserveren van een werkplek op kantoor. Binnen ons (T-shaped) scrum-team is de sfeer collegiaal en informeel en helpen we elkaar wanneer dat nodig is. Je hebt veel vrijheid binnen jouw rol, en er is volop ruimte voor eigen ideeën en initiatief.

Als ERP consultant logistics werk je samen met de architect de IT oplossing uit. Je configureert de modules PP en SD in SAP, je begeleidt de developers bij het ontwikkelen van programmatuur en workflows, en je werkt mee aan het testen en trainen van de eindgebruikers. Jouw belangrijkste stakeholder? Dat is . CFD is de interne dienstverlener op het gebied van facilitaire zaken, huisvesting en inkoop, en beheert meer dan honderd gebouwen. Door jouw IT oplossingen help je CFD met het bereiken van haar missie: de medewerkers van de Belastingdienst servicen op het gebied van facilitaire dienstverlening, huisvesting, inkoop en informatiehuishouding, zodat dezen zich maximaal kunnen richten op hun werk voor burgers en bedrijven.

Zullen we zakendoen en word je de nieuwe collega van Maarten? Of wil je liever eerst meer weten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem contact op met Diederik Groeneweg, teamleider, via 06 - 21 39 88 74.

Functie-eisen

Functie-eisen

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt uitstekende en bewezen kennis van logistieke en facilitaire processen binnen een omvangrijke organisatie.
  • Je hebt het liefst SAP-ervaring en kennis, maar ervaring met het inkoopaspect van een ander ERP-pakket is ook fijn. Wij bieden je in ieder geval de mogelijkheid om je in SAP te certificeren.
  • Het is een pre als je gewend bent om te werken in een SAFe- en agile-omgeving.

Jouw competenties?

  • samenwerken
  • analyseren
  • zelfontwikkeling
  • klantgerichtheid
  • flexibiliteit

Herken jij jezelf ook hierin?

Je kunt jouw communicatiestijl gemakkelijk aanpassen aan je omgeving. Schakelen tussen opdrachten en projecten doe je soepel, en uitdagingen ga je graag aan. Je houdt ervan om problemen te doorgronden en op zoek te gaan naar oplossingen en verbeteringen. Verder kun je je goed inleven in de behoefte van de business en deze vertalen naar ICT-oplossingen.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3279,- tot €5039,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden. Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en/of training. Gedurende deze periode is het niet mogelijk om in deeltijd te werken. Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren in de praktijk, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de interne kandidaat geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.


Reageer op deze vacature