Belastingdienst
Teamleider CAP Autoheffingen
Functie omschrijving
“Mensen uitdagen om continu bezig te zijn met hun talenten binnen een dynamische omgeving vind ik fascinerend en een mooie uitdaging om te blijven leren, te ontplooien en in beweging te blijven. Samen werken en bouwen aan een open cultuur, waar we voor resultaat gaan en waar iedereen met plezier werkt is waar we het verschil kunnen maken. Dat geeft mij veel plezier, energie en voldoening als manager én als mens”. Ron, teamleider autoheffingen.
Binnen de Belastingdienst richt de directie centrale administratieve processen (CAP) zich op de soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven. Deze directie is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie, de sturing van de massale productieprocessen van verwerking en beheersing, de integrale productieplanning en productiebeheersing.
Dit doe je bij de Belastingdienst
In jouw rol als teamleider CAP cluster Heffing aandachtsgebied autoheffingen MRB/BZM, geef je leiding aan ongeveer 25 medewerkers. Dit doe je in een omgeving waarin verandering misschien wel de enige constante factor is. Medewerkers moeten werkzaamheden op een andere manier organiseren. Dat is soms leuk, soms spannend maar vaak ook lastig. Als teamleider ben je in staat om deze veranderingen uit te leggen en door te voeren. Je begeleidt, coacht en zorgt ervoor dat jouw teamleden hun werkzaamheden optimaal en eenduidig blijven uitvoeren. Daarnaast bewaak jij de deadlines van werkzaamheden en stuur je op de juiste output. Samenwerking met collega-teamleiders is voor jou een vanzelfsprekendheid. Zo behaal je resultaten en verbeter je de kwaliteit en efficiëntie van het werkproces.
Als teamleider sluit je aan bij de strategie van de Belastingdienst en werk je binnen de kaders van de doelstellingen die we de komende jaren met z’n allen willen halen. Je focust op het realiseren hiervan. Als teamleider ben je zichtbaar aanwezig, een coördinatiepunt voor het team. Je snapt als geen ander dat mensen verschillen en iedereen een eigen aanpak nodig heeft om resultaten te behalen. Je zorgt ervoor dat jouw medewerkers bijdragen aan de kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen. Dit doe je door richting te geven, in gesprek te zijn met je medewerkers, gebruik te maken van hun ervaringen en inhoudelijke kennis en hen te ondersteunen.
Je enthousiasmeert jouw medewerkers om zich te blijven ontwikkelen, zowel persoonlijk als vakinhoudelijk.
Een bijzondere baan, omdat...
- je medewerkers helpt in hun ontwikkeling en tegelijkertijd processen optimaliseert
- je werkt aan actuele thema's die veel burgers en bedrijven raken
- je volop de ruimte krijgt om jouw visie door te laten vloeien naar het gehele team
Wat vinden wij nog meer belangrijk?
Coachen, begeleiden en leidinggeven via heldere communicatie; het is jouw tweede natuur. Je werkt en stuurt met kennis van zaken en op basis van gedegen en inhoudelijke argumenten. Ook kun je schakelen tussen leiderschapsstijlen en zorg je voor verbinding. Integriteit is voor jou een vanzelfsprekendheid. Door het tonen van empathie en sociale betrokkenheid creëer je bovendien vertrouwen. Je kunt hoofd- van bijzaken onderscheiden, doorziet processen in een oogwenk en weet op welke punten je verbeteringen kunt aanbrengen. Daarnaast sta je bekend als enthousiaste en betrokken doorzetter en ben je enorm flexibel. Je hebt er zichtbaar plezier in om je te bewegen in een veranderende organisatie.
Zullen we zakendoen en word jij onze nieuwe collega? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan contact op met Ron Hofland, teamleider CAP Autoheffingen via 06 - 11 41 98 70.
Functie-eisen
- Je hebt hbo werk-denkniveau
- Je hebt aantoonbare leidinggevende ervaring en bent aantoonbaar succesvol in de coördinatie van werkzaamheden.
- Je hebt inzicht in en kennis van management- en aansturingstechnieken en schakelt flexibel per situatie.
- Je hebt affiniteit met fiscale processen.
- Je bezit uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden.
Jouw competenties
- klantgerichtheid
- ontwikkelen en aansturen medewerkers
- flexibiliteit
- plannen en organiseren
- samenwerken
Arbeidsvoorwaarden
Salaris: €3608,- tot €5503,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.
Bijzonderheden
We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.
Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
- Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
- Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
- Op 14 juni 2023 vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.
De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.
De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.
Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.
Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.
Belastingdienst
Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/
Directie Centrale Administratieve Processen
De directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is het kloppend hart van de Belastingdienst. Iedereen in Nederland heeft met ons te maken. Jaarlijks versturen en verwerken wij meer dan 316 miljoen brieven, e-mails, aanslagen en aangiften. De verantwoordelijkheid voor de ontvangst, verwerking en verzending van alle fiscale gegevens van én aan burgers en bedrijven ligt bij ons. CAP is georganiseerd in vier onderdelen: Gegevens, Heffing, Inning en Centrale Functies.
Samen zorgen zij ervoor dat iedereen in Nederland een aanslagbiljet krijgt, aangifte kan doen of een toeslag ontvangt. Om al deze gegevens op een verantwoordelijke en juiste manier te kunnen verwerken voert CAP miljoenen handelingen door, grotendeels geautomatiseerd. Onze ambitie? Massaal persoonlijk maken. Door zoveel mogelijk te digitaliseren, optimaliseren en slim gebruik te maken van data kunnen we dit mogelijk maken. Dit vraagt om medewerkers die mee- en vooruitdenken, nieuwsgierig zijn en zichzelf continu willen blijven ontwikkelen.