Belastingdienst

Invorderingsspecialist

Functie omschrijving

De Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen Betalen en Innen is opgericht naar aanleiding van de uitkomsten van het rapport Donner: Omzien in verwondering. De ervaringen die we binnen de herstelorganisatie opdoen, willen we ook graag doorvoeren binnen onze reguliere processen. En daar werk jij aan mee. Bij ons ga je als invorderingsspecialist aan de slag in Zwolle of Groningen, waar ook de tijdelijke herstelorganisatie is gevestigd.

Dit doe je bij de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen Betalen en Innen

Als invorderingsspecialist bij de Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen Betalen en Innen (UHT B&I) behandel jij complexe invorderingsdossiers. Daarbij volg je de aanbevelingen en conclusies van onder andere de commissie Donner. Je zorgt dat alle relevante informatie op het vlak van inning wordt gedeeld met je UHT-collega’s in Utrecht, stelt dossiers samen en controleert deze en je schrijft samenvattingen. Daarnaast richt je je op het verbeteren van de kwaliteit en treed je op als vraagbaak voor collega’s.

Binnen de UHT-organisatie ga je veel nieuwe kennis en ervaring opdoen op het gebied van inning. Jij bent bezig met een maatschappelijk zeer belangrijke opdracht binnen een dynamische omgeving. Bij ons krijg je dan ook veel ruimte om jezelf te laten zien! Omdat we vernieuwing en verbetering belangrijk vinden, ga jij na jouw bijdrage aan de hersteloperatie bij het cluster Inning van CAP aan de slag met de kennis en ervaring die je binnen UHT Betalen en Innen hebt opgedaan.

Een bijzondere baan, omdat …

  • De directie Centrale Administratieve Processen zich richt op de soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven.
  • We binnen de directie verantwoordelijk zijn voor de inning- en betalingsprocessen, de sturing van de massale productieprocessen, en de integrale productieplanning en -beheersing.
  • Je na jouw werk aan de hersteloperatie de ruimte krijgt om je verder te ontwikkelen binnen het cluster CAP .
  • Plezier en gezelligheid binnen onze organisatie niet ontbreken.

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving
“In mijn werk is het belangrijk verstoringen in het inningsproces te herstellen en het vertrouwen van de burger terug te winnen door het toepassen van de menselijke maat.” Saskia, teammanager Uitvoeringsorganisatie Herstel Toeslagen Betalen en Innen van de Belastingdienst.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal hbo-niveau.
  • Je hebt affiniteit met digitaal werken, waaronder het werken met geautomatiseerde systemen.
  • Je communiceert op een heldere en correcte manier richting burgers en collega’s.
  • Je beschikt over uitstekende schriftelijke en communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt het liefst een hbo-bachelordiploma in een relevante financiële of juridische richting.
  • Je hebt bij voorkeur relevante en recente werkervaring in een voor deze rol relevante functie, liefst met het invorderingsproces.

Jouw competenties

  • analytisch
  • samenwerken
  • klant- en oplossingsgericht
  • proactief
  • zelfontwikkeling

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2881,- tot €4070,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 
  • Op 7en 8 maart 2022 vinden de selectiegesprekken plaats. Én het assessment voor deze functie wordt uitgevoerd op 17 of 18 maart 2022. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Directie Centrale Administratieve Processen

De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten. CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing). En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.


Reageer op deze vacature