Belastingdienst

Groepsfunctie C administratief medewerker bezwaar Doetinchem

Functie omschrijving

“Inzicht, overzicht, kwaliteit- en voortgangsbewaking: daarvoor ben jij verantwoordelijk als medewerker bij de administratie van bezwaar en beroep. Het draait allemaal om samenwerking en een flexibele, dienstverlenende instelling. Vaak richting directe collega’s, maar ook richting collega’s in het hele land. In dit proces neem je ook deel aan diverse overleggen.” Zegt Mark Rensink, teamleider belasting personenauto’s en motorrijwielen Doetinchem.

De afdeling belasting personenauto’s en motorrijwielen (BPM) is onderdeel van de unit Auto van het cluster heffing van de directie centrale administratieve processen (CAP). Net zoals de Belastingdienst, is ook de afdeling BPM aan het vernieuwen. Dat doen we stap voor stap. We werken aan modernisering van onze interactie met burgers en bedrijven, aan modernisering en verbetering van onze processen, aan soepele uitvoering, verbeterd toezicht en efficiënte heffing.

De rol van medewerker BPM is redelijk divers. Zo kun je de belangrijkste persoon zijn bij het bepalen van een correcte heffing voor personenauto’s of motorrijwielen. Je beoordeelt dan geselecteerde aangiften die vaak aangevuld worden met koerslijsten taxatierapporten.

  • Voor deze vacature zijn we echter op zoek naar een medewerker BPM die administratieve ondersteuning biedt aan het bezwaar- en/of beroepsproces BPM.
  • Jouw werkzaamheden hierin bestaan onder meer uit het ontvangen, registreren en classificeren van bezwaar- en/of beroepschriften en het uitzetten van de behandeling hiervan in de verschillende stadia van het proces.
  • Daarbij bewaak je de voortgang en de kwaliteit en verzorg je de administratieve afhandeling van deze posten en leg je de uitkomsten vast in de geautomatiseerde applicatie Generieke Bezwaar- en Verzoekvoorziening (GBV).
  • Tijdens het proces maak je regelmatig fiscale afwegingen.
  • De administratieve ondersteuningswerkzaamheden vinden plaats aan fysieke (papieren) dossiers. Daarom worden deze werkzaamheden in hoofdzaak op kantoor uitgevoerd.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een mbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van en ervaring met heffing van belastingen en/of met het verlenen van administratieve ondersteuningswerkzaamheden.
  • Je hebt bij voorkeur kennis van de wet- en regelgeving voor de belasting personenauto’s

Jouw competenties?

  • zelfontwikkeling
  • samenwerken
  • uitdrukkingsvaardigheid
  • klantgerichtheid
  • accuraat

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2133,- tot €2811,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden. Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de medewerker van de Belastingdienst geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. Als dat het geval is, vindt van (datum) tot en met (datum) de voorselectietest plaats en de zogenaamde controletest vindt plaats op (datum).
  • Op donderdag 9 december vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Directie Centrale Administratieve Processen

De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten. CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing). En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.


Reageer op deze vacature