Belastingdienst

Assistent Klantcoördinator

Functie omschrijving

De grootste ondernemingen en organisaties van Nederland en een aantal zeer vermogende particulieren. Dat zijn de klanten van de directie Grote Ondernemingen. Jij draagt eraan bij dat hun belastingafdracht soepel blijft lopen. Dit doe je door een van de behandelteams te ondersteunen. Zijn er administratieve vragen? Dan ben jij als assistent-klantcoördinator dé schakel tussen de klant en de Belastingdienst. 

Dit doe jij bij de Belastingdienst
Je ondersteunt de klantcoördinator en de heffingsspecialisten van je team. Zo voer je administratieve taken uit en coördineer je de processen rondom bijvoorbeeld de vennootschapsbelasting, omzetbelasting, loonheffingen of controle. De klantcoördinator is intern en extern het aanspreekpunt voor de klant en voor collega’s binnen het team. Jij ondersteunt hierbij. Ook verwerk je gegevens in de verschillende systemen.

Gaat het om administratieve onderwerpen en vragen? Dan ben jij de linking pin tussen de klant en onze organisatie. Zo zorg je bijvoorbeeld dat een genomen beslissing op een bezwaarschrift ook daadwerkelijk wordt verwerkt door de betreffende afdeling. Je bewaakt termijnen, signaleert afwijkingen en attendeert collega’s bij dreigende termijnoverschrijdingen. 

Een bijzondere baan, omdat …

  • Je het eerste aanspreekpunt bent voor de ondernemers, maar ook voor je teamleden.
  • Je met je werk bijdraagt aan een zorgvuldige behandeling van onze klanten en zorgt voor een actueel klantbeeld.
  • Je zowel intern als extern een interessant netwerk opbouwt en onderhoudt.

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving:
“Ik ben de administratieve spil in het behandelteam. Ik plan en organiseer mijn eigen werkzaamheden en dat geeft mij een gevoel van vrijheid. Mijn werk is elke dag afwisselend!” Hans, assistent-klantcoördinator bij de directie Grote Ondernemingen van de Belastingdienst.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal een aantoonbaar vmbo tl-, mavo- of mbo 3 werk- en denkniveau en bij voorkeur beschik je over één van deze diploma’s.
  • Je hebt minstens drie jaar relevante werkervaring in een ondersteunende functie waarin intensief klantcontact een belangrijk onderdeel is.
  • Je bent handig met geautomatiseerde systemen en digitale werkzaamheden.
  • Je hebt bij voorkeur kennis  van één of meerdere belastingen.*)

*) Voor een van de vacature in Utrecht en Amsterdam is specifiek werkervaring en/of kennis van loonheffingen vereist.
*) Voor een van de de vacatures in De Haag is specifiek werkervaring en/of kennis van omzetbelasting en inkomstenbelasting vereist. 

Competenties

  • klantgerichtheid
  • voortgangscontrole
  • plannen en organiseren
  • flexibiliteit
  • samenwerken

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2316,- tot €2817,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 24 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

We hebben vacatures in Amsterdam, Eindhoven, Den Haag, Groningen, Rotterdam en Utrecht. 
Geef in je sollicitatiebrief duidelijk aan voor welke locatie(s) je solliciteert.

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 
  • Van 19 tot en met 23 september vinden de selectiegesprekken plaats.

Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Directie Grote Ondernemingen

De Directie Grote Ondernemingen (GO) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van de ongeveer 8.600 grootste ondernemingen en non-profit organisaties in Nederland. Daarnaast behandelt GO een aantal dossiers van zeer vermogende personen en voeren we een aantal zeer uiteenlopende specialistische taken uit zoals de kansspelbelasting en constructiebestrijding. Onze klanten vertegenwoordigen zo’n 75% van de belastinginkomsten van de rijksoverheid. Ook genereren zij veel informatie die de overheid gebruikt voor bijvoorbeeld toeslagen of studiefinanciering.

De uitvoerings- en toezichtstrategie van GO is gericht op bereidwillige naleving van wet- en regelgeving door deze organisaties. Zij kenmerken zich door relatief grote financiële belangen en complexere fiscale vraagstukken. In het geval van multinationals komt daar nog een component bij in de vorm van internationale wet- en regelgeving en samenwerking met buitenlandse belastingdiensten.

Om er voor te zorgen dat de belastingafdracht van deze organisaties soepel blijft lopen werkt GO met behandelteams. In deze teams wordt kennis over de specifieke branche, de individuele ondernemingen en kennis van de verschillende belastingmiddelen samengebracht.

Zo werkt GO aan een zo efficiënt en effectief mogelijk proces voor het heffen, controleren en innen van de belastingen bij de grootste ondernemingen en non profit organisaties en zo dragen we bij aan een financieel gezond Nederland.


Reageer op deze vacature