Belastingdienst

Teamleider Webcare

Functie omschrijving

Een dynamisch team leiden en bevlogen collega’s motiveren om het beste uit webcare en social media te halen; daar krijg jij energie van! Je bent bovendien altijd op zoek naar verbetermogelijkheden, zodat particulieren en ondernemers zo goed mogelijk geholpen worden met hun belastinggerelateerde vragen. Als teamleider webcare bij de Belastingdienst ben jij onmisbaar als het gaat om optimale online dienstverlening. 

Dit doe jij bij de Belastingdienst
Als gedreven inspirator zorg jij ervoor dat jouw medewerkers de particulieren en ondernemers (proactief) informeren en helpen bij belastingzaken. Jouw team plaatst content en reageert via social media op opmerkingen en vragen. Samen met je collega-teamleider bewaak je de kwaliteit van onze dienstverlening en zorg je voor een passend en efficiënt webcareproces. Waar nodig kom je met slimme oplossingen en verbeteringen. Bovendien kan iedere medewerker dankzij jou optimaal presteren. Je hebt namelijk oog voor de relatie met de mensen in je team, die precies weten wat je van ze verwacht. Je voelt ook haarfijn aan wat iedereen nodig heeft om mee te gaan in veranderingen. 

Natuurlijk wil je over voldoende medewerkers beschikken, die bovendien de juiste kennis in huis hebben. Daarom vind je het leuk om nieuwe opleidings- en wervingsplannen te ontwikkelen. Verder zorg je voor monitoring van (online) media om te zien wat er leeft binnen de samenleving. Zeker als het gaat om thema’s die de Belastingdienst raken, zodat we onze dienstverlening daarop kunnen afstemmen. 

Een bijzondere baan, omdat …

  • Je komt te werken in een jong en dynamisch socialmediateam bij een organisatie met grote maatschappelijke impact.
  • Je de kans krijgt om bij te dragen aan de verdere professionalisering van onze webcare.
  • Je een afwisselend en uitdagend takenpakket hebt. 
  • Je meewerkt aan innovatie: een belangrijk thema bij de Belastingdienst. 

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving
“Mijn collega’s spelen voortdurend in op signalen van particulieren en bedrijven en vertalen die naar onze socialmediakanalen. Ik geef ze de ruimte om creativiteit te tonen en verantwoordelijkheid te nemen.” Margriet, teamleider Webcare.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt minstens drie jaar aantoonbare ervaring op het gebied van leidinggeven aan en coachen van medewerkers.
  • Je hebt minstens drie jaar ervaring in een omgeving met direct klantcontact, zoals een callcenter of een afdeling webcare.
  • Je hebt ervaring met online klantcontact via social media.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met het ontwikkelen en verzorgen van opleidingen en trainingen.
  • Je hebt bij voorkeur werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving.

Jouw competenties 

  • klantgerichtheid
  • organisatiesensitiviteit 
  • aansturen medewerkers
  • resultaatgerichtheid 
  • omgevingsbewustzijn

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2881,- tot €4070,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden. Wij bieden je een inwerkprogramma aan en afhankelijk van je opleiding en werkervaring een opleiding en/of training. Gedurende deze periode is het niet mogelijk om in deeltijd te werken. Als je deze periode hebt afgerond en bij goed functioneren in de praktijk, krijg je een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Als je de opleiding niet succesvol afrondt, wordt jouw arbeidsovereenkomst tussentijds beëindigd of niet verlengd. Voor de medewerker van de Belastingdienst geldt dan dat die wordt teruggeplaatst naar zijn oorspronkelijke organisatieonderdeel en wordt belast met werkzaamheden die gelijk of gelijksoortig zijn aan die van de oorspronkelijke functie.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Wij moedigen jou aan om telefonisch contact op te nemen met de vermelde contactpersoon in de vacature. Het geeft jou de gelegenheid om vragen te stellen over de inhoud van de functie, en bijvoorbeeld over de sfeer en cultuur op de afdeling. Op deze wijze vorm je een completer beeld van de functie en de organisatie(cultuur). Wij staan jou graag te woord.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 
  • Op 15 juli 2022 vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure. Na het selectiegesprek zal er nog een klikgesprek en een arbeidsvoorwaardengesprek plaatsvinden.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Directie Klantinteractie & -services

De Directie Klantinteractie & -services (KI&S) is namens de andere directies in het primair proces verantwoordelijk voor de massale interactie met burgers en bedrijven en voor de vernieuwingen van deze massale interactie en stuurt daarbij op het voorkomen van onnodige interactie. Wanneer interactie waarde toevoegt, zorgt KI&S voor heldere informatie en een persoonlijke benadering zodat burgers en bedrijven zelf hun zaken met de Belastingdienst kunnen regelen via de digitale voorzieningen zoals de portalen en de website. En hebben belastingplichtigen of toeslaggerechtigden alsnog een vraag, dan worden ze in één contact goed geholpen. Én KI&S verzamelt en analyseert klant- en kanaalkennis. 


Reageer op deze vacature