Belastingdienst

Coördinator opdrachten omzetbelasting (CAP)

Functie omschrijving

“We staan aan de vooravond van een groot verandertraject waarbij we de juiste beslissingen nemen voor ondernemers en de Belastingdienst. Ons credo is ‘digital first’ en ik krijg er energie van om hiermee aan de slag te gaan!” Leon, programmamanager omzetbelasting bij de Belastingdienst.

Digitale ontwikkelingen, nieuwe toepassingen, snellere en intelligentere devices, de wereld van de techniek staat nooit stil! Dat vraagt om aansluiting en compatibiliteit, juist ook door de publieke domeinen. De Belastingdienst heeft ‘Digital First’ dan ook hoog in het vaandel staan.

De afdeling omzetbelasting (OB) binnen de directie Centrale administratieve processen (CAP) in Apeldoorn is recentelijk een transitietraject gestart waarbij de ondernemer centraal staat. De daaruit voortkomende proces- en product verbeteringen raken niet alleen het domein OB maar ook diverse koppel- en raakvlakken. Dat vereist helder en zorgvuldig opdrachtmanagement. Daar kom jij, onze nieuwe coördinator opdrachten, om de hoek kijken. Als coördinator opdrachten ben jij hierbij de schakel tussen CAP OB en de ketenpartners.

Dit doe je bij de Belastingdienst
In jouw rol van coördinator opdrachten draag je bij door te analyseren wat de aanstaande veranderingen voor gevolgen hebben voor onze ketenpartners. In het verlengde daarvan ga je samen met collega’s van procesinrichting het nieuwe proces van opdrachtmanagement vormgeven, toetsen en een start maken om het tot uitvoering te brengen. Hiervoor leg je een overlegstructuur vast en geef je ketenpartners inzicht in de aard en de omvang van veranderingen. Daarbij moet je denken aan functionele complexiteit, uitvoerbaarheid en haalbaarheid en prioriteit.

Je voert regelmatig planningsoverleggen en jij bewaakt de planning. Je bent de adviseur voor de opdrachtgever en gebruiker over onder meer de mogelijkheden van een informatieaanvraag.

Je begeleidt de transitie en zorgt ervoor dat de business de continuïteit kan blijven borgen. Jij stuurt, op basis van een implementatieplan, op de efficiënte invoering van nieuwe of aangepaste bedrijfsprocessen bij de uitvoeringsorganisatie van de Belastingdienst. Jij kunt uitstekend delegeren en met heldere en duidelijke afspraken voorkom je misverstanden.

De omgeving is complex, onderlinge afhankelijkheden tussen veranderingen zijn groot. Jij voelt je thuis in een organisatie die intern verandert en zich ontwikkelt. Samenwerken met mensen met verschillende achtergronden en belangen, is een tweede natuur. Jij doorziet snel wat er speelt en kiest precies die interventies die nodig zijn. Omdat je tussen verschillende onderdelen binnen de organisatie schakelt, is een multidisciplinaire aanpak belangrijk.

Een bijzondere baan, omdat ...

  • Je aan de slag gaat bij de directie Centrale administratieve processen (CAP) afdeling omzetbelasting en jij het verschil maakt voor alle ondernemers in Nederland!
  • Je een bijdrage levert aan een belangrijk transitieprogramma waar we binnen de afdeling CAP omzetbelasting mee bezig zijn. Vanuit jouw rol ben jij ambassadeur en vaandeldrager en geef je de business een belangrijke stem namens Nederlandse ondernemers.
  • Je rapporteert over de voortgang van opdrachten en knelpunten en je het management ondersteunt. Jij treedt op als adviseur en stemt jouw acties af met de collega’s en de lijnorganisatie. Ook informeer en adviseer jij het management van CAP omzetbelasting over bestuurlijke issues, voortgang en de aanwezige risico's.
  • Je, in het verlengde van jouw rol als coördinator opdrachten, bovendien het proces van opdrachtmanagement uitwerkt, toetst, implementeert en uitrolt.
  • Je hybride kan werken, deels vanuit huis en deels vanuit kantoorlocatie in Apeldoorn, dit in afstemming met de agenda van het team en jouw eigen agenda.

Maak jij het verschil? Word jij onze nieuwe collega of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem gerust telefonisch contact op of whatsapp met Gert-Jan van Wijk, programma manager omzetbelasting via 06 – 15 23 37 83 of met Ursela de Lange, programma manager omzetbelasting via 06 – 15 82 39 20!

Functie-eisen

  • Je hebt hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt relevante kennis van- en werkervaring met het coördineren van (interne) opdrachten of vergelijkbare werkzaamheden.
  • Je legt verbanden tussen verschillende soorten informatie en komt tot integrale analyses van vraagstukken/problemen.
  • Je hebt uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt bij voorkeur ervaring met veranderingen op het snijvlak van business en ICT en met agile ontwikkelen.
  • Je hebt bij voorkeur een diploma in ICT of informatica, of in een vergelijkbare relevante richting, bijvoorbeeld in de richting van economie of bedrijfskunde.

Jouw competenties

  • Analyseren
  • Klantgerichtheid
  • Creativiteit
  • Overtuigingskracht
  • Plannen en organiseren

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3503,- tot €5343,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

Wij moedigen jou aan om telefonisch contact op te nemen met de vermelde contactpersoon als de vacature opengesteld is. Het geeft jou de gelegenheid om vragen te stellen over de inhoud van de functie, en bijvoorbeeld over de sfeer en cultuur op de afdeling. Op deze wijze vorm je een completer beeld van de functie en de organisatie(cultuur). Wij staan jou graag te woord. Bovendien, als je snel reageert is de kans groot dat de vacature nog openstaat!!

Wekelijks (bij genoeg aanbod) worden sollicitanten beoordeeld en in geval van een positieve beoordeling nodigen wij de sollicitant(en) direct uit voor het sollicitatiegesprek. De interne sollicitant beschikt niet over een voorrangspositie, tenzij er sprake is van gelijke geschiktheid. 

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 
  • Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega en wekelijks verwerken wij de sollicitaties, en in geval van een positieve beoordeling nodigen wij de sollicitant(en) direct uit voor het sollicitatiegesprek. Dat wordt op kortst mogelijk termijn gepland en een eventueel arbeidsvoorwaarden / plaatsingsgesprek volgt op korte termijn. 

Selectiegesprekken kunnen gehouden worden via video-bellen.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Directie Centrale Administratieve Processen

De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten. CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing). En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.


Reageer op deze vacature