Belastingdienst

Medewerker Procesondersteuning

Functie omschrijving

De afdeling Inwinnen en Beschikbaar stellen van Gegevens wint periodiek voor onder meer de Belastingdienst, de Douane en Toeslagen gegevens in van derden via honderden externe partijen. Denk aan gemeenten en banken. Als medewerker procesondersteuning in Apeldoorn verwerk je gegevens die worden aangeleverd door kinderopvangorganisaties.

Dit doe je bij de Belastingdienst

Je voert je verwerkingstaken uit bij het team Support, dat een bijzondere rol heeft binnen de afdeling. In de verschillende belangrijke processtappen van de inwinstromen ligt de nadruk op identificatie en verificatie. Ook verleent jouw team technische ondersteuning, zoals het repareren of manipuleren van gegevensbestanden om ze verwerkbaar te maken.

Bij de verwerking van de data controleer je de uit te leveren gegevens, bestanden en correcties op juistheid en volledigheid. Signaleer je onvolkomenheden, dan informeer je de kinderopvangorganisaties en je collega’s van Toeslagen daarover. Ook behandel je vragen vanuit deze organisatie over je werkzaamheden. En houd je het bronnenbestand up-to-date. Daarbij ligt de nadruk op het uitvoeren van en ondersteunen bij de administratieve werkzaamheden.

Een bijzondere baan, omdat …

  • Je meewerkt aan het proces beschikbaar stellen, waarmee we ervoor zorgen dat partijen binnen en buiten de Belastingdienst op een wettelijke basis gegevens ontvangen die zij nodig hebben om hun taken uit te voeren.
  • Je bijdraagt aan de ongeveer 40.000 informatieproducten met tientallen miljoenen gegevens die we op jaarbasis beschikbaar stellen aan de afnemers.
  • Je in een omgeving werkt waar beveiliging, juistheid, volledigheid en tijdigheid bij alle leveringen centraal staan.

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving

"Ben jij op zoek naar een leuke en uitdagende baan, dan is dit wat je zoekt. Het werken in het domein van de kinderopvangorganisaties en Toeslagen maken het werk gevarieerd en leveren een belangrijke bijdrage in "Het verbetertraject kinderopvangtoeslag". Je werkt in een klein teamverband met gemotiveerde collega's en een plezierige werksfeer." Tom Gerritsen, teammanager bij de Belastingdienst.

Functie-eisen

  • Je hebt minimaal mbo 4-niveau.
  • Je hebt ervaring met administratieve werkprocessen.
  • Je hebt affiniteit met administratief en digitaal werken, en met geautomatiseerde systemen.
  • Je hebt bij voorkeur een diploma in de richting van informatica.

Jouw competenties

  • accuraat werken
  • schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • samenwerken
  • flexibiliteit
  • resultaatgerichtheid

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €2471,- tot €3220,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 
  • Op 23 december vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Directie Centrale Administratieve Processen

De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten. CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing). En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.


Reageer op deze vacature