Belastingdienst

Procescoördinator

Functie omschrijving

“Besluiten nemen, mensen bij elkaar brengen, een goed product willen neerzetten: als Procescoördinator heb ik er dagelijks mee te maken. Je bent een belangrijke schakel tussen business en ICT. Geen dag is hetzelfde. Er zijn veel ad-hocsituaties waarop je snel moet reageren. Dynamisch, afwisselend en uitdagend werk, waarin veel ruimte is voor eigen initiatief.” Paul Rütten, Procescoördinator.

De Belastingdienst is in beweging, wij zijn bezig met vernieuwing en dat gebeurt stap voor stap. We werken aan modernisering van de interactie met burgers en bedrijven. Parallel aan deze modernisering moeten wij zorgen voor de continuïteit van de bv Nederland en verder stellen burgers, bedrijven en de politiek steeds hogere eisen aan de massale processen van de Belastingdienst. En wat ons betreft terecht. CAP (Centraal Administratieve Processen) is hiervoor verantwoordelijk, is het zenuwcentrum voor de informatieverwerking van de Belastingdiensten en wil die hoge eisen realiseren en altijd tijdig de kwalitatief juiste en goede gegevens leveren. CAP neemt die verantwoordelijkheid en wil verwachtingen waarmaken. Om dit te kunnen zijn wij op zoek naar een procescoördinator.

Je hebt als procescoördinator een belangrijke rol in het verhogen van de kwaliteit van het productieproces en het adviseren over en doorvoeren van duurzame verbeteringen. Jij brengt diverse afdelingen binnen de keten bij elkaar en bent een belangrijke schakel in het gehele proces. Ook ben je medeverantwoordelijk voor een goede operationele samenwerking met interne en externe samenwerkingspartners. Je beoordeelt de impact van veranderingen in de productieomgeving op het productieproces, die vaak wijzigingen in het ICT-systeemlandschap betreffen. Je hebt oog voor detail en zicht op het grotere geheel. Je werkt nauw samen met collega’s van de ICT-afdeling, productmanagers, procesdeskundigen en Beheer en ziet er op toe dat de productie-eisen worden meegenomen in het ontwerpen, bouwen en testen van de nieuwe omgeving. In het change proces schrijf je implementatie- en productiedraaiboeken en in productie zorg je ervoor dat “de trein blijft rijden”.

In jouw rol als procescoördinator zorg jij voor een ongestoorde dienstverlening. Vanuit jouw zicht op (potentiële verstoringen in) het productieproces geef je deskundig advies over de nodige structurele verbetermaatregelen. Om productieverstoringen het hoofd te bieden, zet je je onder meer in als voorzitter van multidisciplinaire overleggen. Je rapporteert over de voortgang van de aan jou toegewezen implementatie- en exploitatietrajecten en hersteltrajecten. Dit alles doe je in nauwe samenwerking met de ketenregisseur. Ook ben je verantwoordelijk voor het organiseren van impactanalyses bij grote verstoringen en damages in de productieprocessen.

Onze ideale kandidaat is een gestructureerd persoon die altijd weet wat er op de planning staat. Je bent altijd verantwoordelijk van A tot Z en je stuurt tijdig bij waar nodig. Je neemt de creatieve leiding in complexe trajecten. Je bent een verbinder en communicatief vaardig. Je verzamelt ideeën door in contact te blijven met de collega’s die jou van belangrijke informatie kunnen voorzien;

Herken jij jezelf in bovenstaande punten? Dan zou jij zomaar eens onze nieuwe procescoördinator kunnen zijn. Word jij de nieuwe collega van Paul? Of wil je liever eerste eens praten over jouw, misschien wel toekomstige, werkzaamheden? Neem dan gerust contact op met John Schuijt op 06 - 11 72 19 59.



Functie-eisen

  • Je hebt een hbo-diploma, bij voorkeur in een relevante richting zoals logistiek, informatica of technische bedrijfskunde.
  • Je hebt aantoonbare kennis van proces- en inrichtingsprincipes met een sterke relatie tot ICT.
  • Je bent een netwerker, weet mensen te overtuigen en neemt ze mee in jouw ideeën.
  • Je bent analytisch sterk en beschikt over een helicopterview.
  • Ervaring met Agile/Scrum en/of LEAN is een pré.

Jouw competenties?

  • klantgerichtheid
  • analyseren
  • plannen en organiseren
  • samenwerken
  • overtuigingskracht

Herken jij jezelf ook hierin?
Jij voelt je sterk betrokken bij het productieproces en wilt voortdurend verbeteren. Samenwerken vind je meer dan belangrijk, dat zit in jouw dienstverlenende karakter. Je denkt in oplossingen, bent creatief, flexibel, oplossingsgericht en kunt snel schakelen. Mensen om je heen weet je te inspireren. En is er een succes behaald? Dan vier je dat graag met collega’s.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3279,- tot €5039,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

Voor interne sollicitanten is deze vacature vijf werkdagen eerder zichtbaar dan voor externe sollicitanten. Na de sluitingsdatum worden alle sollicitanten in één keer beoordeeld, wat betekent dat de interne sollicitant dus niet beschikt over een voorrangspositie, tenzij er sprake is van gelijke geschiktheid.

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
Op 7 mei 2021 vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken 30.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn. De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

Directie Centrale Administratieve Processen

De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten. CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing). En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.


Reageer op deze vacature