Belastingdienst

Teamleider Interne beheersing en bedrijfsvoering

Functie omschrijving

"Als teamleider Interne beheersing en Bedrijfsvoering zorg je er, samen met je toegewijde team, voor dat de basis van onze processen op orde is” Geraldine Juliet manager Interne beheersing en bedrijfsvoering, Cluster Gegevens.

Jouw team interne beheersing en bedrijfsvoering werkt in hét zenuwcentrum van de Belastingdienst: de directie centrale administratieve processen (CAP). Deze directie zorgt onder andere voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven. Een monsterklus! En daarom is het cruciaal dat we onze processen op orde hebben. Daar draagt jouw team aan bij. Samen met jou medewerkers werk je aan een feilloze interne bedrijfsvoering en interne beheersing van het cluster gegevens. Jullie structureren, verbeteren en adviseren over deze processen, waardoor het cluster zo effectief mogelijk kan opereren. En daar plukt iedere belastingplichtige de vruchten van.

In jouw rol van teamleider Interne beheersing en Bedrijfsvoering stuur je professionals aan die werken in de volgende uitlopende kennisgebieden: audit, administratieve organisatie, interne controle, planning, finance en control, bescherming persoonsgegevens, informatiebeveiliging, business continuity management en risicomanagement. Je geeft leiding aan ongeveer twaalf medewerkers die je motiveert en begeleidt. Ook geef je hen de ruimte tot verdere persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling.

Als teamleider Interne beheersing en Bedrijfsvoering ben je integraal verantwoordelijk voor de doelstellingen die voor jouw team zijn vastgesteld. Dankzij jouw uitstekende begeleiding en coaching behalen je medewerkers de beoogde resultaten. Voor het managementteam ben je een volwaardige gesprekspartner, die gevraagd en ongevraagd advies geeft. Zo draag je bij aan een steeds betere uitvoering van de bedrijfsvoering.

Natuurlijk sta je er niet alleen voor. Je werkt nauw samen met de teamleiders interne beheersing en bedrijfsvoering van de afdeling inning, heffing en centrale functies binnen CAP. Daarnaast ben je ook aanspreekpunt op het gebied van huisvesting voor het cluster.

Word jij de nieuwe teamleider Interne beheersing en Bedrijfsvoering? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan contact op met Kees van den Udenhout op nummer 06 - 15 42 39 69.

Functie-eisen

  • Je hebt een wo-diploma in een bedrijfskundige of andere relevante richting.
  • Je hebt minimaal drie jaar ervaring met leidinggeven aan medewerkers met verschillende (opleidings)niveaus, waarbij je als een gedreven coach zichtbaar aanwezig en koersvast was bij dynamische ontwikkelingen.
  • Je bent aantoonbaar succesvol in het leiden van een team of organisatieonderdeel in een veranderende organisatie.
  • Je hebt ervaring met het inrichten en beheren van de interne organisatie zoals AO/IC, planning, finance en control en risicomanagement.

Jouw competenties?

  • omgevingsbewustzijn
  • resultaatgericht
  • ontwikkelen medewerkers
  • analyseren
  • plannen en organiseren

Herken jij jezelf ook hierin?
Coachen, begeleiden en leidinggeven via heldere communicatie; het is jouw tweede natuur. Je beschikt over tact en diplomatie en werkt en stuurt met kennis van zaken en op basis van gedegen en inhoudelijke argumenten. Ook schakel je soepel tussen leiderschapsstijlen en zorg je voor verbinding. Integriteit is voor jou een vanzelfsprekendheid. Door het tonen van empathie en sociale betrokkenheid creëer je bovendien vertrouwen. Je kunt hoofd- van bijzaken onderscheiden, doorziet processen in een oogwenk en weet daardoor snel op welke punten je verbeteringen kunt aanbrengen. Daarnaast sta je bekend als enthousiaste en betrokken doorzetter en kun je gemakkelijk schakelen tussen de diverse taken en werkzaamheden. Je hebt er zichtbaar plezier in om je te bewegen in een veranderende organisatie. Tot slot beschik je over lef en besluitvaardigheid.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3842,- tot €5710,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
Op 26 mei 2021 vinden de selectiegesprekken plaats. Een tweede gesprek wordt ingepland zodra je succesvol het eerste gesprek hebt afgerond. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

In verband met de huidige maatregelen vinden de gesprekken plaats via videobellen. (Webex)

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken 30.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn. De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

Directie Centrale Administratieve Processen

De Directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is verantwoordelijk voor een soepele en foutloze ontvangst, verwerking en verzending van (fiscale) gegevens van en aan burgers en bedrijven door het leveren van (fiscale) producten en gegevensdiensten. CAP is ook verantwoordelijk voor de betaalfunctie en de sturing van de massale productieprocessen (regiefunctie voor massale verwerking en beheersing). En om dit goed in te kunnen vullen, is CAP verantwoordelijk voor de integrale productieplanning en productiebeheersing.


Reageer op deze vacature