Belastingdienst

Teamleider vastgoedtaxatie Amsterdam

Functie omschrijving

“Op alle vlakken breekt de vastgoedsector records. Het aantal transacties neemt toe, met steeds grotere belangen. Dat vraagt om keuzes, de juiste inzet van taxateurs en kwaliteitsborging. Ik stimuleer de ontwikkeling van mijn team.” Bart Hofmeyer, teamleider Vastgoedtaxatie bij de Belastingdienst.

Wist je dat de Belastingdienst een van de grootste taxatiebedrijven van Nederland is? Onze ongeveer tachtig taxateurs waarderen op jaarbasis vastgoed met een gezamenlijke waarde van ruim € 10 miljard! Dat doen we vanuit Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Zwolle. Het team waaraan jij leidinggeeft is gevestigd in Amsterdam, kent een buitengewoon uniek en gevarieerd werkpakket en heeft grote impact op de financiële gezondheid van Nederland. Jouw team onderzoekt en beoordeelt namelijk de waarde van allerlei soorten onroerende zaken en voert vergelijkingen uit op recente transacties voor de marktinformatie.

In jouw rol als teamleider Vastgoedtaxatie geef je leiding aan ongeveer twintig taxateurs en administratief medewerkers. Dit doe je in een dynamisch werkveld waar continu veranderingen plaatsvinden, zoals de rol van data die steeds groter wordt en de toename van digitalisering. Jij coacht, begeleidt en stuurt je medewerkers in hun taken. Ook bewaak je de deadlines. Daarbij inspireer en enthousiasmeer je hen en haal je op die manier het beste uit jouw mensen. Ze kunnen met jou sparren over complexe vraagstukken waarbij ze hulp en advies nodig hebben.

Samen gaan jullie voor optimaal resultaat en dragen jullie bij aan de Belastingdienst van de toekomst. Jij vertrouwt op de professionaliteit van je team en geeft medewerkers de ruimte. Bovendien stimuleer en faciliteer je hun vaktechnische ontwikkeling, spreek je hen aan op kwaliteit en voortgang en hak je knopen door als de situatie daarom vraagt.

Word jij de nieuwe collega van Bart Hofmeyer? Of wil je liever eerst eens praten over jouw misschien wel toekomstige werkzaamheden? Neem dan contact op met Bart via 06 - 11 86 26 39.

Functie-eisen

  • Je hebt hbo-niveau. Je hebt bij voorkeur een hbo-bachelordiploma, bij voorkeur in fiscaal recht en economie, finance, tax and advice, rechten of een andere relevante richting.
  • Je hebt aantoonbare leidinggevende ervaring
  • Je hebt (bij voorkeur recente) kennis van en ervaring met het toezichtproces.
  • Je hebt affiniteit met de sector vastgoed.

Jouw competenties?

  • klantgerichtheid
  • omgevingsbewustzijn
  • aansturen medewerkers
  • plannen en organiseren
  • samenwerken

Herken jij jezelf ook hierin?
Communiceren gaat je goed af. Of dat nou face to face, digitaal of op papier is. Je past je leiderschapsstijl aan de situatie aan, maar behoudt je eigenheid. Bovendien maak je gebruik van de kennis en kunde in je omgeving. Je beweegt je gemakkelijk tussen verschillende mensen en netwerken en voelt je comfortabel in een steeds veranderende omgeving. Sterker nog, jij vertoont hierin voorbeeldgedrag en creëert draagvlak voor veranderingen. Je staat stevig in je schoenen, durft mensen aan te spreken én staat open voor feedback.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3279,- tot €5039,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

MKB heeft Nederland verdeeld in een aantal zogenaamde werkgebieden. De ongeveer tachtig taxateurs van de special Waardeonderzoek vormen meerdere teams die gehuisvest zijn in Amsterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven en Zwolle. Voor meer informatie hierover kun je contact opnemen met Bart Hofmeyer, via 06 - 11 86 26 39.

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:
Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
Op donderdag 28 oktober 2021 vinden de selectiegesprekken plaats. Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure. En op vrijdag 5 november 2021 vindt het assessment plaats.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren.

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment.

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken 30.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn. De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

Directie Midden- en Kleinbedrijf

De Directie Midden- en Kleinbedrijf (MKB) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van het Midden- en kleinbedrijf en onderscheidt entiteiten in het middenbedrijf (ongeveer 0,4 miljoen) én in het kleinbedrijf (ongeveer 1,8 miljoen kleine bedrijven, starters en ZZP’ ers).
De klantbehandeling kenmerkt zich door informatiegericht toezicht en een integrale en subjectgerichte aanpak. MKB streeft optimalisering van belastingopbrengsten na door de inzet van diverse handhaving- en toezichtmiddelen ter versterking van de compliance, met aandacht voor slimme en nieuwe IT- toepassingen. MKB is ook verantwoordelijk voor het vorm en inhoud geven aan de integrale overheidssamenwerking. Én MKB houdt zich bezig met deurwaarderij en waarde-onderzoek.


Reageer op deze vacature