Belastingdienst

Teamleider Inning

Functie omschrijving

Jouw vakgebied staat volop in de maatschappelijke belangstelling. Want als teamleider bij het Landelijk Incasso Centrum (onderdeel van de directie Centrale Administratieve Processen (CAP)) focus jij je op het invorderen van belasting- en toeslagschulden. Niet alleen bij particulieren, maar ook bij debiteuren uit het midden- en kleinbedrijf. 

Dit ga je doen bij de Belastingdienst
Jij geeft leiding aan een van de teams binnen het Landelijk Incasso Centrum (LIC) in Groningen. Er worden 2 vacatures opengesteld, waarvan één bij het team Insolventie en één bij het team Flexibele Schil Inning. 

Insolventie (INS)
De insolventieteams behandelen alle brieven, ongerichte betalingen, rechtelijke uitspraken en terugbelverzoeken voor zaken waar een schuldsanering (MSNP of WSNP) of faillissement voor loopt. Deze brieven en verzoeken komen veelal van schuldhulpverleners, bewindvoerders en curatoren. Verder behandelen de teams aanvragen ‘Breed Moratorium’, Herberekening Beslag Vrije Voet (BVV), liquidatie-akkoorden en afkoopverzoeken. Het team bestaat voornamelijk uit vaste medewerkers.

Flexibele Schil Inning (FSI)
De FSI teams kunnen allerlei soorten van invorderingswerkzaamheden uitvoeren. Deze hebben soms een tijdelijk karakter, zoals de (herstel)projecten opgestart vanuit de keten Innen en Betalen. Het team bestaat voor een deel uit tijdelijke medewerkers

Naast het aansturen van het team wordt van je verwacht dat je meehelpt vorm te geven aan de veranderingen binnen het cluster Insolventie of FSI en binnen het LIC. 
Kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen behalen; daar streef jij naar en daar haal jij je energie uit! Je bewaakt deadlines en stuurt op de output. Ook haal je het beste uit je team door collega’s te inspireren,  enthousiasmeren en ondersteunen. Dat alles in een omgeving die voortdurend verandert en waar processen en werkzaamheden mee veranderen. Soms heeft het werk hoge volumes en piekvorming, op andere momenten is het juist rustig: een echte uitdaging! Deze ga je aan in samenwerking met je collega-teamleiders in Amsterdam en Enschede. Jullie zoeken keer op keer naar manieren om het werk nóg beter te doen. 

Een bijzondere baan, omdat … 

  • Je werk veel uitdaging biedt door de hoge volumes en piekmomenten. 
  • Je een grote rol speelt bij het behalen van de doelstellingen van het Landelijk Incasso Centrum. 
  • Je zowel mens- als resultaatgericht kunt werken. 
  • Je de ruimte krijgt om jouw team op persoonlijk en vakinhoudelijk vlak vooruit te helpen. Bijvoorbeeld door jouw kennis van relevante ontwikkelingen in de veranderprocessen te delen. 

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving
"Voordat ik 's ochtends op kantoor kom zijn de eerste appjes al verstuurd. Na een praatje bij de koffieautomaat met wat collega's, start ik op en zie ik dat ik vandaag diverse overleggen heb, zowel op kantoor als digitaal. Natuurlijk maak ik ook tijd vrij om met een medewerker te zitten waar nodig. Zowel op persoonlijk als inhoudelijk vlak probeer ik zo goed mogelijk achter de behoeftes van de medewerker te komen. Waar mogelijk faciliteer ik om hieraan tegemoet te komen; immers een blije medewerker presteert beter." Gerjo, teamleider bij de Belastingdienst.

Functie-eisen

  • Je hebt hbo-werk- en -denkniveau. 
  • Je hebt leidinggevende ervaring en kunt sturen op basis van logistieke principes.
  • Je hebt kennis van management- en aansturingstechnieken. 
  • Kennis van de Belastingdienst is een pre. 
  • Je hebt bij voorkeur een opleiding op het gebied van bestuurskunde of bedrijfseconomie of ervaring in dit kennisgebied.

Jouw competenties

  • aansturen groep
  • ontwikkelen medewerkers 
  • samenwerken
  • plannen en organiseren 
  • organisatiesensitiviteit 

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3608,- tot €5503,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Allereerst wordt beoordeeld of een voorrangskandidaat binnen de Rijksoverheid in aanmerking komt voor deze functie.
  • Daarna wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen. 
  • Op 16 en 17 oktober 2023 vinden de selectiegesprekken plaats, zorg bij sollicitatie dat je beide dagen beschikbaar bent. 

Onderaan deze vacature vind je meer uitleg over de stappen die je doorloopt in de sollicitatieprocedure.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde kennis en werkervaring als op het opleidingsniveau. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

De Belastingdienst zet zich in voor de banenafspraak: zoveel mogelijk banen realiseren voor mensen met een arbeidsbeperking. Val jij in deze doelgroep? Wij zullen je ondersteunen zodat je optimaal kunt functioneren, en daarmee jouw bijdrage aan Nederland kunt leveren. Of het nu gaat om aanpassingen op je werkplek, bepaalde voorzieningen in het vervoer of bijvoorbeeld vergoedingen van het UWV: samen met jou, je leidinggevende én een jobcoach gaan wij kijken naar jouw kwaliteiten en mogelijkheden om een passend werkpakket uit te voeren. Wil jij weten of je hierbij hoort en wat dit exact betekent voor jou? Lees hier meer.

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken ongeveer 25.000 mensen verspreid over het hele land aan een financieel gezond Nederland. Dit doen we door eerlijk en zorgvuldig belastingen en premies volksverzekeringen te heffen, te innen en te controleren en fraude op te sporen. De Belastingdienst maakt het burgers en bedrijven zo gemakkelijk mogelijk om verplichtingen na te kunnen komen en gebruik te kunnen maken van rechten. Dat gebeurt met passende dienstverlening, door massale processen juist en tijdig uit te voeren én door adequaat toezicht uit te oefenen. De Belastingdienst is sterk in ontwikkeling en heeft de ambitie om de beste Belastingdienst voor Nederland te zijn met focus op fiscale taken en vakmanschap. Lees meer over de Belastingdienst op: https://over-ons.belastingdienst.nl/

Directie Centrale Administratieve Processen

De directie Centrale Administratieve Processen (CAP) is het kloppend hart van de Belastingdienst. Iedereen in Nederland heeft met ons te maken. Jaarlijks versturen en verwerken wij meer dan 316 miljoen brieven, e-mails, aanslagen en aangiften. De verantwoordelijkheid voor de ontvangst, verwerking en verzending van alle fiscale gegevens van én aan burgers en bedrijven ligt bij ons. CAP is georganiseerd in vier onderdelen: Gegevens, Heffing, Inning en Centrale Functies. 

Samen zorgen zij ervoor dat iedereen in Nederland een aanslagbiljet krijgt, aangifte kan doen of een toeslag ontvangt. Om al deze gegevens op een verantwoordelijke en juiste manier te kunnen verwerken voert CAP miljoenen handelingen door, grotendeels geautomatiseerd. Onze ambitie? Massaal persoonlijk maken. Door zoveel mogelijk te digitaliseren, optimaliseren en slim gebruik te maken van data kunnen we dit mogelijk maken. Dit vraagt om medewerkers die mee- en vooruitdenken, nieuwsgierig zijn en zichzelf continu willen blijven ontwikkelen. Kijk voor meer info: https://werken.belastingdienst.nl/centrale-administratieve-processen-cap


Reageer op deze vacature