Belastingdienst

Registeraccountant btw E-commerce

Functie omschrijving

Contact met internationale bedrijven. Alle ruimte voor jouw ambities. Én alle vrijheid om te sparren met jouw collega’s, om interessante vraagstukken op te lossen. Samen met hen zet jij je als registeraccountant in voor héél Nederland. Bij de Belastingdienst. Namelijk bij het Kennis en Expertisecentrum Buitenland op de locatie Eindhoven.

Dit doe je bij de Belastingdienst

  • Jij houdt er als registeraccountant toezicht op of buitenlandse bedrijven het juiste bedrag aan belasting in Nederland betalen. Een interessante periode om dit te mogen doen. Gezien de nieuwe EU-btw-richtlijn voor E-commerce. En de One-Stop-Shop (OSS) regeling die hier onderdeel van is. Jij houdt je in dit kader bezig met:
  • het controleren van de fiscale aangiften. Namelijk op volledigheid, juistheid en tijdigheid
  • de controle of fiscale wet- en regelgeving goed is toegepast. Waaronder de nieuwe EU-btw-richtlijn voor E-commerce
  • het zijn van een goede gesprekspartner van klanten zodat zij dit alles goed op orde hebben in hun bedrijf
  • samenwerken met fiscalisten van verschillende belastingmiddelen. En bovendien met specialisten op het gebied van bijvoorbeeld formeel recht, douane of constructiebestrijding
  • het samen met je collega’s op peil houden én vergroten van jullie vaktechnische ontwikkeling. En bovendien van de kwaliteit van het toezicht van jullie team
  • het begeleiden van collega’s

Een bijzondere baan, omdat...

  • je contact hebt met uiteenlopende internationale bedrijven
  • je deel uitmaakt van hét loket voor de buitenlandse belastingplicht
  • samenwerken met fiscalisten en diverse specialisten aan de orde van de dag is
  • je echt alle ruimte krijg t om bij te dragen aan de vaktechnische ontwikkeling van jouw vak
  • er bovendien ruimte is voor jouw ambities. Wil je je bijvoorbeeld graag specialiseren in een of meer belastingmiddelen of wil je je juist breed oriënteren?  

Dit zegt een collega over jouw werkomgeving
‘Globalisering, E-commerce, technologie, EU-recht, belastingrecht en accountancy. Het raakt iedereen in ons land. Je maakt als accountant dan ook dagelijks écht het verschil. Geen dag is hetzelfde. En dat alles in een functie met een goede werk-privébalans.’ Ruud, registeraccountant.

Functie-eisen

•    Je bent registeraccountant en je staat ook als zodanig ingeschreven in het NBA-register.
•    Met het houden van complex toezicht heb je ervaring. Bij voorkeur ook met E-commerce.
•    Omzetbelasting heeft jouw interesse.
•    Je spreekt en schrijft goed Nederlands en Engels.

Jouw competenties
•    durf
•    omgevingsbewustzijn
•    oordeelsvorming
•    plannen en organiseren
•    visie

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3503,- tot €5343,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 32 tot 36 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast salaris ontvang je ook een individueel keuzebudget (IKB). Jouw IKB bestaat uit geld (IKB-budget) en tijd (IKB-uren). Het IKB geeft je de mogelijkheid om naar eigen keuze een deel van je IKB-budget te laten uitbetalen op de door jou gekozen tijdstippen. Én je hebt de mogelijkheid om je IKB-budget deels om te zetten in verlof of andersom. Ook kun je het IKB-budget besteden aan een fiscaal-vriendelijk doel, zoals bijvoorbeeld een fiets, bedrijfsfitness of vakliteratuur. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer studiefaciliteiten, ouderschapsverlof en een vergoeding woon-werkverkeer. Wij verwachten van onze werknemers dat ze integer zijn en we vragen aan nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Als deze niet kan worden overlegd, volgt geen arbeidsovereenkomst of wordt de arbeidsovereenkomst na uiterlijk 3 maanden beëindigd wanneer duidelijk is dat geen VOG overgelegd kan worden.

Bijzonderheden

Deze vacature staat voor een langere periode open, binnen 2 weken na jouw reactie wordt je geïnformeerd of je wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

We ontvangen je brief en cv graag in een Word- of PDF-bestand. Als je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan ook een kopie van die kennisgeving mee.

Onze selectieprocedure voor deze functie ziet er als volgt uit:

  • Er wordt beoordeeld of jouw cv en motivatiebrief voldoen aan de gestelde functie-eisen.
  • Als dit het geval is wordt er contact met je opgenomen om een sollicitatiegesprek in te plannen.
  • Na het sollicitatiegesprek vindt, bij geschiktheid, het arbeidsvoorwaardengesprek plaats.

De voorkeur gaat uit naar kandidaten die het meest aansluiten bij het opgestelde profiel. Dit heeft betrekking op zowel de genoemde opleiding(en) als werkervaringseisen. Vermeld deze daarom duidelijk in je cv.

Medewerkers van de Belastingdienst die korter dan drie jaar in hun huidige functie werkzaam zijn of bezig zijn met een startopleiding of inwerktraject verzoeken we om in hun motivatiebrief duidelijk aan te geven wat de reden is om binnen de termijn van drie jaar te solliciteren. 

De Belastingdienst zet zich in om medewerkers in dienst te nemen die onder de doelgroep van de Wet banenafspraak vallen. Val je in deze doelgroep en sta je in het doelgroepenregister? Dan nodigen we ook jou uit om te reageren! Samen met jou kijken we of en hoe je eventueel invulling kunt geven aan deze functie. Meer weten? Klik dan hier!

Een (online) voorselectietest en/of een assessment kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure, evenals het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, (zoekmachines) en sociale netwerken.

Jouw sollicitatie wordt alleen in behandeling genomen als je met de sollicitatie-button reageert en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten. Na sluitingsdatum is het niet meer mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen. Houd er rekening mee dat het solliciteren technische problemen met zich mee kan brengen. Wacht hiermee dus niet tot het laatste moment. 

Belastingdienst

Bij de Belastingdienst werken 30.000 mensen verspreid over het hele land. We zijn verantwoordelijk voor heffing, inning en controle van belastingen en premies volksverzekeringen. Daarnaast sporen we fraude op, verrichten we douanetaken en zorgen we voor de uitbetaling van voorlopige teruggaven en huur-, zorg- en kinderopvangtoeslag. In teams werken medewerkers met uiteenlopende achtergronden en opleidingsniveaus aan de dienstverlening voor miljoenen burgers en bedrijven. Op dit moment is de Belastingdienst volop in beweging; de rol van data wordt steeds groter en werkzaamheden worden in toenemende mate gedigitaliseerd. Maar in welk team of vakgebied je ook werkzaam bent: bij de Belastingdienst heb je direct een verantwoordelijke functie, van waaruit je je in verschillende richtingen verder kunt ontwikkelen om burgers en bedrijven in Nederland nog beter van dienst te kunnen zijn. De Belastingdienst is op weg naar de toekomst!

Directie Particulieren

De Directie Particulieren (P) is verantwoordelijk voor de fiscale behandeling van ongeveer 11 miljoen burgers, buitenlandse belastingplichtigen, grensarbeiders en werknemers van internationale organisaties en diplomaten. De belangrijkste belastingmiddelen zijn inkomensheffing-niet winst en de schenk- en erfbelasting. De fiscale behandeling omvat toezicht, bezwaar en beroep én de directie behandelt de klachten voor de directies Particulieren, Grote Ondernemingen, Midden- en Kleinbedrijf, Centrale Administratieve Processen en KIantinteractie & -services. De directie Particulieren stuurt bovendien Belastingdienst Caribisch Nederland (BCN) aan.


Reageer op deze vacature