Communityspecialist Higherlevel.nl

Functie omschrijving

Bij Higherlevel.nl ga jij deel uitmaken van een succesverhaal binnen de RVO. Meer dan 20 jaar faciliteren wij als Higherlevel.nl met succes een ‘pay it forward’ principe, waarbij ondernemers elkaar helpen. Elke dag zie je het directe resultaat van ons werk bij ondernemend Nederland.
Als community specialist ben jij vanuit RVO medeverantwoordelijk voor het dagelijks functioneren én het uitbouwen van het succes van Higherlevel.nl.

In deze functie ken jij Higherlevel.nl door en door, en ondersteun je het groeien en bloeien van de gemeenschap. Je onderhoudt goede relaties met de ondernemers in de community en maakt gebruik van data en analyses om hen nog beter te leren kennen. Daardoor begrijp je welke content waardevol is voor jouw doelgroep. Je betrekt community leden erbij en je zorgt ervoor dat Higherlevel.nl, zowel voor ondernemers als voor overheidsorganisaties, een waardevol platform blijft met een goede sfeer en cultuur.

Daarnaast is het jouw rol om ervoor te zorgen dat nieuwe gebruikers en overheidsorganisaties Higherlevel.nl weten te vinden. Je maakt marketing- en contentplannen en rapporteert over de doelstellingen. Samen met de community manager, met wie je nauw samenwerkt, spar je over de koers, dagelijkse kansen en uitdagingen, en stem je taken af. Ook werk je samen met je collega’s in ons team Klantcommunicatie Digitale Overheid, zoals de strategisch communicatieadviseur, de contentcoördinator en de social media specialist. Buiten het team werk je samen met specialisten op het gebied van user interaction, marketing en SEO en SEA.

Elkaar helpen is de kern van Higherlevel.nl! Ook binnen het team is dit van groot belang. Door elkaar te helpen, elkaar aan te vullen en met elkaar te sparren komen wij als team tot een beter resultaat.

Functie-eisen

  • Je hebt een relevante opleiding op hbo- of wo-niveau en relevante ervaring op het gebied van community management.
  • Je hebt aantoonbaar kennis van - en ervaring met het ontwikkelen van content. Je schrijft goed leesbare en foutloze teksten.
  • Je staat aantoonbaar dichtbij onze doelgroep (ondernemers).
  • Je hebt de technische kennis die nodig is voor het aansturen van onze leveranciers op dat gebied.
  • Je bent bekend met tools voor analyse van gebruikersgegevens en hebt ervaring met het rapporteren hiervan en sturen hierop.

Competenties:

  • Netwerken: Higherlevel.nl is een dynamisch forum, om dit volledig tot zijn recht te laten komen is het belangrijk dat je proactief verbinding zoekt met andere organisaties binnen het MKB gemeentes en het Rijk.
  • Organisatiesensitiviteit: Op Higherlevel.nl komt een verscheidenheid aan onderwerpen langs in de discussies rondom het ondernemerschap. Je mag, en wordt zelfs gestimuleerd, om je eigen expertise te delen. Alleen moet je wel de belangen en jouw rol binnen Higherlevel.nl en de RVO meewegen in jouw communicatie.
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid: Op Higherlevel.nl komen ondernemers samen uit alle lagen en achtergronden van onze samenleving. Het is belangrijk dat je duidelijk en toegankelijk schrijft in jouw communicatie.

Arbeidsvoorwaarden

Salaris: €3045,- tot €4848,- bruto per maand
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling / Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Uren per week: 24 tot 24 uur per week

Overige arbeidsvoorwaarden

Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Bijzonderheden

Na sluitingsdatum zal de vacaturetekst en de gegevens van de vacaturehouder online niet meer zichtbaar zijn. Om te voorkomen dat je deze moet opvragen, verzoeken wij je de vacaturetekst te downloaden en te bewaren.

RVO ondersteunt het ‘hybride werken’. Ons uitgangspunt is, dat je vanaf iedere locatie je werk kunt doen (vanuit huis, op kantoor of elders). Jouw aanwezigheid op de RVO-vestiging in Den Haag zal in nader te omschrijven situaties echter gewenst kunnen zijn. Voor deze functie is de verwachting gemiddeld 1-2 dagen per week.

Het betreft een:
Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op vast.
Wij kunnen je in eerste instantie een contract voor bepaalde tijd bieden.
Afhankelijk van functioneren én ontwikkelingen in opdrachten kan een vast contract in beeld komen.

Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO)

RVO is een inclusieve werkgever die diversiteit omarmt. We maken ons hard voor gelijke kansen voor iedereen, ongeacht huidskleur, afkomst, religie, nationale afkomst, seksuele geaardheid, leeftijd, staatsburgerschap, burgerlijke staat, beperking of genderidentiteit. We streven ernaar om onze verschillen optimaal te benutten zodat we creativiteit, innovatie en talentontwikkeling kunnen stimuleren.

Kansen voor Nederland, kansen voor jou

Een duurzame, economisch sterke samenleving: daar werken we aan bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Met nationale en internationale programma’s, van de energietransitie en voedselproductie tot ontwikkelingsprojecten in Afrika. Met voorlichting, advies, financiering, subsidies en hulp bij het vinden van zaken- of kennispartners. Door slim organiseren en maximaal gebruik van digitale communicatie zorgen we voor een soepele en optimale dienstverlening. Door elkaar op te zoeken en verbindingen te leggen bieden we nieuwe inzichten en mogelijkheden. Voor en achter de schermen zetten 6000 mensen zich in voor een duurzame, economisch sterke samenleving, binnen en buiten Nederland. Dit doen wij vanuit verschillende vestigingen in Nederland. Ook voor jou zijn er kansen!

Onze adviseurs weten als geen ander wat er nodig is om ondernemende Nederlanders vooruit te helpen. Beoordelaars nemen subsidie- en andere verzoeken onder de loep en helpen de aanvragers om nieuwe stappen te zetten. Inkopers benutten de inkoopkracht van de Rijksoverheid, ook om maatschappelijke doelen te bereiken. De medewerkers van de frontoffice staan iedereen te woord die vragen heeft. Functioneel beheerders ontwikkelen en onderhouden digitale loketten. Projectmanagers onderzoeken wat de mogelijkheden van big data zijn. Juristen adviseren over de toepassing van wet- en regelgeving en handelen bezwaar en beroepen af binnen de ruimte die wet- en regelgeving biedt. Ook zijn ze betrokken bij het opstellen van nieuwe wet- en regelgeving.
En communicatieadviseurs ontwikkelen toegankelijke websites voor voorlichting en advies.

Wie ondernemend Nederland en de rest van de wereld een warm hart toedraagt, kan bij onze organisatie dus alle kanten op.

KAI/Communicatie en Analyse II/ Klantcommunicatie Digitale Overheid

RVO is voortdurend in beweging en gericht op het verder uitbouwen van de professionele relatie met ondernemers. De directie Klant, Advies en Informatie (KAI) is expert op het gebied van klantcommunicatie, digitale dienstverlening en datamanagement. Met actuele gegevens over de klanten ondersteunt de directie de gehele organisatie om de dienstverlening voortdurend te vernieuwen.

In de directie Klant, Advies en Informatie hebben we de ambities klantgericht (omnichannel) en data gedreven werken binnen RVO te versterken. Dit komt voort uit onze visie op dienstverlening.

Binnen de afdelingen Communicatie en Analyse werken wij in ACT’s (Advies en ContenT), waar communicatieadvies en content samenwerken aan opdrachten en opgaves. Zo willen we onze ambities realiseren en klaar zijn voor de toekomst. Wendbaar zijn bij nieuwe opdrachten en doelgroepen. En goed in kunnen spelen op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.

De samenwerking in ACT’s brengt focus op de opdracht, en daarbuiten herkenbaarheid voor de collega’s in de keten. Het is direct duidelijk wie het aanspreekpunt is en welke medewerker waarvoor aan de lat staat. Zo kunnen we onze klanten en opdrachtgevers nog beter van dienst zijn en zorgen voor communicatie met impact.


Reageer op deze vacature