Hoofd Financiën en Facilitair

Als nieuwe collega zoeken wij per 1 juni 2020 een:

Hoofd Financiën en Facilitair
32 uur per week

Algemeen

Het team financiën is verantwoordelijk voor de financiële bedrijfsvoering en -controle. Het team is belast met de uitvoering van de subsidieaanvraag, begroting, exploitatie en jaarverantwoording. Er wordt uitvoering gegeven aan de financiële- en salarisadministratie. Daarnaast worden financiële- en productie analyses/rapportages en management informatie opgesteld. Het team facilitair doet de inkoop, verricht werkzaamheden van (klein) technisch onderhouds- en ondersteunende aard en reparaties aan gebouwen, inventaris, apparatuur, terrein en ARBO/BHV.

Wat ga je doen?

Je maakt deel uit van het managementteam en je valt rechtstreeks onder de directie. In deze functie ben jij de ervaren en verbindende expert voor financiën en facilitair (inclusief gebouwenbeheer). Je bent een communicatief sterke sparringpartner en adviseert directie en management. Je bent contactpersoon en aanspreekpunt voor accountant en een klankbord voor de Raad van Toezicht. Daarbij ben je proactief en resultaatgericht op de organisatie vraagstukken en bedrijfsprocessen.
Je maakt deel uit van het uitvoerende team, je stelt grotendeels de jaarrekening zelf op en je maakt (riskmanagement) analyses en adviseert de directie en het management op de impact van de
financiële resultaten. Je maakt financiële meerjaren-scenario’s in samenhang met onze visie. Je bereidt tactisch- en operationeel beleid op jouw aandachtsgebieden voor, zodanig dat dit aansluit bij het strategische beleid. Je bewaakt het beleid voor de afdelingen, zodat de doelstellingen worden behaald.

In 2023 moeten kantoren minimaal energielabel C hebben. Onze gebouwen zullen grote aanpassingen nodig hebben. Aan jou de taak om in overleg en afstemming met de verhuurder tot een verbouwplan te komen, zodat aan de wettelijke verplichting wordt voldaan.

Je geeft dagelijks leiding aan de medewerkers van jouw teams en je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van het operationele personeelsbeleid. Dat doe je op een zodanige wijze, dat de medewerkers gemotiveerd, geïnspireerd en gecoacht zijn om hun resultaten, actiepunten en (persoonlijke) doelstellingen binnen een efficiënt en effectief werkend team te realiseren. Je hebt affiniteit met onze doelgroep van jeugdigen, gezinnen en volwassenen in zeer moeilijke omstandigheden.

Wat bieden wij jou?

  • Je werkt in een dynamische omgeving met de mogelijkheid jezelf verder te ontwikkelen in de vorm van scholing en training;
  • Je werkt in een team met enthousiaste, betrokken en ervaren medewerkers;
  • Ruime arbeidsvoorwaarden conform CAO Jeugdzorg (schaal 12).

Wat vragen we van jou?, je hebt:

  • een afgeronde HBO opleiding op het vakgebied (Economie, Accountancy);
  • een Academisch werk- en denkniveau;
  • minimaal 6 jaar relevante werkervaring;
  • een brede leidinggevende ervaring;
  • een brede algemene kennis van diverse disciplines binnen de jeugdhulpverleningsorganisaties;
  • kennis van trends en ontwikkelingen en wet– en regelgeving van de vakgebieden;
  • kennis van planning en control principes en managementprincipes;
  • een resultaatgerichte instelling, je neemt initiatief en werkt gestructureerd;
  • een integere houding en je bent betrouwbaar;
  • een kritische houding op je eigen handelen, opvattingen en meningsvorming en op die van anderen, je kunt feedback geven en ontvangen;
  • een goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.

Algemene informatie

De vacature wordt intern en extern gepubliceerd. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang;

  • Ingangsdatum per 1 juni 2020;
  • Het aantal uur bedraagt gemiddeld 32 uur per week;
  • Het betreft een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de periode van een jaar. Na een tijdelijke periode en goed functioneren een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.

Informatie over de vacature is te verkrijgen bij Jeanette Nijland of Marianne Sinot, Raad van Bestuur, bereikbaar via het directiesecretariaat 058-2333821 of 058-2333766.

Het opvragen van referenties, waarin ook ervaringen met het thema grensoverschrijdend gedrag worden gevraagd n.a.v. het rapport Samson, maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure.

Schriftelijke sollicitaties (motivatie + CV) kun je vóór 2 maart a.s. richten aan: .

Met vermelding van: vacature hoofd Financiën en Facilitair.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.