Managementassistent bestuur rechtbank Noord-Nederland

Wat je gaat doen

Je ondersteunt en ontzorgt het gerechtsbestuur, dat bestaat uit 3 bestuursleden, door het verrichten van secretariële en coördinerende werkzaamheden. Een aanzienlijk deel van de werkzaamheden bestaat uit complex agendabeheer. Op aanwijzing van de bestuursleden voer je diverse operationeel inhoudelijke taken uit. Je werkt verslagen uit en stelt actielijsten op. Ook vervang je de collega-managementassistenten bij afwezigheid.

Als managementassistent maak je zelfstandig afwegingen en neem je zelfstandig beslissingen voor wat betreft:

  • Complex agendabeheer;
  • de behandeling van binnenkomend telefoon- en mailverkeer;
  • het uitwerken van vergaderverslagen en opstellen van actielijsten;
  • het plannen en organiseren van evenementen;
  • het plannen en voorbereiden beëdigingen rechtelijke macht en gerechtsambtenaren;
  • het afhandelen van bestellingen;
  • diverse (administratieve) regeltaken;
  • het pro- actief ondernemen van acties bij stagnatie in de informatievoorziening;
  • het attenderen op gevoeligheden en samenhang tussen onderwerpen.

Je hebt te maken met medewerkers van alle lagen binnen de organisatie. Ook is er sprake van veel extern contact.

Voor een uitgebreide beschrijving van de taken wordt verwezen naar het bijbehorende functieprofiel van managementondersteuner (schaal 07) zoals deze is beschreven in het Functiegebouw Rijk.

Het bestuurssecretariaat maakt deel uit van het team BMO en ondersteunt het gerechtsbestuur bij de uitoefening van haar taken.

Wat we je bieden

Een functie vol mogelijkheden om je kennis verder uit te breiden en je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. Onze arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend geregeld volgens het ARAR, het algemeen Rijksambtenarenreglement:

  • Een salaris in schaal 7. Het salaris bedraagt minimaal € 2.123,56 (aanloopschaal 6) en maximaal € 3.013,89 (schaal 7) bij een arbeidsovereenkomst van 36 uur.
  • Pensioenopbouw volgens het ABP.
  • Goede regelingen voor ouderschapsverlof, studiefaciliteiten en vergoeding woon-werkverkeer.
  • Ook heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket zowel qua uren als budget (IKB).

Wat we van je vragen

Je hebt inzicht in de ambtelijke verhoudingen en belangen binnen en buiten de rechtbank. Hierin beweeg je organisatiesensitief en met overtuigingskracht. Daarnaast beschik je over een grote mate van flexibiliteit en zelfstandigheid, ben je initiatiefnemend en een teamspeler. Je bent service- en klantgericht. Integriteit en discretie staan bij jou hoog in het vaandel en plannen en organiseren is voor jou een tweede natuur. Van jou wordt gevraagd om op alle drie de locaties Groningen, Assen en Leeuwarden inzetbaar te zijn.

Om deze functie op goed niveau te kunnen uitoefenen, heb je ook nog:

  • Mbo+ werk- en denkniveau;
  • relevante werkervaring op het terrein van managementondersteuning;
  • kennis van en inzicht in de procedures, afspraken en voorschriften voor de managementondersteuning;
  • vaardigheid in het gebruik van kantoorapplicaties en – systemen en het uitwerken van verslagen;
  • aantoonbare ervaring met notuleren;
  • aantoonbare ervaring met complex agendabeheer;
  • goede typevaardigheid;
  • goede taalvaardigheid, zowel in woord als geschrift;
  • Minimaal passieve beheersing van de Friese taal of de bereidheid tot het volgen van een cursus Fries verstaan en lezen.

Interesse?

Solliciteer via de button ‘solliciteren’ op de site van de rechtspraak tot 16 december aanstaande. Dit geldt ook voor interne kandidaten.

Deze functie wordt rechtspraakbreed en extern opengesteld, waarbij kandidaten met de verplichte VWNW-status voorrang hebben op andere kandidaten. Wanneer er geen rechtspraak VWNW-kandidaten zijn, zal de vacature breder opengesteld worden waarbij kandidaten vanuit het Rijk met de verplichte VWNW-status voorrang hebben op andere kandidaten. Indien je een VWNW-status hebt, geef dit dan duidelijk aan in je motivatie, kruis het betreffende vakje aan en voeg het besluit toe. Indien geen medewerkers met een voorrangspositie reageren, hebben RNN medewerkers voorrang op medewerkers die binnen het Rijk werkzaam zijn. Het gaat om 2 fulltime functies van 36 uur voor in 1e instantie 1 jaar met uitzicht op vast. Het is van belang dat je 5 dagen per week aanwezig bent.

Sollicitaties die via de mailbox binnenkomen, worden niet meegenomen.  

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Nanda de Jong, teamleider, op tel.nr. 06-29299034. Het bijbehorende functieprofiel is op te vragen via

De sollicitatiegesprekken worden op donderdag 9 januari 2020 in Leeuwarden gevoerd. Er zal een selectie plaatsvinden op basis van brief, CV, ervaring en opleiding.

Online screening, bijvoorbeeld via zoekmachines en sociale netwerken, kan onderdeel zijn van het selectieproces.

Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Dominique Lammers, adviseur werving & selectie, op tel.nr. 06-21715525.

Solliciteren

 

Binnen de Rechtspraak weten we heel goed zelf onze kandidaten te bereiken. We reageren daarom ook niet op acquisitie of aanbiedingen van bureaus of tussenpersonen.