Weginspecteur
Jij staat stevig in je schoenen en hebt ervaring op het gebied van wegen!
Wat ga je doen?
Als weginspecteur ben je het gezicht van de provincie Groningen; je hebt een uitgebreid takenpakket waar contact met inwoners, bedrijven en andere overheden belangrijke aspecten zijn. Je bent verantwoordelijk voor het (risicosturend) inspecteren van wegen, fietspaden, putten en goten, wegmeubilair, markeringen en bermen met als doel een veilig en vlot gebruik van onze wegen door de weggebruiker.
Je taken zijn:
• het adviseren over en vastleggen van gegevens bij een aanvraag voor een vergunning, ontheffing of overeenstemming;
• het uitbrengen van adviezen ten behoeve van diverse beleidsvraagstukken;
• het constateren van overtredingen van de Omgevingsverordening van de provincie Groningen op bijvoorbeeld illegale uitwegen, slootdempingen en reclameborden;
• het houden van toezicht tijdens de uitvoering van werkzaamheden op onder andere naleving van de omgevingsverordening en de CROW (verkeersmaatregelen);
• het opnemen van schades veroorzaakt door derden aan provinciale eigendommen;
• het analyseren en afhandelen van meldingen;
• het schrijven van rapportages;
• het uitvoeren van taken rondom Incidentmanagement;
• meedraaien in onze piketdiensten.
Het team
Als weginspecteur val je onder het team Areaalbeheer. Dit team bestaat uit zeven zelforganiserende clusters die samen, maar allemaal binnen een ander werkveld, het areaal van de provincie Groningen beheren. Dit zijn het datateam, het verkeersloket, het cluster grondzaken, de landmeters, de technische advisering, het loket in- en externe meldingen en het cluster weginspectie. Het cluster weginspectie bestaat uit 4 weginspecteurs.
Het team Areaalbeheer is op zijn beurt weer onderdeel van het Domein Uitvoering, waarin het samen met zeven andere teams zorgt voor een breed scala aan uitvoerende zaken binnen de provincie Groningen.
Wie ben jij?
Wij zoeken een weginspecteur die doelgericht en resultaatsgericht handelt en klantgericht is. Daarnaast sta je stevig in je schoenen, beschik je over uitstekende communicatieve vaardigheden en spreek je anderen waar nodig aan op hun gedrag. Je kunt goed zelfstandig werken, maar weet ook wat collegialiteit en samenwerken is. Je hebt goede schriftelijke vaardigheden en weet goed rapporten op te stellen. Daarnaast hechten we veel waarde aan integriteit.
In deze functie is het belangrijk dat je kennis up-to-date is, door verschillende vaktechnische opleidingen en/of trainingen te volgen en je affiniteit hebt met techniek en infrastructuur.
Er zijn een aantal eisen waar je als weginspecteur aan dient te voldoen. Zo heb je:
• Hbo werk- en denkniveau;
• een afgeronde basisopleiding Incident Management of ben je bereid deze te halen binnen één jaar;
• ervaring op het gebied van vergunningen, toezicht en handhaving;
• een rijbewijs B.
Het hebben van een afgeronde opleiding IM+ en een afgeronde opleiding tot Buitengewoon Opsporingsambtenaar is een pré.
Dit bieden wij!
• Een bruto maandsalaris tussen de € 2.785,21 en € 3.957,44 op basis van 36 uur (functieschaal 9). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring;
• Een tijdelijke arbeidsovereenkomst van één jaar met zicht op vast;
• Een 40-urige werkweek, opgebouwd uit 36 salarisuren en 4 ATV-uren;
• Individueel Keuze Budget van 22,37% boven op je salaris;
• Een dienstauto wordt ter beschikking gesteld voor het uitoefenen van de functie.
Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en ontwikkeling van je talenten vinden we erg belangrijk. Iedere medewerker heeft bij ons de beschikking over een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000, - per vijf jaar, die je in overleg met je leidinggevende kunt gebruiken voor je eigen ontwikkeling.
Vragen?
Heb je inhoudelijke vragen? Bel Michelle Arends, teamleider Areaalbeheer: 06 54354022 (bellen kan t/m 7 september 2022) of Gerhard Horlings, weginspecteur: 0615068021 (uitgezonderd 5 t/m 9 september 2022). Heb je vragen over de sollicitatieprocedure? Bel Madelief Kiel, Recruiter: 06 15068230.
Goed om te weten:
• Solliciteren kan tot en met 27 september 2022, via www.werkenbijprovinciegroningen.nl.
• De gesprekken vinden plaats op maandag 3 oktober 2022.
• Voor deze functie heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig. Deze vragen wij voor je aan bij je indiensttreding
• Deze vacature wordt tegelijkertijd intern en extern uitgezet.
Over Provincie Groningen:
Al meer dan 400 jaar zetten we bij de provincie ons in voor Groningen en alle Groningers. We werken samen met inwoners, medeoverheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties hard aan alle uitdagingen waar we in Groningen voor staan. Door te zorgen voor leefbaarheid, onze natuur en ons Groningse landschap. Door wegen en bruggen aan te leggen, te beheren en te onderhouden. We stimuleren regionale economie, welzijn en culturele activiteiten en organisaties. We helpen het bedrijfsleven en ondernemers met bijvoorbeeld innovaties of verduurzaming. We zijn uitvoerder, subsidieverlener, toezichthouder, regisseur. We nemen daarin het voortouw en bieden ondersteuning.
Met goede vakkennis, betrokkenheid en gedrevenheid zorgen we er voor dat de provincie Groningen een fijne plek is waar inwoners en gasten graag zijn. Dat vind je ook terug in de werksfeer, waarbij plezier en samenwerking centraal staat. Samen willen we een betrouwbare overheid vormen, waarin iedereen iedere dag een stukje bijdraagt aan onze mooie provincie!
Binnen de provincie hechten wij veel waarde aan gelijke kansen voor iedereen. Of het nu gaat om geslacht, leeftijd, etnische achtergrond, geaardheid of mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Iedereen is welkom!