Senior Inkoopadviseur

                    

Ben jij een maatschappelijk betrokken senior inkoopadviseur met een goed gevoel voor humor die het leuk en uitdagend vindt om ons mee te helpen bij de verdere ontwikkeling en positionering van inkoop binnen de provincie? Dan is deze functie wellicht geschikt voor jou! 

SENIOR INKOOPADVISEUR

(1 fte | 1 jaar met zicht op vast)

Per jaar koopt de provincie voor ongeveer 100 miljoen euro in. Een groot deel hiervan wordt besteed aan de aanleg en het onderhoud van wegen, kanalen en infrastructurele kunstwerken, maar we kopen bijvoorbeeld ook diensten, facilitaire producten en ICT-middelen in. Onze organisatie heeft hierin hoge ambities en de komende jaren zullen dan ook in het teken staan van Maatschappelijk Verantwoord Opdrachtgeverschap en Inkopen, zodat wij een grote bijdrage leveren aan een meer duurzame wereld.

Team inkoop is verantwoordelijk voor de inkoop van leveringen, diensten en gebouw gebonden werken (renovaties, onderhoud en nieuwbouw). De inkoop van infrastructuur wordt gedaan door de mobiliteitsafdelingen. Vanuit ons team zijn we naast de inkoop van diensten, facilitaire producten en ICT ook betrokken bij uiteenlopende projecten en programma's; denk hierbij aan Toukomst, het programma Eems-Dollard 2050 of een innovatieve concessie voor laadpalen in Groningen en Drenthe

We werken als accountmanagers; binnen ons team zijn de afdelingen verdeeld en ieder is verantwoordelijk voor zijn of haar afdelingen. Je krijgt hierin veel ruimte om dit zelf naar eigen inzicht vorm te geven in lijn met het beleid en de kaders die we gezamenlijk nastreven. Geen afdeling is bij ons hetzelfde, dus dit vergt flexibiliteit om met maatwerk ervoor te zorgen dat de inkopen van een afdeling optimaal geregeld worden. 

Wie zijn wij?

  • Wij zijn de spin in het web op het gebied van inkoop, aanbesteding en contractmanagement binnen de provinciale organisatie. 
  • Wij hebben het volledige overzicht over de inkoop van werken, leveringen en diensten.
  • Wij werken vanuit de behoefte van onze interne klant en verbinden deze met de markt. 
  • Wij ontzorgen onze collega's bij het inkoop- en aanbestedingsproces.
  • Wij zoeken proactief verbinding met de wereld om ons heen.
  • In ons werk leveren wij een belangrijke bijdrage aan het realiseren van de bestuurlijke doelen van de provincie Groningen.

Wie ben jij?

Als senior inkoopadviseur bij team Inkoop van de provincie Groningen ben jij dé adviseur en spin in het web voor aanbestedingen tussen de aan jou toegewezen afdelingen en de leveranciersmarkt. 

Op basis van analyses, kennis van de processen bij onze interne klanten en het beoogde doel van de aanbesteding geef je advies op maat met betrekking tot marktoriëntaties, aanbestedingen en contractmanagement. Ook begeleid je deze aanbestedingen en ben je (mede) verantwoordelijk voor de keuze van de te hanteren procedure, de planning en de registratie van het contract in het contractbeheersysteem. Daarnaast ondersteun je de contractmanagers met het inrichten van het contractmanagement. Zowel voor de aanbestedingen als het contractbeheer, contractmanagement en de groslijstensystematiek gebruikt de provincie 1 inkoopapplicatie.

 

Daarnaast beschik je over:

  • HBO+ werk- en denkniveau aangevuld met Nevi 1 en Nevi 2 
  • kennis en ervaring het aanbestedingsrecht (Aanbestedingswet 2012), de Gids Proportionaliteit en  het ARW 2016
  • relevante werkervaring met publieke inkoop en Europese aanbestedingen in een overheidsorganisatie
  • ervaring met digitale aanbestedings-, contractbeheer- en contractmanagementtools 
  • integrale blik op vraagstukken, ben je een aanpakker en werk je oplossingsgericht
  • kennis van en ervaring met maatschappelijk verantwoord inkopen is een pré

 

De afdeling Facilitaire Zaken

Bij de afdeling werken ongeveer 50 medewerkers die samen zorgdragen voor de dagelijkse uitvoering van de facilitaire dienstverlening en het technische onderhoud. Dit met als gezamenlijk doel de klanten, de medewerkers en bezoekers van de provincie Groningen te ontzorgen. Binnen het cluster Inkoop en Subsidies werken in totaal 17 medewerkers in 2 teams en het wordt aangestuurd door een clustercoördinator. Het inkoopteam bestaat uit drie (senior) inkoopadviseurs. Wij zijn proactief lid van het Inkoopplatform Noord Nederland.

Dit verdien jij

Naast goede thuiswerkmogelijkheden, ongeveer 8 weken verlof per jaar, een persoonlijk ontwikkelbudget en werken in een leuk team met een informele werksfeer bieden we je dit:

  • een arbeidsovereenkomst van 1 jaar met zicht op vast met een bruto maandsalaris van max. € 5.008,99 (o.b.v. 1 fte & functieschaal 11). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring;
  • Individueel Keuze Budget van 22,37% bovenop je salaris;
  • 75% van de kosten worden vergoed als je met het OV reist.

Interesse?

Wil je naar aanleiding van deze tekst al heel graag solliciteren, klik dan op deze link.  Ben je geïnteresseerd maar heb je toch eerst vragen? Neem dan contact op met Marcel van Putten, 06-15960065, voor een (digitaal) kopje koffie. Heb je vragen over de procedure, bel dan met Milou de Boer, 050-752 7199.

 

We hebben geen reactietermijn voor deze vacature, maar kijken per sollicitatie of er een goede match is. Zodra deze gevonden, sluit de vacature. Reageer dus snel!