Salarisadministrateur

Samen met jouw collega's salarisadministrateurs voer jij de regie op de verloning van ongeveer 1000 medewerkers van de provincie en Omgevingsdienst Groningen.

 

Wat ga je doen als salarisadministrateur?

's Ochtends begin je de dag vaak met een kort overleg over de werkvoorraad. Na dit overleg en de werkverdeling kan je met je eigen werkzaamheden aan de slag! Waar houd je je als salarisadministrateur mee bezig? Je werk bestaat voornamelijk uit verscheidene salarismutaties en de verzorging van het gehele mutatieproces. Je verricht controles, bereidt de uitbetaling van lonen, belastingen, afdrachten en de loonaangifte voor. Tussendoor heb je overleg met de HR-adviseurs, collega's van de personeelsadministratie en externe partijen. Daarnaast zorgt je voor een eenduidige definiëring van de gegevens en informatiesystemen. Je kan telefonisch of per mail vragen krijgen van medewerkers en voorziet ze van de gevraagde informatie.

Naar wie zijn we op zoek?

Je bent een ervaren kracht op het gebied van salarisadministratie. Daarnaast voel je je verantwoordelijk voor de kwaliteit van je werk, waarbij je het belang van de provincie als geheel steeds voor ogen hebt. Dit doe je niet alleen! Daarom is op de juiste wijze communiceren met je mede-collega  binnen je dagelijkse werk erg belangrijk. We zijn op zoek naar een collega die een open houding heeft en iemand die graag samenwerkt.

Salarisspecialist Monique Straatsma, sinds mei 2017 werkzaam bij de provincie Groningen: 'Salarisadministratie is zoveel meer dan alleen drukken op 1 knop'. Ben jij dé (AFAS) salarisadministrateur? Dan ben ik op zoek naar jou!'

Wat breng je mee?

  • HBO werk- en denkniveau en in het bezit van een praktijkdiploma loonadministratie;
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring als salarisadministrateur;
  • Algemene theoretische kennis van financiële rechtspositieregelingen en andere relevante wetgeving (o.a. belastingwetgeving, sociale verzekeringswetten en Pensioenwet);
  • Bij voorkeur gedegen kennis van salarisverwerking in AFAS;
  • Recente kennis van de CAO Provincies is een pré.

De provincie Groningen is jouw werkplek

Als salarisspecialist kom je ter werken in het team personeels- en salarisadministratie en ben je verantwoordelijk voor de salarisadministratie van de provincie Groningen en de Omgevingsdienst Groningen. Werkplezier staat voorop en samen met de ruim 1000 collega’s werk je aan de ontwikkeling van onze mooie provincie. Samen en gedreven maken we ons hard voor stad en ommelanden, op ons kantoor gevestigd in het centrum van Groningen.

Wat bieden wij?
Een baan waarbij voldoende ruimte is om te ontwikkelen, te optimaliseren en mee te denken in oplossingen. Binnen de provincie werken we talentgericht en kijken we waar jouw talenten het best toch z'n recht komen. Daarnaast kan je rekenen op de volgende arbeidsvoorwaarden:

  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met de mogelijkheid tot verlenging;  
  • Een salaris conform functieschaal 9 van de CAO Provinciale sector (min € 2.980,44 - max € 4.202,33 - normbedrag 1-7-22) bij een dienstverband van 36 uur per week;  
  • Voor 32 tot 40 uur per week met de mogelijkheid om ATV uren op te bouwen; 
  • Flexibele werktijden waarbij het ook mogelijk is om deels buiten 9 tot 5 (thuis) te werken; 
  • Bovenop het salaris ontvang je 22,37% Individueel Keuze Budget (IKB);  
  • 75% vergoeding van jouw reiskosten met het openbaar vervoer voor woon-werkverkeer of een fietsleaseplan voor een (elektrische) fiets; 
  • Vitaliteitsplan waarbij je een tegemoetkoming voor jouw sportabonnement kan krijgen;  
  • Een persoonlijk opleidingsbudget van €5.000,- per vijf jaar.

Vragen?

Voor meer informatie over de functie of wil je eerst een kopje koffie komen drinken? Dan kun je contact opnemen met Monique Straatsma, Salarisspecialist 06-52761524 of m.m.straatsma@provinciegroningen.nl. Heb je vragen over de procedure dan kan je contact opnemen met de HR-adviseur, Milou de Boer, tel nr. 06-52761535.

Sollicitatie

Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk maandag 5 december 2022 via Werken bij provincie Groningen

Het sollicitatiegesprek staat gepland op maandag 12 december 2022 (in de middag). Wanneer je voor de functie wordt aangenomen, wordt er een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aangevraagd.