Projectmedewerker geur en lucht

Wat ga je doen?

Als medewerker geur en lucht draag jij bij aan het beleid van de provincie en de uitvoering van wettelijke taken op deze belangrijke onderwerpen. Daarnaast adviseer je in- en extern over geur en lucht in beleid, programma's, projecten, uitvoering en subsidies. Je werkt nauw samen en stemt af met de senior-adviseur lucht en geur.

Concreet betekent dit dat jij je bezighoudt met:

  • het uitvoeren en bewaken van de acties uit ons milieubeleid;
  • implementeren maatregelen uit het Schone Lucht Akkoord;
  • het uitvoeren van projecten op het gebied van geur en lucht in relatie tot gezondheid; 
  • adviseren ten aanzien van geur- en luchtrelevante bedrijven;
  • beoordelen van omgevingsplannen van gemeenten op de aspecten geur en lucht;
  • voorbereiden en opstellen beleidsnota's, Statenvragen e.d.;
  • het uitvoeren van berekeningen op het gebied van geur en lucht;
  • het bijhouden en toegankelijk maken en houden van specifieke vakkennis.

Wat breng jij mee?

Je vindt milieu belangrijk en je straalt dit ook uit in jouw doen en laten. Je kunt goed samenwerken, je werkt projectmatig en bent resultaatgericht. Je weet het thema geur en lucht op diverse manieren aan te kaarten, zowel verbaal als schriftelijk ben je communicatief sterk. Je bent inhoudelijk sterk, kunt snel nieuwe informatie eigen maken en hebt bij voorkeur ervaring met rekenmodellen als Geomilieu en de NSL-rekentool, data-analyse en GIS-applicaties.

Jij hebt:

  • Een relevante afgeronde HBO/WO opleiding op milieugebied (zoals Milieukunde);
  • 2 tot 3 jaar relevante werkervaring op milieugebied, liefst ook op het gebied van geur en lucht, affiniteit met techniek en chemie is een pré;
  • Aantoonbaar goede schriftelijke vaardigheden omdat je o.a. beleidsstukken zult opstellen, statenvragen moet beantwoorden en interne (communicatie)stukken gaat schrijven;
  • Specifieke kennis op gebied van geur en lucht.

De afdeling Omgeving en Milieu is jouw werkplek

Omgeving en Milieu is een afdeling met circa 70 medewerkers. Bij onze afdeling werken onder meer juristen, milieukundigen, bodemspecialisten, inspecteurs en ondersteuners. Onze afdeling is ontworpen als projectorganisatie. We zijn gericht op het verbeteren van de provinciale milieutaken en houden ons bijvoorbeeld bezig met duurzame ontwikkeling en met energiebesparing. Belangrijke uitgangspunten voor ons werk zijn het versterken van een integrale aanpak en een soepele en efficiënte samenwerking met ketenpartners. We werken nauw samen met andere afdelingen binnen de provincie Groningen en zijn opdrachtgever voor de Omgevingsdienst Groningen (ODG).

Binnen het team werken, naast de senior-adviseur geur en lucht, de senior specialist geluid, ook meerdere medewerkers binnen disciplines in het milieudomein (bv externe veiligheid, bodem, milieubeleid, VTH-milieu, etc). Een klein team met twee andere medewerkers en een projectleider. Waar we elkaar op kantoor gemakkelijk kunnen vinden voor een overleg of praatje, proberen we in tijden van corona en het noodzakelijke thuiswerken, dit contact en de gezelligheid vast te houden. Door het inrichten van vaste digitale overlegmomenten blijven we op de hoogte van elkaars werkzaamheden en de voortgang, maar pakken we ook de ruimte om bij te praten op persoonlijk vlak. Er is veel ruimte voor eigen initiatieven, maar uiteindelijk hebben we wel een milieuprogramma om te realiseren.

Wat bieden wij?

  • Een 40-urige werkweek, inclusief 4 uur opbouw ATV.
  • Een arbeidsovereenkomst van een jaar met zicht op vast.
  • Een bruto maandsalaris tussen de € 2.998,98 en € 4.284,28 (functieschaal 10). Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring.
  • Individueel Keuze Budget van 22,37% bovenop jouw salaris.

 

Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk. Iedere medewerker heeft bij ons de beschikking over een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000,- per vijf jaar.

 

Informatie

Inhoudelijke vragen? Bel Pieter Wiekeraad, hoofd van de afdeling Omgeving en Milieu tel. 050 - 316 4362 of Menno Apperlo, programmamanager, tel. 050 - 316 4447

Vragen over de sollicitatieprocedure? Bel Iris Peeks, HR-adviseur, 06-51511974.

Sollicitatie

Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk 15 april 2021. Solliciteren kan via deze link.

Het sollicitatiegesprek staat gepland op 22 april 2021 

Voor deze functie heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig.