Projectmedewerker Duurzame Ontwikkeling (V/M/X)

Voor jou is duurzaamheid een belangrijk thema. Met een stevige inhoudelijke basis en goede sociale vaardigheden breng jij duurzaamheid een stap verder in de organisatie.

Wat ga je doen?

Als medewerker van het programmateam Duurzame Ontwikkeling draag jij bij aan de uitvoering van het 'Uitvoeringsprogramma Duurzame Ontwikkeling II'. Doel van dit programma is duurzaamheid binnen de organisatie een sterkere positie te geven. Dit doe je door jouw collega's kennis te laten maken met een duurzame aanpak zodat duurzame ontwikkeling bij alle werkzaamheden een logisch en integraal vertrekpunt wordt. Daarnaast adviseer je in- en extern over duurzaamheid in beleid, programma's, projecten, uitvoering en subsidies.

Concreet betekent dit dat jij je bezighoudt met het:

  • implementeren van duurzame ontwikkeling bij alle provinciale activiteiten;
  • adviseren op gebied van subsidies en duurzaamheid;
  • deelnemen aan en faciliteren van de Duurzame Ambassade;
  • stimuleren, presenteren en begeleiden van Ambitiewebsessies;
  • vergroten van bewustwording van duurzaamheid binnen de organisatie.

Wat breng jij mee?

Je vindt duurzaamheid belangrijk en je straalt dit ook uit in jouw doen en laten. Je kunt goed samenwerken en bent een echte netwerker. Je weet het thema duurzaamheid op diverse manieren aan te kaarten bij zowel andere enthousiastelingen als mensen die andere prioriteiten hebben. Zowel verbaal als schriftelijk ben je communicatief sterk en kun je zowel een wervende tekst voor medewerkers schrijven, als een stuk voor Provinciale Staten opstellen. Je bent inhoudelijk sterk, kunt je snel nieuwe informatie eigen maken en hebt bij voorkeur ervaring met het Ambitieweb van de Aanpak Duurzaam GWW.

Jij hebt:

  • Een relevante afgeronde HBO/WO opleiding;
  • Aantoonbaar relevante werkervaring;
  • Aantoonbaar goede schriftelijke vaardigheden voor o.a. het opstellen van beleidsstukken, het beantwoorden van statenvragen en voor het schrijven van interne (communicatie)stukken;
  • Specifieke kennis op gebied van duurzaamheid, zoals (maar niet beperkt tot) Aanpak Duurzaam GWW; SDG's of soortgelijk;
  • Een open en toegankelijke houding waarmee je gemakkelijk mensen aan je kunt binden om duurzaamheid steviger in de organisatie te zetten.

De afdeling Omgeving en Milieu is jouw werkplek

Omgeving en Milieu is een afdeling met circa 70 medewerkers. Bij onze afdeling werken onder meer juristen, milieukundigen, bodemspecialisten, inspecteurs en ondersteuners. Onze afdeling is ontworpen als projectorganisatie. We zijn gericht op het verbeteren van de provinciale milieutaken en houden ons bijvoorbeeld bezig met duurzame ontwikkeling en met energiebesparing. Belangrijke uitgangspunten voor ons werk zijn het versterken van een integrale aanpak en een soepele en efficiënte samenwerking met ketenpartners. We werken nauw samen met andere afdelingen binnen de provincie Groningen en zijn opdrachtgever voor de Omgevingsdienst Groningen (ODG).

Jij gaat deel uitmaken van het team duurzame ontwikkeling. Een klein team met drie andere medewerkers en een projectleider. Waar we elkaar op kantoor gemakkelijk kunnen vinden voor een overleg of praatje, proberen we in tijden van corona en het noodzakelijke thuiswerken, dit contact en de gezelligheid vast te houden. Door het inrichten van vaste digitale overlegmomenten blijven we op de hoogte van elkaars werkzaamheden en de voortgang, maar pakken we ook de ruimte om bij te praten op persoonlijk vlak. Er is veel ruimte voor eigen initiatieven, maar uiteindelijk hebben we wel een programma om te realiseren.

Wat bieden wij?

  • Een 28-urige werkweek, inclusief 2,8 uur opbouw ATV.
  • Een arbeidsovereenkomst van een jaar met zicht op vast.
  • Een bruto maandsalaris tussen de € 2.998,98 en € 4.284,28 (functieschaal 10) op basis van een 40-urige werkweek. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring.
  • Individueel Keuze Budget van 22,37% bovenop jouw salaris.

 

Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk. Iedere medewerker heeft bij ons de beschikking over een persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000,- per vijf jaar.

 

Informatie

Inhoudelijke vragen? Bel Pieter Wiekeraad, hoofd van de afdeling Omgeving en Milieu tel. 050 - 316 4362 of Menno Apperlo, programmamanager, tel. 050 - 316 4447.

Vragen over de sollicitatieprocedure? Bel Iris Peeks, HR-adviseur, 06-51511974.

Sollicitatie

Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk 15 april 2021. Solliciteren kan via deze link.

Het sollicitatiegesprek staat gepland op 22 april 2021 

Voor deze functie heb je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) nodig.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.