Inkoopadviseur

Ben jij de sociale en mensgerichte inkoopadviseur die naast een goed gevoel voor humor het leuk en uitdagend vindt
om ons mee te helpen bij de verdere ontwikkeling van de inkoopfunctie binnen de provincie? Dan is deze functie wellicht geschikt voor jou.

Wie zoeken wij?
Als inkoopadviseur bij Concern Inkoop van de provincie Groningen ben jij dé adviseur en spin in het web voor aanbestedingen (meervoudig onderhandse en Europees) én het centrale contractbeheer.

Op basis van analyses, kennis van de processen bij onze interne klanten en het beoogde doel van de aanbesteding geef je advies op maat met betrekking tot marktoriëntaties, aanbestedingen en contractmanagement. Ook begeleid je deze aanbestedingen en ben je (mede) verantwoordelijk voor de keuze van de te hanteren procedure, de planning en de registratie van het contract in het contractbeheersysteem. Daarnaast ondersteun je de contractmanagers met het inrichten van het contractmanagement. 

Zowel voor de aanbestedingen als het contractbeheer, contractmanagement en de groslijstensystematiek gebruikt de provincie de software van Negometrix. Als dé centrale contractbeheerder verzorg je zowel de rapportages voor het management als voor de gebruikers van dit systeem. Hiermee geef je invulling aan het contractmanagement.

Wat vragen wij?

  • HBO werk- en denkniveau aangevuld met een minor in de richting van inkoop op HBO- niveau of gelijkwaardig;
  • Kennis en ervaring met de gewijzigde Aanbestedingswet 2012, de gids proportionaliteit en het ARW 2016;
  • Relevante werkervaring op inkoopgebied en aanbestedingen in de publieke sector;
  • Ervaring met digitale aanbesteding-, contractbeheer en contractmanagementtools;
  • Ervaring met de software van Negometrix is een pré;
  • Communicatief vaardig, analytisch, pragmatisch en integer;

De afdeling
De afdeling Facilitaire Zaken (FZ) is een stafafdeling van de provincie Groningen en bestaat uit circa 50 medewerkers. De afdeling FZ draagt zorg voor het beleid en de dagelijkse uitvoering van facilitaire diensten, het beheer en onderhoud van de provinciale gebouwen, de ondersteuning bij aanbestedingen en grafische diensten.

Eén van de clusters binnen FZ is Concern Inkoop. Ons team bestaat momenteel uit twee senior inkoopadviseurs en een coördinator. Wij begeleiden Europese en complexe meervoudig onderhandse aanbestedingen voor leveringen en diensten van de gehele provinciale organisatie en een aantal aan haar verbonden partijen.
Daarnaast hebben wij een adviserende rol bij uiteenlopende inkoopvraagstukken, zijn wij verantwoordelijk voor het voortdurend professionaliseren van de inkoopfunctie en voor het opstellen van het inkoopbeleid van de provincie Groningen. Er is sprake van een nauwe samenwerking met de aanbesteders van de civiele werken binnen de provinciale organisatie. Wij acteren pro actief, flexibel en oplossingsgericht.

Wat bieden wij?

  • De aanstelling voor bepaalde tijd met zicht op vast;
  • Een 40-urige werkweek, opgebouwd uit 36 salarisuren en 4 uren ATV;
  • Het salaris bedraagt, afhankelijk van kennis en ervaring, maximaal € 4.117,51 (functieschaal 10) bruto per maand bij een volledig dienstverband. Het precieze bedrag stemmen we af op jouw kennis en ervaring;
  • Individueel KeuzeBudget (IKB) van 22,37% bovenop je salaris;
  • Een reiskostenvergoeding van 75% o.b.v. openbaar vervoer.

Aandacht voor persoonlijke ontwikkeling vinden we belangrijk. Iedere medewerker heeft bij ons de beschikking over een persoonlijk ontwikkel budget van € 5.000,- per vijf jaar.

Informatie
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Clustercoördinator Concern Inkoop, Marcel van Putten tel. 06-15960065. Voor meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met P&O-medewerker, Babeth Krijgsheld, tel. 050 – 752 7059.

Sollicitatie
Jouw sollicitatie met cv ontvangen wij graag uiterlijk zondag 2 juni 2019.
Solliciteren kan via deze link.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Deze vacature wordt gelijktijdig in- en extern uitgezet.